Norway
Leirbakkan

Atlanterhavsvegen

August 31, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 14 °C

Mooie zonsopgang om 5,56u, na ontbijt op het dak vertrekken we langs de Atlantische weg richting Molde om daarna een slaapplaats te zoeken.
      Lange versie: om 4,30u wakker, ik besluit mij nog eens om te draaien maar even later wordt ik toch verleid om de zonsopgang te fotograferen. Eerst volledige stilte dan ontwaken de vogels en popt de zon op. Terug in bed want het was maar 8°, en dan 1/2u buiten staan in je pyjama verdient een warm bed om in te kruipen. Tegen 10u komt er beweging in de bedden en begint Val aan een stapel pannenkoeken die we op het dakterras verorberen. Ik had eerst schrik dat ik er niet zou opdurven maar het viel nog mee.
      We vertrokken op weg naar de Atlantische weg, één van de meest aanbevolen wegen in gidsen van Noorwegen er zijn 7 Atlanterhavesvegen, dit stuk heeft 8 bruggen waaronder de hoogste brug in Noorwegen. Tim twijfelde of de nomadbus het wel zou halen. Even spannend maar het viel nog mee, Paul filmde de rit met zijn drone en het was een spectaculair zicht, het erover rijden is eigenlijk gewoon een brug over rijden.
      Het is prachtig weer en geen wolkje aan de hemel, zo rijden we langs fjorden en door dorpjes in een vakantie stemming. We moeten een beetje zoeken naar een overnachtingsplaats in de natuur want hetgeen de app aangeeft zijn campings en die doet de nomadbus niet aan. Vrij laat rond 18,30u bleven we staan in Eikesdal naast een waterval. Ik wandelde tot het gehuchtje waar drie huizen stonden, anderen gingen zwemmen in het ijskoude water brr..
      om 20u aten we zoete aardappel puree met tomaatjes uit de oven en feta gebakken als kroketten, heeeel lekker!

Leirbakkan