Norway
Leka

Skeisnesset

June 18, 2020 in Norway ⋅ ☀️ 15 °C

I dag hadde vi planlagt en tur til Lekas nordligste punkt - Nessodden. Turen går utover Skeisnesset, som er et kulturlandskap og fuglefredningsområde. Området har tilrettelagte ruter for funksjonshemmede og går i variert terreng, med mange informasjonspunkter. Hvis en går turen helt ut til Nessodden, så er den på ca. 11 km t/r - 4 timer inkl. rastepause.

Vi fulgte geologiløype på veien utover. På tilbaketuren kom vi inn på de tilrettelagte stiene og tok en avstikker til Ivarshallaren. Dette er et utsiktspunkt med en moderne utgave av en gapahuk. Her tok vi rastepausen og kosa oss i solveggen.

Det har vært en behagelig turtemperatur på 15-17 °C og sol med en liten bris fra nord i dag.

Etter turen, var vi innom Coop´en og provianterte, før vi igjen tok oss den frihet og parkere på «Elvheim» for en siste natt på Leka.

Stilig høtt! 👍

🥰

Hilde Wanvik

Sjer ut t å vårrå ein fin tur! Passe for mæ sekkert? 😊

John Solem

Ja, nesten hele turen er tilrettelagt, så det hadde sekkert gått bra det 🤣🥰

6/19/20Reply

😀👍 [Åshild]

6/19/20Reply

Kveldsturer

June 17, 2020 in Norway ⋅ ☀️ 19 °C

Etter en middag bestående av Bacalao, ble det en ettermiddagstur ned til havna. Her lå «Haakon VII», ei av de gamle redningsskøytene som var i tjeneste fra 1958 til 2004, men som nå er i privat eie.

23.00 tar vi turen opp til Lauvhatten, som er et utsiktspunkt mot skipsleia i retning nordover. Vi må prøve å få med oss én solnedgang når været er så fint som nå ☀️

3. Tag Fahrt nach Ornes

July 19, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

Ausfall der Fähre und 2 Stunden Umweg fahren. Dann auch noch ein Hotelzimmer mit Blick auf die Tankstelle 😭

Nicole Evangelista

Steile Brücke fällt aber gleich wieder steil ab

7/20/19Reply

Unser Hotel mit Blick auf die Tankstelle und Waschstraße 🌁

7/20/19Reply

2. Tag Wanderungen auf der Insel Leka

July 18, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 20 °C

Hier würden wir gerne noch ein paar Tage bleiben. So eine schöne kleine Insel. Wir haben 2 ganz nette Ferienwohnungen eine nach Westen eine nach Osten ausgerichtet, direkt am Wasser.

Nicole Evangelista

Wir kraxeln über Dickey Felsblöcke bis nach oben und genießen die Aussichten nach allen Seiten.

8/6/19Reply

Vattind

June 17, 2020 in Norway ⋅ ☀️ 22 °C

Våknet 06.30 i dag til sommervær ☀️

Etter en liten tisserunde og frokost, gikk turen til Briktdalen. Herfra går en av flere alternative ruter til Lekas høyeste topp Vattind (418 moh). Ruten vi har valgt, er kanskje den enkleste, men litt lenger enn de andre. Vi startet allerede kl. 07.50, da jeg ville unngå den varmeste perioden på dagen. Men, +22 °C i denne høyden er nok det 😅

Etter nedkomsten gikk turen til Else og Sturlas land-/feriested Elvheim lengre nord på øya. Ble oppringt av dem etter å ha sendt dem bilde med bobilen i gården og fikk tillatelse til å overnatte der 🥰 Så nå blir det bare avslapping resten av dagen og avslutter med en liten kveldstur.

Snedig plante 🤔

6/17/20Reply