Fra Bonifacio til SantaTeresa.Sardinien

October 25, 2022 in Italy ⋅ ☁️ 23 °C

Vi har bestilt en færge kl. 10:30, så vi kører ind til Bonifacio og parkerer nede ved havnen, og når at gå en lille morgentur rundt langs havnen. Vi har jo undgået de store byer, som Bastia og Ajaccio på Korsika, og når heller ikke op i den gamle bydel af Bonifacio, som ellers ser ret fin ud. Men vi ser den fra havsiden på udsejlingen, hvor den ligger flot på de høje kalkklipper, med de gamle huse klinet sammen.

Turen til Sardinien tager 1 time, i sol og roligt vand. Vi ankommer til den lille by Santa Teresa Gallura på Nordsardinien, og begynder så at vende os til, at nu er skiltene på italiensk, og det er nok engelsk og få italienske gloser vi skal klare os med fremover. Det lykkedes os ikke at få fyldt vand på Passepartout den sidste tid på Korsika, så vi er faktisk løbet tør for vand, og vælger at tage ind på en lille gårdcamping, “Bona Vida” for den første aften.

Her er meget idyllisk. Stille og med flot udsigt oppe fra deres terrasse. En lille flok æsler med føl går og græsser mellem autocamperne. Vi får vand på, vasket tøj, og købt en lokal flaske hvidvin og en stor pose fladbrød med rosemarin, som man spiser her på Sardinien, og som er ligesom slik! En fin første aften!