• Day 63

Vandring - og lidt svømning

October 30, 2022 in Italy ⋅ 🌙 19 °C

Solen stod tidligt op i dag, over vandet, lige udenfor vores vinduer!

Fra Cala Gonone kan man bestille bådtransfer til flere strande langs bugten mod syd, og der er også nogle grotter, man kan sejle til. Vi havde kigget lidt på det, men ville hellere vandre, og det kan man også. I hvert fald til den første af strandene; Cale Luna. Det skulle tage ca. 1 1/2 time. Vi fandt en markeret sti, og gik energisk opad. Det er jo nogle dage siden, vi sidst rigtig har vandret, så det var dejligt at strække ud og bruge lidt kræfter, men ret hurtigt blev vi godt klar over, at det nok ikke var den rigtige sti! Den gik alt for meget opad, og for langt væk fra kysten. Nu var vi imidlertid allerede kommet et godt stykke op, så vi fortsatte. Kom ud på en lille vej, hvor der ind i mellem kom små italienske biler (lokale) forbi. Vi kom hen til hvor stien gik væk fra vejen, samtidig med at en lille gruppe italienere havde parkeret, og skulle til at gå den vej. De skulle ned i en Canyon (med guide), men de fik forklaret os, at vi derfra kunne komme videre til hovedstien til Cale Luna, så vi skulle bare følge med.

Så efter lidt omvej, men flot vandring, og ca 3 timer, kom vi så frem til stranden Cale Luna. Svømmede lidt, men besluttede så ret hurtigt at gå tilbage, nu langs kysten, til den første strand Cale Fuili, hvor vi holdt parkeret. Den var mere hyggelig. Med store runde, afslebne hvide sten, klatreruter, turkisblåt vand, og et lidt andet klientel. Så her tilbragte vi resten af eftermiddagen, og er så kørt ind til den lille by Cale Gonone, hvor der er internet igen, og vi kan planlægge de næste dage.
    Se vores tur på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/cale-gonon…