• Day 64

Punta Corrasi. 1.463 m.

October 31, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 17 °C

Vores vandrestøvler havde næsten opgivet håbet om at komme ud og gå igen! De havde fået at vide, at nu var det blevet varmt og bjergene mindre, så de måtte nok blive bag i Passepartout på resten af turen! Så da de i dag blev taget ud ved det lille hotel ved Maccione, efter en stejl køretur op fra den lille by Oliena, blev de ellevilde, og hoppede og dansede op af vandrestien mod toppen Punta Corrasi!
    Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/punta-corr…

Det var en fin tur op gennem egeskov (naturligt voksende kork-ege). Ude af skoven gik det gennem et tørt, stenet og åbent landskab, med udsigt over store områder, bl.a. til vores rute vi har kørt de sidste par dage. Og fra selve toppen Punta Corrasi kunne vi også se langt omkring. Det er et helt andet landskab end både Korsika og Frankrig. Det virker tørt i højden, men der er tilsyneladende en del kilder rundt omkring, for mange af dalene er grønne, og i flere landsbyer, og også gennem skoven vi gik i dag, er der små fontæner med kildevand. Der er ikke så meget dyreliv, men vi så og hørte dog lidt får ved toppen. Tænker også, at de må holde får og geder længere nede ved landsbyerne, hvis det hovedsaglig er for malkning, at de har dem.

Det var dejligt at komme lidt ud at gå på Sardinien også, og vi er nu fortsat ind i baglandet/højlandet her midt på øen. I første omgang til den lille landsby Orgosola, som vi skal ud og kigge på i morgen. I aften blev det bare til en lille rundtur. Vi holder på en stor parkering ved siden af byens kirkegård, og her er den fineste stemning, af røde stearinlys der er blevet tændt ved alle gravene, til minde om de døde her på Allehelgens aften.