Portugal
Jardim da República

• Day 14

Viszlát Sao Jorge, hello Miguel

September 12, 2023 in Portugal ⋅ ☀️ 21 °C

Ébredés, pakolás, a szállás teraszáról kilátás a reggeli fényben játszó Pico hegyre.
      Elmegyünk kávézni, szendvicsezni egy szép kis tér mellé, ahol még papagáj ház is van. Vissza a part felé sétálunk, ez a Velas az egyik kedvenc kis falunk lett, annyira hangulatos.
      Kicsekkolunk, taxit hívunk, jó gyorsan átvisz minket a szomszéd faluba, ahol a reptér van. Tényleg kb akkora a település, mint a kifutó pálya. Ehhez mérten a reptér is kb mint egy vidéki nagyváros vasútállomása,de a debreceninél kisebb. Személyzet kedves, nyomtat nekünk beszállókártyát, poggyászt ingyen feladjuk, kicsit várunk és már megy is a gép. Viszlát Sao Jorge, nagyon érdekes és izgalmas sziget vagy.

50 perc és landoltunk is Sao Miguelen. Poggyász felvétel, taxi, szállás, dél van, 2kor lehet be csekkolni de hagyjuk nyugodtan a csomagunkat ott, majd felviszik.
      Érdekes Ponta Delgada, hirtelen túl nagy város, sok kocsi, sok ember, itt még hajléktalanok is vannak, mégis bájos meg tetszik a sok régi épület, na és persze nekünk nosztalgikus, már voltunk itt pár napot és így sok emlék feljön persze. Bóklászunk a régi épületek, a keskeny kis, utcák környékén, le a kikötőbe, shoppingolás, ebéd egy kis rusztikus vendéglőben, amit nem ismertünk, csak próba szerencse, meglepően jó volt. Sült tonhal, sült makréla, így leirva nem izgi de nagyon jók voltak.
      3 óra, irány a szállás, közel a kikötőhöz, csomagunk már fent, jó erős közepes az egész. Tiszta, van külön fürdőszoba, semmi baj nincs vele, de nem is olyan ahova beköltöznél fél évre 😂
      Kicsit pihenünk, utána elindultunk az egyik közeli parkba, venni akarunk sört, ananászt, nasit, és ott pihentetni a fáradt testet a nap maradékában. Tizeniksz nap mászkálás, utazás után kicsit elfáradtunk. Na már csak kéne ananászt találni, de nincs egyik boltban se, kifogyott mindenhol? :O egy helyen végül találunk, nem olcsó, cserébe nem, fogadnak el kártyát, szerezzünk pénzt, siker, van ananász.
      Park, meg mindig gyönyörű és kellemes, le is ülünk a nagy gyökerű fa mellé, és csendben eltöltjük a nap hátralévő részét.
      Este még kicsi séta a városban, aztán pihi.

• Day 7

Jorge e Dina

April 29, 2021 in Portugal ⋅ ⛅ 13 °C

O canyonning agora vai fazer parte das nossas viagens. Viemos ter com a Dina e o Jorge para um dia inteiro de experiência. Mais do que apenas descer o rio e as cascatas, temos uma explicação teórica e algum treino antes de começar a aventura, até porque esta descida é muito mais técnica.

Uma das cascatas que descemos tem mais de 20m de altura.

Depois da descida fomos visitar alguns pontos interessantes, como a Vila do Topo e o farol da ponta do Topo. Aqui onde as vacas vão à nado para o Ilhéu do Topo.

Passámos ainda pelo moinho de água em recuperação do Sr. Isidro. Invadimos a propriedade dele, mas recebeu-nos com um grande sorriso. Era o moinho do pai dele, que estava a recuperar com todo o carinho. Tinha colocado um cama e até televisão dentro do moinho para poder dormir nesse pequeno paraíso junto ao rio.

Na parte de trás tinha um chuveiro com água quente. Uma casa de banho toda arranjada inbutida na rocha e a casa das máquinas para ter electricidade.

A Dina e o Jorge foram-se revelando ao longo do dia estando cada vez mais a vontade ao ponto de na viagem de regresso, quando estávamos a falar de brincadeiras entre casais o Jorge contou que a Dina o tinha acordado uma vez com um pum na cara.

Afinal a Dina era a filha do senhor Nunes do café da Faja de Vimes.