Portugal
Pico do Larano

Oppdag reisemålene til reisende som skriver reisejournal hos FindPenguins.
Reisende på dette stedet
    • Dag 9

Vereda da larano

12. desember 2022, Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag heb ik besloten de webcams te volgen en dus eerst te checken waar het goed weer is. Dit was opnieuw aan de oostkust dus besloot te gaan voor één hike aangezien ik nog niet helemaal was hersteld van de andere dagen: de Vereda da Larano.

De Vereda do Larano is een geweldige wandeling die een klifpad langs de oostkant van het eiland volgt. Je geniet van een enorme drop-off langs de oceaan. De wandeling is 13 kilometer van Caniçal (Machico) naar Porto da Cruz met slechts een klein beetje helling.
      Ik parkeerde men auto aan het startpunt en hoopte op een bus of Uber/bolt aan het einde in Porto da Cruz.

Eindelijk was het nog eens goed weer! De hele hike heb ik in de zon gewandeld en voor het eerst eens me short en topje! Enorm naar uitgekeken.

De hike zelf was zeer gemakkelijk te volgen langs de levada en op een bepaald moment ga je omhoog naar Cabo de risco, een prachtig uitzichtpunt over de oceaan. Van daar loop je verder langs veilige paden met een prachtig uitzicht en uitkijkpunten tot aan Porto da cruz waar je oa. surfers in actie ziet en de natuurlijke pools.

Aan het einde heb ik mezelf verwend met een cocktail van Madeira rum.

Daarna probeerde ik een Bolt te boeken maar die werd helaas telkens geannuleerd. Ik bleef dus proberen in een bushokje tot er plots een vriendelijke man vroeg of ik een lift wou. Daar kon ik geen nee op zeggen. Een leuk gesprek met de gepensioneerde italiaan die alleen aan het reizen en veilig tot aan mijn auto geraakt

• Dag 4

Vogelbeobachtung

23. september 2020, Portugal ⋅ ☀️ 24 °C

Heute waren wir auf einer geführten Tour zur Vogelbeobachtung auf der Insel unterwegs. Erstaunlich, dass es trotz viel Natur und Wildnis wenig Artenvielfalt gibt. Einige endemische Arten gibt es dann aber doch, die wir hauptsächlich suchten:
      Silberhalstaube, Madeira-Goldhähnchen, Madeira-Buchfink

Dabei sahen wir auch wieder richtig coole Landschaften und erlebten "4 Jahreszeiten an einem Tag", da das Wetter sehr wechselhaft ist.

• Dag 1

Jaca Hostel

3. desember 2023, Portugal ⋅ ⛅ 18 °C

3.12.23 Gondelstation und Weihnachtsmarkt.
      4.12.23 Ponta de Sao Lourenco, Seixal und Posto Florestal do Fanal
      5.12.23 regen
      6.12.2023 Verde Wanderweg
      7. 12.2023 Wanderung Boca do Risco
      8.12.2023 Pico do Arieiro
      9.12.2023 Porto Moniz
      10.12.2023 Praia do Machico

Det kan også være du kjenner dette stedet med følgende navn:

Pico do Larano

Bli med hos oss: