A short but fine adventure by P travel Read more
  • 72kilometers
  • 68kilometers
  • Ga ik weer!

April 30, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

Nog 5 dagen! Licht gespannen weer, weer kijken wat moet ik al halen. Hieronder alvast mijn dagschema en gegevens.

Dag schema:

Vrijdag - middag
    8 - 50 rugslag
    12 - 50 vrije slag
    15 - 4 x 200 vrije slag

Zaterdag - middag
    22 - 200 rugslag (3e geplaats)
    26 - 200 vrije slag
    28 - 4 x 50 wisselslag

Zondag - middag
    36 - 100 vrije slag
    40 - 100 rugslag (3e geplaatst)
    41 - 4 x 50 vrije slag

Livetiming: https://mastersprint.nl/livetiming/ONMK/2023lb/

Livestream:

Dagelijkse vlog (van onze coach Micheal): https://youtube.com/@user-vk5vo3gc3v

Dag 1

May 5, 2023 in the Netherlands ⋅ ☀️ 14 °C

Ja weer ONMK. Dit keer lange baan, dus 50 meter bad. Dit keer geen hotel of appartement.maar gewoon op en neer rijden tussen mijn dorpje en Amersfoort.

11 uur Ricardo opgepikt en door de buien naar het zwembad gereden. Bij aankomst parkeergarage vol. Had ik kunnen weten.

Omgekleed en op naar mijn team voor dit ONMK.

Ingezwommen in het grote bad. Zorgen dat telling goed zijn vanaf de vlaggen. En gaan. 50 rug 0.87 sec boven mijn PR maar toch 3e plaats te pakken en mediale.

50 vrij had ik geen kans en gewoon gaan. Redelijke tijd, niet bijzonder. De 4*200m vrij estafette gedaan met Jeroen, Geza en Wim die best prima ging. Nete overnames en een gouden Mediale als toetje.

Thuis lekker pasta gegeten en chillen. Morgen zware dag met 2 keer een 200 meter afstand.

dag 2

May 7, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

rustig waak ik uit mijn slaap ik mijn eigen bed. Vandaag de 200 meters rug en vrijeslag. De zenuwen lopen al over mijn rug al voor dat ik mijn ontbijt op opgegeten. De 200 meter rug sta ik op de 3e plaats ingedeeld, mijn directe concurent ligt de baan naast mij in de wedstrijd. Ik moet hem voor blijven, ik kan niet anders als ik nog een medaile naar huis mee wil nemen.

Na ontbijt rustig spullen bij elkaar zoeken. Zwembroek, handdoeken, wat makkelijks te eten en natuurlijk team outfit mee. trek mijn schoenen aan, diepe adem halen en ik loop zelfverzekerd de voordeur uit. Vandaag is de dag dat ik die medaile ga halen.

Onderweg in de auto praat ik met Ricardo (een teamgenoot) nog even voor hoe we zelf verwachten hoe de dag zou gaan verlopen. Voor hem is het ook spannend. de 100 meter schoolslag staat hij op een mooie 2e plaats ingedeeld.

Rond 12 uur komen we aan het Amerena zwembad in Amersfoort. Spanning is hoog nog 2 uur dan moet ik strijden. Omkleden en even inzwemmen in het 50 meter bad om nog even het gevoel te krijgen wat dit bad met mijn lichaam doet. Het zijn maar 4 banen blijf ik me zelf zeggen.

Om 13 uur begint de wedstrijd. Ik kijk nog even hoe mijn teamgenoten de 50 meter vlinder zwemmen en met succes. Mogen weer medailes op de medaile spiegel bijgezet worden. Maar nu gaat het voor mij beginnen. Inzwaaien, spieren warm maken, voornamelijk mijn schouders daarbij belangrijk, bespreek nog 1 keer de race voor met Micheal.

Nu wordt het. Loop vanuit het torenbad naar de het wedstrijdbad. Mijn hart zit in mijn keel, zenuwen in mijn maag. Ik weet wat op het spel staat. Er zit maar 1 seconden tussen mij en mijn tegenstander. Dat moet genoeg zijn. Ik meld mij bij baan 7. Ondertussen zie ik achter baan 8 Wessel mijn tegenstander staan, Hij staat er zelfverzekerd. Maar ik heb er hard voor getraind ik moet dit kunnen.

Eerste fluit gaat, de zaal wordt stil. tweede fluit gaat en ik en de rest springen het water in. Pak de hendel vast van het startblok, voeten op de balk, controlleer of ik grip heb en ga ik de starthouding klaar hangen. "ON YOUR MARK" klinkt het door de zaal. Ik span mijn spieren aan lijkt euwigheid te duren. Daar is het start signaal. Ik gooi mijn lichaam over het water heen. kom soepel in het water, Lig goed diep, hard mijn benen om snelheid te winnen. En ik kom boven, en gooi mijn armen een voor een over het water heen. Zie de vlaggen tel af tot de kant, keerpunt, goed slag onderwater. Ik zie in mijn ooghoeken Wessel een lichaamslengte achter me liggen. concentratie.... vlaggen, keerpunt, afzet baan 3.
    Nu wordt het zwaar nu moet ik aanzetten. Ik lig nog steeds door, hoor vaag het geschreeuw van mijn teamgenoten. Vlaggen, keren en zie Wessel dichterbij komen. Laaste baan, alles er uit nog minder dag 50 meter. Ik zie hem dichterbij komen, ik geef alles wat ik heb. Maak me niet uit of ik kruipend het water uit moet komen ik ga dit halen.
    Ik zie de vlaggen, Wessel ligt nagenoeg naast me. En dan volle kracht de wand aantikken. Ben kapot, hap naar adem, lijkt net of mijn keel dichtgeknepen was en ik zoek naar lucht. Ik kijk omhoog naar het score bord. En dan zinkt de moed in mijn schoenen. Wessel was me net een halve seconden voor.

Klim het bad uit happend naar adem, ondertussen loop ik naar het torenbad en zie sterretjes voor mijn ogen. Zak weg in mijn stoel en probeer mijn ademhalen te herstellen. Teleurgesteld, "die halve seconden die had ik gewoon moeten hebben!" na 2 minuten duik ik het zwembad weer in, spieren zijn helemaal verzuurd. Het is gebeurd kan niks meer veranderen. Tijd om te herstellen en klaarmaken voor de volgende race.

De volgende race was 200 meter vrijeslag. Dit ging niet best omdat al mijn kruid had verschoten op de 200 rugslag.

Na de laaste estaffete (stonden we 6e plaats dus inzet was niet zeer nodig) en daarna met 5en naar een pizzaria om lekker nog even te eten. Dit hadden we zeker verdient was een intensieve dag. Daarna naar huis gereden en thuis gelijk bed in. Het is klaar voor vandaag, morgen laaste racedag.

dag 3

May 7, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 15 °C

Wat een dag was dit. Een medale plaats die ik niet had verwacht.

konden later beginnen vandaag dus pas om 12:30 in de auto gestapt. Voor mij ligt de kansen op de 100m rug, daar ga ik vol op inzetten.

de eerste afstand is 100m vrijeslag. die ging niet best. 4 seconden boven PR. Maar dat was niet mijn focus.

Daarna de 100 meter rug. de zenuwen kwamen weer omhoog. Ik stond 2e geplaats en mijn concurent die een halve seconden achter mij lag naast mij.

Ik ben helemaal kapot gegaan. Hij langt telkens naast me en was echt pittige race. ik heb gewonnen van hem met 0.43 seconden verschil. Bij het uitzwemmen van deze afstand kwam pas de grote verrassing ik was met 0.25 seconden eerste geworden heb dus GOUD!

Als afsluiting een 4* 50 meter. waren we 4e geworden. Maar nadat we zwembad hadden verlaten en naar de Mac waren gereden voor een milkshake kregen bericht dat een ander team een disqalificatie had door te vroege overname. Hierdoor werden we als nog 3e plaats!

Dus snel terug gereden, waren namelijk nog om de hoek.

totale mediales voor mij:
    1 goud - 4 * 200m vrijeslag estafette
    1 brond - 50m rugslag
    1 goud - 100m rugslag
    1 brons - 4 * 50m vrijeslag

de 100m rug: (baan 8, concurent op baan 9)