Romania
Șașvereș

• Day 2

Kúpele Sovata

February 14 in Romania ⋅ ⛅ 2 °C

Poobede (na Valentína) dorážame do nášho **** hotelu v kúpeľnom meste Sovata.

Čaká nás prvý šok. Turistov (oproti Brebu) je tu toľko, že je problém zaparkovať. Cesty sú plné zaparkovaných aút po oboch stranách a parkoviská sú plné. Nakoniec parkujeme na štrkovom parkovisku a po daždi a blate trepeme naše dva veľké kufre a ďalšie 4 igelitky dnu do hotela... No to musíme vyzerať...

Naša štvorhviezdičková izba má zopár zaujímavostí na aké nie sme z thajských bambusových chatiek zvyknutí. Danka je v siedmom nebi, lebo má vlastný kávovar a ja rozmýšľam, ako by sa dal využiť telefón, ktorý je tu aj na WC-ku :) Viď. foto. "Recepcia? Tu izba 312, došiel mi toaleťák..." :)

Keďže máme ukrutne drahú, ale stále najlacnejšiu izbu, tak výhľad máme na štrkové parkovisko. Ale inak je to komfort... Drahšie izby majú priesvitnú sprchu, alebo vaňu (tak, že toho, čo tam je, vidno priamo z izby), takže zas až taký "komfort" som Danke na Valentína dopriať nechcel.

Hneď potom smerujeme do kúpeľov. Rovno v izbe sa navlečieme do županíkov a z výťahu vystupujeme priamo vo welnesse. To sa mi páči. To teplo v saunách už menej, ale trpím...
      Poplávame si tiež v bazéne, porelaxujeme a hodinu sa močíme v bazéne s miestnou liečivou ukrutne slanou vodou. Aj pri našej hmotnosti nás nadnáša.

Vzhľadom na to, že sme tu na Valentína, donesú nám na izbu aj prianie viď. fotka z prekladača a čokoládové srdiečko.

Danka si to užíva... Jej hláška dňa "tento hotel si ma získal" :)

• Day 3

Celý deň v kúpeľnom mestečku

February 15 in Romania ⋅ 🌙 0 °C

Ráno raňajky v posteli. Ale nie štvorhviezdičkovo hotelové za "zanedbateľných" 25 Eur, ale pekne napečené škoricovníky ešte z domu.
      Hneď potom Danka šup do fitnessu, potom sa trepeme do sauny zas do bazénov, ešte je len obed a už mám dosť :)
      Vzrúšo je pozorovať ľudí v saune ako sa tam sú schopní dotrepať so značkovou kabelkou a ako sa po tom welnesse pohybujú v županíku, ale kabelka musí byť...

Poobede ideme preskúmať mestečko a hlavne jeho hlavnú dominantu Medvedie jazero.
      Toto kúpeľné mestečko je výnimočné v tom, že sa tu nachádza niekoľko vonkajších jazierok a prírodných bazénov, z ktorých väčšinu sme preskúmali. Všetky obsahujú liečivú slanú vodu a všetky majú na brehoch vybudované obrovské drevené terasy a bufety, reštaurácie a pod.
      Cez leto sú totiž plné ľudí, ktorí sa tam slnia a kúpu.
      Teraz v zime to však vyzerá dosť zle. Vonku zamračené, liečivá voda v jazerách má farbu bahna a pri jazerách nie je takmer nikto aj keď sú tu urobené dlhé vyhliadkové chodníčky. Niečo teda poprechádzame a pochopíme, že sme tu zase v zlom čase.
      Náladu si zlepšíme reštauráciou, kde chutnáme zas iné gurmánske špeciality a shoppingom i keď prioritne je to len Penny market. Aj tam sa však tak ďaleko od domova dajú objaviť zaujímavé veci.

No a večer sa zas doraziť do bazénov a saún, až mŕtvo padáme do postelí. Zajtra treba skoro vstávať, lebo končíme s wellnesom (už mám dosť) a pridáme na tempe toho, čo za deň chceme stihnúť.