Satellite
Show on map
  • Day 6

    Bögstranden och grillning 18 december

    December 18, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

    Började morgonen med en kort joggingrunda runt kvarteret med pappa och Linnéa. Var ju tvungen att prova mina nya Adidas (Energy Boost) löpskor som jag köpte igår. Se om det var så bra dämpning som säljaren på Footlocker utlovade, "releases the pressure all over your body" ;-)
    Visst funkade dem bra, jag bara flög fram i 3.5km. Det säger också något om vilka gigantiska ytor det är här i Florida. Ett kvarter/block är 3.5km, i New York är det typ 350m.
    Louise, mamma och Emmie gick på en power walk istället.

    Efter frukost satte vi oss i bilarna för att köra till F.t Lauderdale Beach. Eftersom vi körde två bilar och det är ca 30min till stranden så bestämde vi att vi skulle ses vid en viss adress.
    tydligen så saknades just den adressen på pappas Google maps så vi kom inte riktigt till samma ställe. Trots vi var på samma strandrämsa så hjälpte det inte så mycket när den är flera kilometer lång. Så vi fick lägga oss och njuta av havet på olika håll. Vattnet var helt underbart!

    Efter ett tag bestämde jag mig för att gå en bit för att se om jag kunde hitta resten av familjen. När jag gått några hundra meter så ser jag till min häpnad två tatuerade, biffiga män stå och strula ute i havet samtidigt som en annan stod och fotograferade dem. Lite förnärmad tittade jag upp mot stranden istället eftersom jag promenerade vid vattenbrynet. Där ser jag först att de sitter och glor på samma par ute i vattnet, "de tycker väl också det är lite märkligt" tänkte jag. Men efter en lite närmare betraktelse ser jag att det bara är män, inte en kvinna i sikte och majoriteten sitter med tanga-kalsingar och blir insmorda med solkräm av andra män...jag är och går på en BÖGSTRAND! Jag vände snabbt tillbaka till där jag och Louise satt vårt läger och berättade vad jag skådat. Hon trodde naturligtvis inte mig och var tvungen att skåda det med egna ögon...hehe. Efter en stund kommer även hon tillbaka med ett brett leende på läpparna.
    "Du talade ju sanning" sa hon förvånat.

    När vi var nöjda med sol och bad efter några timmar gick vi upp för att äta lunch och sedan bege oss tillbaka till lägenheten i Weston. Senare på kvällen efter att ha sovit middag och tagit det lugnt gick vi ut och grillade. Tänk att vi grillar 5 dagar innan julafton! Det är lite galet när man tänker på det. Mätta på kalkonburgare så satte sig övriga familjen och spelade kort med en god drink i handen. Själv satte jag mig lite smått "lullig" för att boka Air boat till mig och pappa för morgondagen när han fyller 50år!!! Vi ska då på ett safari i Everglades och förhoppningsvis se alligatorer. Men framförallt ska vi åka med de dunder snabba träskbåtarna som går upp till 65km/h.

    Må väl alla ni där hemma, det gör vi! :)
    Read more