Satellite
Show on map
  • Day 7

    Sawgrass Mills - USAs största outlet

    December 19, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

    Hej från paradiset!

    Träningslusten hos oss alla var på topp denna onsdag. Lena och Emmie var med på vattengympan som hotellet anordnade samtidigt som jag, Uffe och Linnéa svettades på gymmet. Så skönt att bli av med lite energi! Per som nyligen blivit opererad för sin fot glassade i solen.

    Vi valde en ny större pool är det var mer liv och rörelse. Med radiohits i bakgrunden beställde vi lunch bestående av korv och hamburgare. Med varje beställning ingick det en lott. När klockan blev 13.00 började dragningen av nummer. Vinster som kepsar och tröjor lottades ut till glada amerikanare. Högsta vinsten var tre dagars gratis boende på en av deras resorts. När numret ropades ut hörde jag ett glatt tjut till höger om mig, min kära svärfar strålade nästan starkare än solen. Glad skuttade han fram och hämtade sitt pris. Stort grattis!

    Vi hade hemma i Sverige konstaterat att vi skulle bo 15 minuter iväg från Förenade staternas största outlet. Tjoho ikväll var det äntligen dags för ett besök. Vi delade upp oss och träffades igen efter tre timmar. Uffe hade hittat träningskläder, ett par skor och en skjorta. Glatt visade jag upp mina inköp från Victorias Secret men blev lite besviken på att jag endast hunnit med en affär på tre timmar... Det får nog bli minst ett besök till innan vi lämnar Florida och USA.

    Puss och kram från Lojsan och Uffe
    Read more