Sentosa Island och sydkinesiska havet

October 20, 2013 in Singapore ⋅ 🌧 27 °C

Idag var sista natten på G4 Station så vi bestämde oss för att leta upp ett nytt boende. Vi siktade in oss på att komma så nära busshållplatsen för avgående buss till Malaysia som möjligt. Så det blev vandrarhem "Feel at Home" ca 1km från där vi bodde (Little India) även här tog vi ett privat dubbelrum gick på 150kr/pers/natt.

Efter att ha ätit frukost och duschat checkade vi ut vid 11 tiden.

När vi kånkat och lämnat av all vår packning på det nya vandrarhemmet gav vi oss ut för att köpa bussbiljett till Kuala Lumpur för avgång måndag kväll. Väl framme skulle de ha dubbla priset jämfört med vad vi hade sett online men problemet för oss var att hemsidan låg tillfälligt nere vilket var anledningen till att vi gått dit
    Andra vandrarhemmet i Singapore
    Andra vandrarhemmet i Singapore
    . Vi valde att avvakta och hoppas på att vi skulle kunna boka online senare.

Sedan var det dags att ge oss av till Sentosa Island för att bada i sydkinesiska havet. Vi hoppade på första bästa tunnelbana som gick till den hållplatsen vi visste vi skulle till...dock visade sig att vi hoppat på "circle line" så vi fick åka 26 hållplatser i över 1 timme innan vi kom fram, när vi kollade på linjekartan kunde vi genom ett spårbyte kommit fram på 4 hållplatser istället...men men, shit happens. Fick ju mycket valuta för de 8kr som tunnelbanan kostade.

Sedan tog vi expresståg över till ön Sentosa och hoppade av vid "Beach station". Det fanns massvis med vackra vita sandstränder längs hela vägen. Vi valde bara att slå oss ner vid en av dem. Vattnet var gudomligt skönt, något svalkande från de 34 graderna i luften men ändå extremt varmt. Var även en vigselceremoni som skulle utföras i solnedgången precis på stranden där vi låg, väldigt romantiskt. Efter några timmar på stranden och lite gyllenbrun färg var vi nöjda och begav oss hemåt (den snabba vägen).

Nu ligger vi och tar det lugnt i vår queen size säng och har precis bokat buss till Kuala Lumpur imorgon kl 19 och vandrarhem precis i City Center för de två första nätterna.

Nu ska jag väcka Louise så vi kan ta tunnelbanan till Chinatown och vandra lite och äta gott. Blir kanske även en liten bio (Machete Kills).

Bye :)