Satellite
Show on map
  • Day 14

    Magsjuk i paradiset

    October 31, 2013 in Malaysia ⋅ 🌧 27 °C

    Stackars lilla Louise magsjuka har slagit ut ordentligt under natten. Från att ha varit lite krasslig och haft kramper i magen från och till under dagen så övergick det till hög feber, toabesök varannan minut och hemsk smärta hela natten.

    Med det sagt så förstår ni att det inte blev mycket sömn för någon av oss denna natt.
    Jag gav mig ut på morgonen för att leta reda på närmsta apotek med tjänstgörande doktor. Stod och väntade i dörrposten när de slog upp portarna kl 10. Väl inne på Joe´s Pharmacy fick jag bekräftat av en väldigt hjälpsam doktor att Louise drabbats av någon campylobacter bakterie, förmodligen från dålig kyckling vi ätit. Fick utskrivet antibiotika till Louise och köpte även på mig något som skulle förebygga matförgiftning som han sa att alla backpackers var tvungna att ha med sig på sin resa.

    När Louise proppat i sig lite penselin och febernedsättande så började hon må lite bättre. Vi checkade ut och satte oss i taxi till vårt nya hotell i Pantai Cenang.

    Riktigt fint hotell med två swimmingpooler och enormt stora hotellrum med kylskåp och platt-tv.

    Louise kröp ner i sängen för att kurera sig. Jag gav mig ut för att hitta en "laundry service" för att få tvättat den smutstvätt vi samlat på oss under våra första 2 veckor på resan. Efter jag lämnat in tvätten begav jag mig vidare för att upptäcka området och de fantastiska strandremsorna. Upptäckte att vi bor perfekt på strandpromenaden med nära access till restauranger, butiker, spabehandlingar och endast 300m promenad till stranden.

    På eftermiddagen unnade jag mig 60min traditionell helkroppsmassage för 70RM, det var gudomligt skönt och avslappnande. Blir garanterat fler under vår vistelse.

    På vägen tillbaka tog med mig Italiensk mat hem till hotellrummet för att äta med sjuka Lojsan.
    Som tur är så verkar hon bli bättre hela tiden och hon får behålla maten hon äter :)

    Mitt över gatan så anordnades Thaiboxning så jag gick dit och kollade på några matcher. Det var "preview" inför Z1 Royal Kedah World Muay Thai Challenge 2013 som går av stapel imorgon och på lördag här på Langkawi. Det var mest yngre lättviktskillar som fightades ikväll men det var ändå roligt att se. Om Louise är "fit" för det så är tanken att vi ska gå på Thaiboxnings galan imorgon kväll för att se titelmatcherna "Ring-side" :D

    Blir inte så många bilder från idag men misströsta inte, det kommer tonvis framöver. ;-)

    Peace out from paradise!
    Read more