Spain
Arroyo de la Vega

• Day 25

Boadilla del Camino

September 29, 2022 in Spain ⋅ ☁️ 10 °C

Wyjątkowo szybko udało się dzisiaj pozbierać rano także na szlaku byliśmy już o 7:45. Dzień również i to bardzo nieśmiało zaczynał swoją rutynę razem z nami. Było jeszcze ciemno kiedy przechodziliśmy obok kościoła Iglesias de San Juan de los Caballeros w mieście, który niestety również był zamknięty, a podobno wyróżnia się ciekawym sufitem i kolumnami w kształcie palem.
      Zaraz za miastem droga pamiętająca czasy rzymskie zaczęła się wspinać na dość wyzywającą górę, ale z rekompensata pięknego widoku. Ponoć Rzymianie ciągnęli tą drogą złoto i miedź i w dali było widać ruiny kopalni, tak myślę😉. Góra na którą weszliśmy nazywa się Alto Mostelares. Widać było jak nawet najwalecznielsi rowerzyści padali, gdyż podjazd miał 18%, trochę się cieszyliśmy, że idziemy na piechotę.
      Zwykle jak się wchodzi na górę to trzeba z niej zejść no i u nas było bardzo podobnie.
      Później już płaskość do końca dnia.
      Było zimno i wiało srogo, prawie jak rodzinny halny, także byliśmy zakutani we wszystko co mamy. Z drugiej strony jak pomyślę sobie, jakby tu nie było wiatru i było 30 stopni Celsjusza, to z pewnością dostalibyśmy choroby ognia Antoniego pustelnika i nic by nam już nie pomogło, ani wino ani woda ani spacery.
      Tuż koło kaplicy Mikołaja, która była kiedyś szpitalem dla Pielgrzymów, koło mostu nad rzeką Pisuerga pożegnaliśmy się z prowincją Burgos i weszliśmy do prowincji Palencja. Dotarliśmy do miasteczka Itero de Vega gdzie czekały na nas ciepła herbatka, duże piwo i kanapka. Zrobiło się dobrze.
      Potem już bez przystanku do Boadilla del Camino. Tuż pod koniec dopadł nas deszcz, ale na szczęście na krótko. Miasto puste bez sklepu, z dwoma schroniskami i to wszystko. W całej tej pustce bardzo piękne..
      W środku miasta kościół Iglesias de Santa Maria de la Asuncion który niestety też jest zamknięty. Tuż przed kościołem posąg Rollo de la Justiciar symbolizujący niepodległość, którą uzyskało miasto w XV wieku i od tego czasu miało pozwolenie na publiczne torturowanie i wykonywanie wyroków na lokalnych kryminalistach pod tym monumentem 😬.
      Czekamy na obiad i pewnie wczesny odpoczynek też. Jutro czeka nas dłuższy marsz, ale po płaskim terenie

• Day 17

מיץ תפוזים ו-Trader Joe’s

April 25, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 17 °C

בהליכה עם ג׳ון דיברנו על השכיחות של מיץ תפוזים בארוחות הבוקר כאן. ציינתי שזה דבר אמריקאי והם ציינו שבכלל לא, וזה דבר שנהוג דווקא באירופה והרבה יותר שכיח כאן מאשר בארה״ב. איכשהו זה הזכיר לי שאוטוטו אזכה לבקר ב-Trader Joe’s והתרגשתיRead more