Tanzania
Marangu

Here you’ll find travel reports about Marangu. Discover travel destinations in Tanzania of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Kilema

September 26, 2016 in Tanzania ⋅ ⛅ 9 °C

Na een relaxete vlucht met wat slaap en een paar films, aangekomen in Tanzania.
    Zoals gewoonlijk duurt de douane lang, maar alles verloopt soepel. (Nadat we een keer bij de verkeerde rij stonden ;) )
    Nadat we onze tassen gevonden hebben worden we door onze pick-up opgehaald.
    Het avontuur begint helaas in het donker, dus weinig te zien...morgen wordt een grote verrassing.
    We verblijven in een Homestay in Kilema aan de rand van het Kilimanjaro NP bij een aardige man die toevallig jaren in Nederland gewerkt en gewoond heeft. Dus de communicatie verloopt in het Nederlands, hoe makkelijk is dat?
    We gaan de 1e dag met meneer Barnabas (we hebben hem geen professor Barnabas durven noemen) rond over zijn boerderij en naar de lokale markt! Super leuk!
    Opweg naar de markt nemen we een "dala dala"...een bus met plek voor 8 man waar ze er met "gemak" 20 in proppen :).
    Als we 's avonds terugkomen is de Kilimanjaro helaas in de wolken...net zoals de ochtend.
    Gelukkig is de Kilimanjaro de volgende ochtend helder, een cadeautje voordat we richting Arusha gaan.

Helaas kan ik niet de foto's van mijn camera af krijgen...ik heb geen laptop of iets dergelijks bij, en vaak heb ik meer zoom nodig dan mijn telefoon aankan. Dus foto's van foto's dus maar...

To be continued...

MOSHI - 2 Day Trip - Vormittag

February 3, 2018 in Tanzania ⋅ ☀️ 20 °C

Heute geht es ab 6.00 Uhr los Richtung Moshi!
    Wir sind 7 Mädels, Michael (unser guide) und Yohana (unser Fahrer). Zusammen haben wir uns in ein Auto gequetscht und sind ca. 1 Stunde zum „Marangu Gate“ gefahren. Dort (auf ca. 1900m) beginnen einige Kilimanjaro-Wanderung. Wir haben uns von Michael jedoch nur Maasai- und Chaggakultur erklären lassen, war sehr interessant!
    Nur etwas unterhalb gibt es eine lokale organische Coffeefarm, wo wir Kaffee komplett selbst machen konnten. Der Farmer hat uns stolz seinen kompletten Anbau gezeigt und jeden einzelnen Schritt des Prozesses erklärt und selbst ausprobieren lassen. Und obwohl ich normalerweise keinen Kaffee trinke war dieser richtig gut.
    Nachdem wir uns verabschiedet haben sind wir mittagessen gegangen, welches für mich Reis mit Gemüse hieß. Nun geht es zu dem Wasserfall!

(Der Footprint ist am Marangu Gate)

Marangu - Kilimanjaro

November 11, 2015 in Tanzania ⋅ ⛅ 25 °C

Kili just showed itself for a short period in the morning. Going up to the base camp, it was hidden behind clouds:-(( Saw many, many monkeys along the way and had a lot of ants in my pants, very painfull!!!!!!!!!

Marangu