Vientiane - dag 2

December 3, 2018 in Laos ⋅ ☀️ 32 °C

Uitslapen tot 8u, ontbijten en zeer op het gemakje klaarmaken om uit te checken. In de voormiddag naar het COPE center gegaan om de tentoonstelling te bekijken over hoe ze slachtoffers van ongeëxplodeerde clusterbommen helpen. Deze bommen zijn restanten van de Vietnam oorlog toen de Amerikanen de Ho Chi Min trial in Laos gebombardeerd hebben. Laos is het zwaarste gebombardeerde land in Azië. Het was een zeer interessante tentoonstelling die informatief was voornamelijk op het vlak van hoe de organisatie de mensen helpt, protheses enzo maken. De organisatie helpt ook mensen die een aangeboren handicap hebben of die door een ongeluk gehandicapt zijn geraakt. Zo gaan ze ook met een mobiele kliniek naar afgelegen gebieden om daar hulp te bieden aan mensen die geen mogelijk hebben om naar een grote stad te gaan.

Na de middag lieten we onszelf verwennen met een echte Lao massage. Het was een stevige maar zo deugddoende verwenning voor ons lichaam. We werden goed uitgestrekt en stevig gemasseerd. Ideaal na die nachtelijke busrit. Alles zit terug los en op zijn plaats. Hopelijk wordt dit niet teniet gedaan door de busrit die deze nacht volgt!