• Day 72

Kuching

January 4, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 26 °C

Gisteren was onze laatste dag in Singapore. We sliepen wat uit en deden nog een laatste plons in het zwembad. We liepen nog wat rond in de buurt en gingen Indisch eten. Het eten was allemaal halal en anders dan wat we al gegeten hadden, heel pikant maar ook heel lekker.

In de namiddag namen we de vlieger naar Kuching. Dit is de hoofdstad van de Maleisische staat Sarawak en deze bevindt zich op het eiland Borneo. Dit was een bestemming waar we al lang naar uitkeken, want Borneo staat bekend voor zijn geweldige natuur.

De vlucht verliep vrij vlot, al hadden we wel wat last van turbulentie omdat het momenteel het regenseizoen is. Onze hostel bleek heel fijn en de man achter de receptie was heel hulpzaam en gaf direct uitleg over al de activiteiten in de buurt. We voelden ons meteen thuis.

Vandaag was opnieuw een rustig dagje. We planden wat activiteiten voor de volgende dagen. Er zijn verschillende nationale parken in de buurt van Kuching en je kan ook in de parken zelf verblijven. Maar je moet dit wel op voorhand boeken.

'S middags vonden we toevallig een sushi restaurant. Het smaakte ons, zeker omdat het buiten ongelofelijk warm was. In de namiddag verkenden we de rest van de stad wat. Zo liepen langs het water en zagen we een spectaculaire voetgangersbrug. Na een tijdje kregen we het terug warm en gingen we een ijsje eten. Dit was met een speciale siroop die gemaakt is van suikerpalm dat in mangrove gebied groeit. Hierdoor had het een lichte zoute toets. Tijdens onze wandeling doorheen de stad kwamen we ook wat street art tegen. Dit was weer een leuke verassing.