United Kingdom
Helston

Constantine > Helston - 70km

April 18 in England ⋅ ⛅ 11 °C

Après un petit-déjeuner copieux une nouvelle fois et un doggy bag rempli de barres salées de fruits secs à la Marmite, nous remercions nos hôtes et partons sous le soleil. La plupart des gens nous disent que nous aurions dû partir en Espagne à cette période plutôt qu'en Angleterre, mais nous sommes bien chanceux avec la météo au final !
      Et Bastien est content, car aujourd'hui, une bonne partie de l'itinéraire est dans les terres, ce qui signifie moins de dénivelé.
      On découvre quand même quelques villages en bord de mer tout à fait charmants, comme Coverack, où l'on s'arrête manger sur la promenade, ou encore Cadgwith, où l'on observe le retour des bateaux de pêche, pendant que de vieilles dames peignent cette scène du haut d'un rocher surplombant la plage.
      Nouvelle joie pour Bastien, une fois arrivé à Lizard Point, l'endroit le plus au sud de l'Angleterre continentale, on décide de manger une glace en observant les oiseaux du coin (malheureusement toujours pas de phoques...)
      On fera un dernier détour dans deux petites criques, de Kynance et Poldhu avant de rejoindre la maison d'Eleanor et de sa petite chienne Tigan à Helston, notre WarmShower pour cette nuit. Encore une super rencontre très inspirante !

Helston Railway

August 9, 2023 in England ⋅ ⛅ 20 °C

De zon begon bewolkt en er viel een drizzle (super lichte motregen waar je zo goed als droog in blijft). Rond de middag zou het droog worden en zelfs weer zonnig!
      We zijn naar de Helston Railway gegaan, daar rijdt meerdere keren per week een stoomtrein. De ene keer rijdt deze op diesel, de andere keer op stoom. Vandaag op diesel (helaas).
      We kwamen aan bij een afgelegen plekje, het leek wat op een oude en verlaten boerderij. Maar achter de verlaten gebouwen stond een oude trein, omgebouwd tot klein winkeltje en restaurantje. Hier konden we onze treintickets kopen en we zijn naar de echte trein gelopen. Zelfs de vrijwilligers waren in stijl. De conducteurs kwamen de deuren dicht doen en de tickets knippen. Een kort ritje van 5-10 minuten later, kwamen we op een stationnetje aan waar we een kwartier bleven staan en waar we rond konden kijken. Leuk, want in een wagon met allemaal oude spullen van de stations hier, hing een foto van dat station uit 1905.
      Na rond te hebben gekeken, hebben we hetzelfde ritje weer terug gereden.
      Daarna hebben in de omgebouwde trein een heerlijke afternoon tea genuttigd. Ook Veerle en Jelte vonden dit super leuk en lekker. Een (hele) grote mok (sterke) thee en een plateau met scones met clotted cream and jam, sandwiches, aardappeltjes, chocolade, koekjes, chips, sla, komkommer en tomaat 😋.

Na de afternoon tea zijn we terug gereden naar het centrum van Helston en hier hebben we een geocache route gelopen langs de historie van Helston. Veerle en Jelte hebben de app route gevolgd (wij vertaald) en met het kompas de weg gewezen. Een leuke en leerzame wandeling.

Op de camping nog een speurtocht die Veerle gemaakt heeft gedaan en nu zijn de kinderen nog aan het voetballen met de buurjongen.
      Even nog nagenieten van de ondergaande zon en hopen dat deze morgen ook weer opkomt.

Godolphin House

August 11, 2023 in England ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag bij Godolphin House geweest
      Een National Trust, oud gebouw met middeleeuwse tuin. Er werd ook boogschieten en andere spelletjes voor de kinderen georganiseerd.

Daarna nog bij een van de vele mijnen in de regio geweest, Great Wheel Mine.
      Een schacht was te bezichtigen dankzij een groot rooster. De mijnschachten maken grote indruk op Jelte en die wil niets liever in een grot of mijn... we weten niet zo goed waarom hij daar zo'n interesse in heeft (spel Minecraft of omdat hij denkt dat er ook diamanten te vinden)

Helston, Hellys, هلستون, GBHYJ