United States
Idledale

Bound fo Glory

July 30, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Vandaag gaat de reis naar Morrison, Red Rock Theater. Een van de mooiste openlucht theaters van de wereld. Red Rock is helemaal gelegen in een door de wind in theatervorm geblazen rode gesteente. We gaan Susan Tedeschi en Derek Trucks zien (en dat is volgens de Rolling Stone dan weer de beste live band van de wereld). We maken de reis niet via de snelweg, maar rijden de langzame maar mooie route: The Peak tot Peak Byway, dwars door de Rocky Moutains. Het eerste plaatsje wat we aandoen is Ward. Ooit een stad voor (goud)delvers, nu een plaatsje voor de deplorabelen (zoals Clinton dat zo mooi kan zeggen). Het is een half verlaten dorp met houten huizen en caravans, met tientallen verrotte (kalssiek modellen en recentere modellen) krotten van auto's langs de weg, wegdek vol potholes en onkruid, dichtgetimmerde ramen, ingegooide ruiten, ingetrapte deuren, verroeste objecten van ijzer en hier en daar een bewoond pand. En vooral heel veel wielrenners, gek genoeg. We rijden een rondje door het dorp maar besluiten de koffie ergens anders te drinken.

Dat wordt het dorpje Nederland. Zogeheten omdat een mijn daar ooit werd opgekocht door een Hagenees. Wel grappig, het is dus niet in het Engels geschreven, maar gewoon op z'n Nederlands. We nemen een bakje koffie in de oude "circus" trein van Buffalo Bill, draaien een rondje in een Nederlandse antieke draaimolen en we eten in de plaatselijke Rocky Mountain Oyster grill (een oester van het aparte soort, zal ik maar zeggen) een lekkere Egg Benedict en een wafel met gefrituurde kip (en hete saus en ahornsiroop). Inmiddels komt het water met bakken uit de hemel. We rijden verder.

Er is nog 1 tussenstop gepland. Hermitage Square in Golden. Ooit gestart als de eerste dependance van Disney, nu zou het niet misstaan op de website Abandoned Places. Ongelofelijk triest, vervallen en sneu. Zo erg dat het wel weer een soort van schoonheid heeft. Hekken om de panden omdatz e op instorten staan, kermis attracties die piepen en kraken, een lege parkeerplaats en veel (heel veel) mexicanen met hun kinderen.

Dan door naar Red Rocks Theater. Een prachtige plek  tussen enorme rode rotsen, met uitzicht op Denver en de Rockies in de verte. Magisch. De loop erheen is al prachtig. Via een paadje tussen de rotsen door ontwaart zich langzaam het Theater. Het is enorm, maar ook ongelofelijk mooi, vooral als na de 2 bands in het voorprogramma de TedeschiTrucksBand om 8 uur begint en de schemer invalt. De rode rotsen worden zacht uitgelicht en Susan en Derek spelen de sterren van de hemel. Hun 10 koppige band knalt er op los en de een na de andere gast (Jack & Jorma van Hot Tuna, Oliver, Chris & Jano van de Woodbrother, de orginele toetsenman van Joe Cocker en John Bell van Widesrepad Panic)uit de buurt komt het toneel op. Susan is zo op dreef dat ze zelfs de gitaar in haar nek legt in 1 van haar heerlijke bluessolo's. In de gospel-delen van de show gaat ze qua zang helemaal tot het gaatje. Wat een stem.

Begonnen we de avond nog met een enorme regenbui, als Susan en Derek spelen klaart het weer op en kijken we tegen een plafond van sterren. In de verte branden de lichtjes van Denver. En natuurlijk vult de lucht zich ook met mariuhana, want die is nu legaal in Colorado, dus elke volwassene moet nu stoer met z'n joint staan zwaaien (ook al mag dat eigenlijk niet in het openbaar).

Na 2 uur spetterende Blues, Soul en Rock sluiten ze af met Bound for Glory. Dan is het tijd om naar ons adresje voor deze nacht te gaan, een B&B in Denver. Daar lig ik nu dit verhaaltje te typen terwijl de dames al in slaap zijn gevallen na een indrukwekkende dag.

Denver Umland

September 19, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 21 °C

Heute haben wir die Gegend um Denver erkundet. Das sich das Rocky Mountains Gebirge westlich an Denver bis nach Colorado Springs entlang zieht, gibt es natürlich auch im Umland von Denver einiges zu entdecken.

Zuerst haben wir das Red Rocks Amphitheatre besucht. Ein wirklich beeindruckender Ort. Das Theater hat knapp 10.000 Sitzplätze und wurde 1906 eröffnet. Hier haben bereits alle möglichen Musikgrößen aus sämtlichen Jahrzehnten gespielt.

Die Amerikaner sind bekanntlich große Halloween Fans. Kurz vorher eröffnen überall Halloween Stores, in denen man lustig schaurige Dekoration kaufen kann. Leider ist mein Koffer so klein, sonst hätte ich gerne ein bisschen eingekauft. 🤡👻🤖

Red Rocks Amphitheater

September 11, 2016 in the United States ⋅ 🌙 18 °C

The last hurrah in Colorado was the OAR concert at Red Rocks Amphitheater. It was quite a workout even getting to our seats and Nikki & I made several hikes to the top for the best views. It was a beautiful spot to enjoy the music, the scenery, and a little people watching.Read more

KYGO & Alan Walker at Red Rocks

April 24, 2018 in the United States ⋅ ❄️ 0 °C

Seeing Alan Walker and KYGO performing at the Red Rocks Amphitheater was just mind blowing. This venue is surrounded of two giant rocks with an incredible view over downtown Denver.

No Sleep Till Brooklyn

July 31, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Gisteravond laat aangekomen in ons overnachtingsadresje in Englewood, Colorado (vlak onder Denver). We moeten in de donkere nacht door een tuintje naar een wat verscholen deur met code. Keurig volgens de instructies van Melanie volgen we de lichtpaaltjes langs de stepstones door de tuin. Een net 2 kamer appartementje aan een typisch amerikaans wit plastic bungalowtje vastgeplakt.

Een collectie koekjes onder een folietje en snackkaasjes staan in de koelkast. Lekker geslapen na een indrukwekkende avond.

Vanmorgen vroeg, vlak voor vertrek nog even een praatje gemaakt met de eigenaresse van het appartementje (ze had met ons te doen gehad toen gisteravond de grote regenbui over het gebied trok) en hup, in de auto richting het centrum van Denver. Denver is een alleraardigste stad. Niks bijzonders, maar gewoon aangenaam om even doorheen te lopen. Veel kunst in de winkelstraten en veel leuke winkels. We ontbijten (o hoe cliché) bij Starbucks.

Na wat winkelen en kleding neuzen zoeken we een lunchplekje. We vinden die bij Maggiano's Little Italy. Van buiten een flauwe doorsnee eettent in een Shopping-Mall, maar van binnen zoals je bij een Italiaans restaurant in New York verwacht. Bruin houten pilaren en lambrisering, booths/zitjes met donkerbruine skai-bekleding, okergeel behang, zwartwit forto's van familieleden aan de wand, hagelwitte napkins, gouden relief plafondplaten, Frank Sinatra uit de boxen en grote groene palmen ter verlevendiging van het geheel.

Sergio is onze ober. Mooi in zwart/wit oberkostuum, donkere haartjes met vet strak achterover gekamt. Hij ziet gelijk dat Robbie een shirt aan heeft van de New York Mets (Baseball) uit Brooklyn. In een onvervalst Italiaans/Amerikaans accent (zie Godfather) wijdt hij uit over zijn Brooklyn, dat hij er geboren en opgegroeid is en nog maar weinig komt, daarom nooit meer de Mets kan zien spelen, De Mets in Colorado ook nooit op televisie komen en hij Brooklyn zo mist.

Ondertussen prijst hij in een paar bij zinnnen de pasta with Italian sausage, de chickenbroth with meatballs, Linguine di Mare, Chef KB's Lobster Carbonara en Linguine & Clams aan. Robbie was zich geheel niet bewust van de betekenis van haar shirt, dus kijkt ze de ober meewarig aan na zijn spraakwaterval.

De pasta, panini met soep en bruschetta's van de bar smaken uitstekend. We lopen nog even langs het hotel waar we in 2011 met Opa en Oma hebben gelogeerd en gaan dan met de gratis bus naar het einde van de winkelstraat. Daar ligt het prachtig opgeknapte Union Station. Plaatje. Dan plankgas weer terug naar huis, waar Erica die avond een poging doet om Maggiano's te evenaren met haar onvolprezen Pasta Carbonara.....en ik moet zeggen.....

Idledale, 80453