United States
Union Square

Mit dem Fahrrad über die Brooklyn Bridge

September 12 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

Mit dem Fahrrad ging es für uns von Dumbo aus über die Brooklyn Bridge zurück nach Lower Manhatten. Damit waren wir aber nicht alleine, denn täglich pendeln um die 4000 Fußgänger und bis zu 2600 Fahrradfahrer über die Brücke.Read more

Farewell Celine

September 24 in the United States ⋅ 🌧 20 °C

After a loonnngg sleep in (according to me) we headed into town. We went to the 9.11 memorial and did some more shopping. We then went to little Italy where there was an Italian Festival happening with lots of yummy street foods. Then we strolled through the very trendy Soho. James also got to get his much awaited Knish (est 1910). We walked the Brooklyn Bridge at sunset and took lots of photos. It was then time to say goodbye to Celine so she can go back to Yale. James and I then went to Bring Me the Horizon where there was lots of head banging and black clothing. To finish off we went to the infamous Katz and got the best pastrami sandwich in the world. By then it was midnight and it took 2 hours to get nowhere and we gave up and got an uber home.Read more

What is a Knish????

Way to the City that never sleeps

September 7 in the United States ⋅ ☁️ 21 °C

Am Mittwoch haben wir uns nach dem Frühstück 🥞 auf dem Weg nach New York City 🌇 gemacht. Das Frühstück 🍳 war sehr amüsant. Obwohl das Aria & Mare ein kleines, recht neues Bed & Breakfast war, waren alle vier Zimmer tatsächlich in unserer letzten Nacht von deutschen 🇩🇪 Familien bzw. einem Schweizer 🇨🇭 Paar belegt. Am Frühstück 🥣 kamen wir ins Gespräch. Ein Paar war wie wir auf dem Weg nach New York - sie wollten freitags auf der MeinSchiff 1 (mit Lukas 👨‍🍳 an Bord 🤩) einchecken 😊. So klein ist die Welt 🌍… Von der Brücke auf dem Weg rein nach Manhattan konnte man die MeinSchiff sogar schon sehen, wir sind an dem Tag mit der Fähre ⛴ noch rüber nach Bayonne und haben uns den Weg angeschaut. Unser Hotel lag sehr zentral in Lower Manhattan rund um die Börse und das One World Trade Center, ein Katzensprung rüber nach New Jersey - Jersey City 😊.Read more

Ground Zero

September 12 in the United States ⋅ ☁️ 22 °C

9/11, ein Tag der nicht nur die USA, sondern die ganze Welt wie kein anderer verändert hat.

Wahrscheinlich weiß jeder, zumindest jeder der sich erinnern kann, was er an diesem Tag gemacht hat oder zumindest wo er an diesem Tag war.

Nur einen Tag nach dem Memorial Day besuchten wir das 9/11 Memorial and Museum am Ground Zero. Auf beeindruckende Art und Weise wird hier an das erinnert was an diesem schrecklichen Dienstagmorgen passiert ist. Ein Morgen an dem 2977 Menschen ihr Leben verloren haben und mehr als 6000 Menschen verletzt wurden.

Lukas - nicht allein in New York

September 8 in the United States ⋅ ⛅ 24 °C

Am Donnerstag war es soweit 🤩. Wir haben Lukas 👨‍🍳 am Schiff 🚢 in Bayonne abgeholt und haben mit ihm ein paar Stunden in Manhattan verbringen können. Wir sind als erstes zum One World Trade Center und haben uns dort das beeindruckende Memorial angeschaut. Zudem sind wir diesmal auch auf die Aussichtsplattformen gefahren. Bereits die Aufzugfahrt war ein Erlebnis. Auf Hin- und Rückfahrt wurden Filme 🎥 auf die Aufzugwände projektiert, ganz toll gemacht. Danach sind wir noch zusammen essen gegangen und ein wenig durch Chinatown und Tribeca geschlendert, bis Lukas 👨‍🍳 leider wieder zurück aufs Schiff 🚢 musste. Aufmerksam machen möchte ich noch auf Holgers Fotokünste 🙈. Man beachte meinen Kopf im Wasser 😂 …Read more

😂😂😂

😂😂

Dinner im Top of the world

September 9 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Als kleine Überraschung für Gisas Eltern haben wir als ein ganz besonderes Highlight am Abend einen Tisch im Restaurant in der 102. Etage des One World Trade Center reserviert.

Den Blick den man insbesondere bei Sonnenuntergang von hier oben aus 386 m hat, lässt sich weder in Worte fassen, noch in Bildern festhalten. Daher versuchen wir es auch gar nicht.Read more

New York

May 19 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

Namens ons volgt een dringend advies: nooit een overhaaste kappersbeurt bij een willekeurige kapper in je dag proppen omdat het goedkoper zou zijn dan in Nederland. Na een verzoek om een ‘koper/gouden’ balayage (voor de mensen die niet diep in de haararchitectuur zitten - dit is, naar mijn mening, een gradient van donkerbruine haarwortels naar warme goudblonde haarpuntjes) ben ik teruggekeerd als coca cola zero fles. Ole zei ‘puntjes eraf’ en kreeg een mooie bowlcut (zijn woorden). Maar goed er valt nog wel mee te leven. Van dat kappers geld hadden we wel minstens een pilsje kunnen kopen in New York.

Ja want dat klopt: wij zijn in one nation under God, pray for the troops god bless the United States of American dream aangekomen 🇺🇸🦅. Deze Amerikaanse droom bestaat uit vliegtuig ruzies en ongelofelijk duur eten. Ik weet ook niet hoe ze Ole erop uitzoeken maar hij heeft in een paar uur tijd het voor elkaar gekregen om met absoluut niks te doen niet 1 maar 2 mensen boos te krijgen in het vliegtuig. Gelukkig zagen de stewardinnen dit onrecht en hebben ons een voucher gekregen van totaal $100. Wie aankomende twee jaar met United Airlines wilt vliegen, laat het ons weten dan krijg je korting.

Op het vrijheidsbeeld na is dit echt een verpletterend indrukwekkende stad, times square val je van achterover, er zijn meer ratten dan ik van durfde te dromen en het is ook verbazingwekkend groen! Indrukwekkend veel mensen en veel indrukwekkende werken gezien bij MoMA. En voor de rest:
      Brooklyn Bridge overgelopen 8/10 (hele vette brug, veel NY petjes toeristen) 🌉 , Broadway 6/10 (musicals zijn mayonais, de weg is niet zozeer breed wel erg lang), Wall Street 6.5/10 (donker, smal, geen cocaïne mannen die gefrustreerd papieren uit het raam gooien), Chinatown 7,5/10 (regenachtig met lampjes, lampionnen hingen er voor de toeristen maar eigenlijk wel gezellig en heerlijk gegeten), Central Park 9/10 (heel groot, heel groen, heel mooi), High Line 10/10 (oud spoor boven de straten van New York met allemaal verschillende plantensoorten) Grand Central 8/10 (groot, centraal). Onze tijd spenderen we met het slenteren door de straten, gebouwen aanwijzen waar we gaan wonen en het opzoeken van jazz clubs in de avond. Dit laatste is onze belangrijkste missie in de grote appel:

In Manhattan zijn we naar verschillende jazz clubs gelopen, entree $25 en minstens twee drankjes. Prima, maar toch even doorzoeken, misschien is Brooklyn goedkoper. In Brooklyn bij een hele leuke club aangekomen, bleek geen jazz, maar wel avond gefeest en gedanst (zie Ole’s zwoele choreografie). Tweede avond hebben we ons beter voorbereid. Een uur van tevoren gingen we naar een hele populaire piano bar. Alles leek goed: we waren er op tijd genoeg om een plekje te krijgen, naast de piano, in dit knusse bruine café. Maar al gauw bleek het niet wat het leek. De eerste stoorzender was de tinnitus die we kregen van de HELE LUIDE MAN die naast ons zat. Het tweede verontrustende signaal was dat naarmate de kroeg voller werd, hoe meer de doelgroep leek te bestaan uit uitsluitend witte mensen en vrouwen met chihuahuas in een panterprint tasje. Oké dit laatste was maar 1 persoon. En hier is op zich niks mis mee, maar goed het was een observatie.
      Toen we eenmaal klem zaten tussen de luide cocktail mensen en de hyperactieve man achter de piano Africa van Toto begon te spelen was het duidelijk dat we niet in de high art chique jazz bar zaten waar we op hadden gehoopt. Dus tijdens ‘do you like piña colada’s’ hebben we maar een move gemaakt naar buiten.

Maar drie keer is scheepsrecht en we hebben na een picknick in zonnig central park een uur in de rij gestaan bij een kleine Japanse jazz bar. We hebben heel lekker gegeten en flesje sake genipt. Was het helemaal waard.

Dus ja dit was het! Echt super stom dat de reis voorbij is. Het is wel erg definitief: het geld is meer dan op, de onderhuurders hebben onze sleutels achtergelaten en de coschappen beginnen spoedig. Zin om jullie vier trouwe lezers weer snel te zien en het nieuwe assortiment vleesvervangers in de appie uit te proberen.

❤️❤️❤️

Hahahahaha …namens een van de vier trouwe lezers , ik durf zelfs te schrijven namens alle vier : wat hebben jullie er een fantastische reis van gemaakt en bedankt dat we daar op deze manier mochten meegenieten! Bedankt voor de grappige verhalen en de prachtige foto’s ❤️ en we zijn allemaal heel blij om jullie morgen weer te zien! ❤️❤️❤️

5/22/22Reply

Zeker Carlijn. hoewel slechts het laatste stuk virtueel meegereisd, maar met veel plezier je verhalen gelezen en de foto's bewonderd! Goede reis terug en welkom thuis in ons zeer georganiseerde landje!

5/22/22Reply

Leuk Xandra, hopelijk ook tot snel!

5/23/22Reply

Das Empire

September 9 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Getreu dem Motto "Hop on, hop off" unterbrachen wir unsere Big Bus Tour am weltbekannten Empire State Building.

Das Wetter war geradezu perfekt und so ging es für uns in den 86. Stock des 443 m hohen und 1931 eröffneten Empire State Building.

Vom Observation Deck eröffnet sich ein fantastischer Blick über Manhatten, Brooklyn und den East und Hudson River. Bei gutem Wetter und klarer Sicht erstreckt sich der Blick über sechs Bundesstaaten.

New York bei Nacht

September 10 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

In NYC gibt es unzählige Rooftopbars von denen aus die Stadt bestaunt werden kann.

Insbesondere an den Abenden eröffnet sich von den Rooftopbars die Magie und das Glitzern dieser einzigartigen Stadt, die wirklich niemals schläft.

Egal ob Harry Styles, der mehr als eine Woche lang Nacht für Nacht den Madison Square Garden in bunten Farben erstrahlen ließ oder die Tributes in Lights, die Jahr für Jahr zwei vier Meilen lange Lichtkegel in den Nachthimmel werfen und an die Anschläge von 9/11 erinnern, es gibt wirklich immer etwas zu entdecken.

Das Grand Central Terminal

September 10 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Das Grand Central Terminal, fälschlicherweise häufig auch Grand Central Station genannt, ist Symbol der Macht und des Reichtums der Familie Vanderbilt, die in die insbesondere Ende des 19. Jahrhunderts ihr Vermögen im Eisenbahn- und Transportgeschäft gemacht hat. 1871 eröffnete Cornelius Vanderbilt das damalige Grand Central Depot, Vorläufer das heutigen Bahnhofs.

Noch heute hat das Terminal nichts von seiner ursprünglichen Schönheit verloren und ist Tag für Tag Umsteigeplatz für tausende Pendler.

Ein ganz besonderes Geheimnis trägt das Grand Central Terminal in der Flüsterhalle mit sich. Stehen zwei Personen in sich gegenüberliegenden Ecken, kann man sich aufgrund der besonderen Deckenbeschaffenheit flüstern hören.

Union Square