United States
West Valley City

Lazy day

October 8, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Heute gehen wir es langsam an. Gaby ist stark erkältet und wird mit Wärme und Pfefferminz behandelt. Greg und Beat gehen Dinge für den Garten einkaufen. Dann gibt es eine Ausfahrt für Beat mit Gregs Ducati. Am Nachmittag besuchen wir Catharina in ihrem Haus und die Red Butte Gardens (botanischer Garten). Es ist wirklich sehr schön und friedlich.
      Am Abend kocht Gaby eine Suppe für alle.

Pickelball

January 28 in the United States ⋅ ☁️ 11 °C

Wir haben unseren Tag mit einem feinen Frühstück gestartet. Danach gingen wir mit "unserer Familie" und Freunden Pickelball spielen. Es machte sehr viel Spass und wsr genau das Richtige nach dem langen Flug gestern. Es fühlt sich hier wieder wie Zuhause an. Einfach toll.Read more

Guten Morgen

September 23, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 10 °C

So fühlen sich Ferien an.
      Wir waren gestern so müde, dass wir herrlich geschlafen haben. Beat ist am Morgen mit Greg, Nic und Hund Roku spazieren gegangen.
      Nach Frühstück und Kaffe draußen auf der Terrasse planen wir den heutigen Tag. Zuerst müssen wir unsere Ausrüstung au der Garage holen, dann geht's einkaufen.Read more

Departure

March 3 in the United States ⋅ ☁️ -3 °C

Heute war bereits um 4.30 Uhr Tagwache. Wir packen noch die letzten Sachen einund dann fährt uns Greg zum Flughafen. Es schneit wieder und die Strassenverhältnisse sind schwierig. Das Einchecken verläuft problemlos und wir sind bereits nach 30 Minuten durch. Da das Flugzeug komplett voll ist, dauert das Beladen endlos. Danach müssen wir lange warten, bis wir zur Startbahn rollen können und dann muss das Flugzeug enteist werden. Wir starten mit 1 Std. 20 Verspätung.Read more

Great Salt Lake

June 12, 2014 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Ondanks de slechte reviews van Econo lodge hebben wij niet te klagen, mogelijk is er gerenoveerd want er was helemaal niets te merken van de drukke Hwy voor de deur, geen geluid kwam door de thermopane en geen licht door de gordijnen. Het ontbijt was meer dan OK!
      Vandaag wordt er 32° C verwacht! Nu is het 9° het is ook nog maar 7u 's morgens.
      We doen vandaag een hele korte trip omdat we los door Salt Lake City moeten, DE mormonenstad en niet onze favoriete plaats. Maar we gaan wel via de Interstate 15, een supersnelweg met vele rijstroken.
      Op weg naar Bringham City rijden we eens te meer door de bergen, dit keer de Wasatch Range, máár 5883 ft hoog, gisteren waren ze nog 7619 ft hoog, maar eens te meer indrukwekkend mooi. Na een goede nachtrust apprecieer je de zichten meer dan na een hele dag rijden.
      Aan de afslag Antilope beslisten we om deze te nemen om het Antilope Island te bezoeken. Een omweg van 28 miles, maar de moeite waard. Het bear Lake van gisteren zag turquase blauw dit zag licht waterblauw, washed bleu! Moeilijk te omschrijven maar zo mooi, op de 7 mijl lange toegangspier stopten we 8 keer om steeds een in ons ogen weer mooier zicht te fotograferen. Alleen de muggen die de auto belegerden hielden ons tegen om met de ramen open te rijden, en ook de temperatuur.
      We deden een hike naar Lady's Finger Point waarbij we over de rotsen konden klauteren om een vogeleiland te zien. We picknickten met aardbeien van Watsonville, waar we geweest waren in het begin v d reis, niet toen meegenomen natuurlijk, gisteren gekocht bij Walmart.
      Het was de moeite en de inkomprijs (10$) waard.
      Toen we in de wagen stapten aan het Welcome center was het 13u en 36°, een normale dag zei de Ranger.
      Het Great Salt Lake is het grootste natuurlijk meer ten westen van de Mississippi, het is het overblijfsel van het pre-historische Bonneville meer dat in de ijstijd 20.000 vierkante mijl groot was. Toen het einde vd ijstijd het meer liet smelten was het verantwoordelijk voor een groot deel van de Canyons die hier nu zijn.
      Het huidige Great Salt Lake is 75 mijl,lang, 28 mijl breed en 33 ft (11 m) diep. Er zitten alleen een soort garnalen in en algen, deze dienen als voedselbron voor migrerende vogels, vissen zitten er niet in omdat het te zout is. Vergelijkbaar met de dode zee.
      We hadden gepland om via een scenic byway via de boorden van het meer te rijden, maar dat viel dik tegen, het was een weg door industriegebied en er waren ook nog eens wegeniswerken aan de gang, dan maar terug de Interstate 15 op en in rechte lijn naar Taylorsville. Na een half uurtje ;-) rondrijden op de campus vonden eindelijk met de GPS aanduidingen ons hotel, we waren al twee keer gepasseerd maar met de borduurs en afsluitingen ertussen konden we het niet bereiken. We waren een uur te vroeg maar dat was geen probleem. Dit is de eerste kamer waar een echt keukentje is, Dirk ging meteen op inspectie. We zitten ook op een campus van de universiteit bij: Extended Stay America (motel & suites)
      De kamer was net een ijskast, wat men hier heeft met die airco is abnormaal, van 36° naar 20° is net iets te koud. En buiten kregen we een kletterende regenbui over ons heen, die hadden we van ver zien aankomen, 3 minuten regen en dan terug zonneschijn. Aan de overkant is een Appelbee, en andere restaurants, de receptie raadde aan om naar 'Bout Time, pub & grub te gaan om een biertje te drinken. We zaten als enigen buiten, de rest in de airco koelte/kou binnen, een biertje van 1/2 l bleek de normale maat ik vroeg een kleintje en kreeg een 33er. Op de terugweg nog even de Walmart binnen want Dirk gaat koken en daarna rustig op de kamer de thunderstorm afwachten want het werd wel heel donker.
      Op TV een stukje van de openingsmatch gezien van de wereldbeker, dan de routine, bloggen, lezen en tv-reclame zien met af en toe een fragment film of nieuws ertussen.

Taylorville (rustdag)

June 13, 2014 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

Vrijdag de 13e we zullen maar hier blijven, er is genoeg te zien en te doen.
      De thunderstorm is niet hier geland zoals je op de weerkaart van gisteren kon zien zitten we juist op de grens tussen mogelijke regen (40% kans) en zon.
      Het ontbijt is meer een grab & bite, een ontbijtbuffetje, de jeugd komt binnen, nemen wat cupcakes en een cerealbar met een koffie to go en weg zijn ze, waarschijnlijk naar de les. Gelukkig hebben we zelf al een voorraad kaas, confituur en brood zo kunnen wij rustig ontbijten op de kamer.
      Het is hier rustig en vandaag we gaan Taylorville verkennen, mogelijk een kapper zoeken voor Dirk en een wasje doen, ook nog wat pedicure, want mijn voeten zijn gecraculeerd. Ik begin met Thai Chi om mijn spieren te rekken. Dan stappen we 2 mijl richting stadscentrum, maar zover geraken we niet het is warm en er is een Barber shop, er zijn nog twee wachtenden vóór ons en we mogen na een half uurtje terugkomen. We wandelen naar een 'General Army Navy OUTDOOR' ernaast en dat was ne winkel de vroegere Stock American, nu Adventure store, is er niets tegen. Alles, maar nu echt alles voor outdoor verkopen ze daar, van thermo ondergoed, zomerse kledij voor Arabië, potten en pannen om te kamperen maar dan echt zwaar materiaal, dry fronzen food, van lemon cake over pasta bouglione, tot soups. Je hebt een truck nodig om dat in de bergen te krijgen. Semi legerkledij, jacht tenue's, BBQ tools voor worsten, maïskolven in en uittrekbaar gerei, en dan hebben we alles nog niet gezien want we moesten naar de kapper!
      Ik kon Dirk toch overhalen om een heel lichtgewicht zwart TShirt met kraagje te kopen, want als hij zijn fototoestel bij heeft vind hij een TShirt met ronde kraag niet zo goed, dat schuurt altijd in zijn hals. Met zijn Army cut hair en zijn hunter shirt lijkt hij een mini Amerikaanse sergeant.
      We nemen een smooty in een Hawaïaans eethuis en wandelen dan terug en kopen bij Walmart een steak, boter en tomaatjes om vanavond zelf klaar te maken.
      Op de kamer is het reuze, 27° en schaduwzijde, we verpozen ons tot de wereldbeker begint: Spanje - Nederland, en wachten, alle posten 10 keer nagegaan, alleen commentaar geen match gezien, wel de ongelofelijke uitslag 1 - 5!
      Nog even een namiddag wandelingetje en dan gaan we koken, ik de pasta Dirk de steak, na 6' gaat het fire alarm af, teveel rook, ik loop naar de receptie om te melden dat alles onder controle is, terwijl we eten hoor ik de hulpdiensten en krijg het een beetje koud ondanks de warmte, 't was niet voor ons.
      De steak smaakte second best van degene die Dirk al gegeten had, pluimpje! We maakten ook een fles wijn van Coppola soldaat. Het was een echte rustdag!

First day in Murray

January 28 in the United States ⋅ ☁️ 1 °C

Wir haben herrlich geschlafen. Wir waren auch ca 28 Stunden auf! Die Berge rings um Salt Lake City sind Schnee bedeckt, die Sonne scheint und wir fühlen uns hier so herzlich willkommen.

Fondue and dogs playtime

February 29 in the United States ⋅ ☁️ 11 °C

Tonight we cocked Fondue on our camping stove and shared it with our friends.
      Heute Abend gab es Fondue auf dem Camperkocher für unsere Freunde und uns.

The dogs also had a great time!

West Valley City, ويست فالي سيتي, Уест Вали Сити, وست ولی سیتی، یوتا, ウェストバレーシティ, Уэст-Валли-Сити, Wast Valley Ceety, Вест Вали Сити, West Valley, Вест-Веллі-Сіті, WVC, چیسٹرفیلڈ، یوٹاہ, 西瓦利城