Uydu
Haritada göster
  • Gün 15

Cusco, dech Inku i vir na turisty

3 Nisan 2016, Peru ⋅ ⛅ 17 °C

Nyni jen par vet. Cusco z letadla je krasne, same lomene cervene strechy a male domy. Ulice jsou ciste a zivot tu neni tak zbesily jako v Lime, Iquitosu ci Huarazu. Prvni mesto ktere se nam libi. I zde jsou ale auta, troubeni, hluk a smrad. Je tu take dost nabidkaru, kazdou chvili nekdo neco nabizi.

Hned po priletu na letisti jsme zjistili ze Zuzce trhli batoh asi 1 cm zarez, a to byl obaleny folii za 35 sol. Uklidnovat uz nepomahalo, chtelo to nejakou vazu jak v Cisarove pekari. Nejdriv ten bus, pak zpozdeni letadla o vic jak hodinu, pak toto. Vyplnili jsme stiznost u Star Peru a vzali zavdek prvnim tipem na hostel.

Hostel se jmenuje Puna wasi asi 6 bloku od historickeho Plaza de Armas. Neni moc cisty a je vlhky, nebylo by to nase doporuceni.

Po nezbytnem prebaleni a stridacce za wc (porad jsme na tom bidne a cely den jsme si naordinovali pust) jsme asi v pul 3 vyrazili na nejvetsi ruiny v okoli, Sacsaywaman.

Historicke ulice byly nadherne, je na co se divat a ma to tu atmosferu. Pred vstupem na naleziste potrebujete Boleto turistico, predrazeny listek za 130 sol osoba, ktery plati na 16 mist celkem. Nedostanete zadnou mapku ani informace.

Sacsaywaman samotny nas udivil a uchvatil - prvni setkani s inckou architekturou ohromnych kamenu. Ale opet, zadne cedulky ani informace... Zdimacka na prachy a nic za to. Nad Cuscem se stahovala bourka, minula nas o doslova par metru a ochladilo se. Prohlidku jsme ale v tricku nevzdali. Dokonce jsme popovidali s jednim starsim panem guidem, ktereho jsme sice nenajali ale dal nam par zakladnich informaci o ruinach. Nejedna se o pevnost, jak se vsude pise, ale o chramovy komplex pro uctivani slunce, zeme a vody. V dnesni dobe je z nej odkryto asi 20 % i to je impozantni.

Rozesmutnilo nas, ze kdyz jsme na ustredni plose o velikosti 4 fotbalovych hrist zacali cvicit acrojogu, prisel strazce a rekl ze toto je "prohibido". Tak jo.

Uz za soumraku jsme jeste dobyli sousedni vyhlidku Bily Jezis (velka bila socha) a pak supky bydlet pres romanticky rozsvicene mesto.