Adria Te csodas

• 91photos
  • 1videos
  • 732kilometers
  • Day 1

Split es a ferry

August 2, 2017 in Croatia ⋅ ☀️ 36 °C

Na szóval az úgy történt, hogy igaz hogy két hete jöttünk meg Toscanabol, de valahogy beficcent meg egy nyaralás. :) Egy hét Horvatorszag: első fele Marci kiterjesztett családjával, második fele pedig vitorlázás a kubaiakkal. Azert ez így nem rossz.

Szerda hajnalban indulás, hnegyed óra csúszással, mert Marcus hajnali kettőig editalt szegényem és én is nehezen keltem. Viharsebes kocsiut Splitig, szerencsesen elkerülve a dugókat, és meg arra is volt egy orank komp indulasig, hogy besetaljunk az ovarosba (nem tudtuk, hogy ilyen gyönyörű, vissza kell jonni!), igyunk egy söcit/proseccot és elérjük a kompot is. Utóbbi annyira tele volt, hogy nem hogy a légkondis lenti részen nem találtunk helyet, hanem meg a fedelzeten is csak a tűző napon. Sebaj, ha az élet citromot dobott, csinálj belőle limonadet!:) szóval kocsiban gyors átöltözes strand szerkoba, majd két óra full napozás és fagyizas a fedélzeten. :)

Hvaron Marci családja már nagyon várt minket, ők par napja érkeztek. Itt vannak a szülei, Anna Thomassal, es ráadásul Thomas norvég családja is (szülők, teso baratnovel és két csodaszép szupercuki gyerkoccel)- nepes kis tábor. Anna szuper hazat foglalt közel a parthoz, nagy vacsi, majd borozás, pezsizes és dalolós gitarest.

• Day 2

Beachlife part1

August 3, 2017 in Croatia ⋅ 🌙 30 °C

A terv mára az volt, hogy átmegyünk egy szomszédos szigetre, ahol homokos (vagy legalábbis kis kavicsos) és ezáltal gyerekbarát a part. A hajóút zseniális volt, egy kis "ladik" egymás hegyen hatan tele turistákkal, mi már (szokás szerint) megint csak a fedélzeten kaptunk helyet. A sofőr olyan volt mint egy pirat, raadasul tuti szabályt szegett azzal, hogy ennyi embert felengedett- meg is állított a vizi policija feluton. :) de aztán ékes horvátsaggal kidumalta magát a pasi.
    Szigetre érve meg kicsit kutyagolni kellett, amit nehezen viselt a csipet csapat, szerintem lehetett vagy otven fok. De cserébe egy gyönyörű, kristálytiszta vizű, lassan mélyülő öbölben töltöttük a napot. Napozas, fürdés, röcsi, olvasás, kis cevapcici- hmmm, nem rossz!
    Ja, a hajamat Katrina csinálta meg, meg itthon, egyszeruen hihetetlen hajakat varázsol pillanatok alatt.

• Day 3

Beachlife part2

August 4, 2017 in Croatia ⋅ ☀️ 34 °C

Mai nap is hasonlóan telt, kelés, közös nagy isteni reggeli Marti langosaval (amit a norvégok a tejfölon, sajton felül meg bacon kockakkal tuningoltak fel- mindenhez bacont esznek:)), aztán irány a strand- Isti vitt minket három fordulóban.

Ezúttal másik strandra mentünk, nem kellett athajozni, ez kevésbé volt puccos mint a tegnapi, de nekünk Marcival sokkal jobban tetszett. Ejtozes, olvasás, Leaval folyamatos "baden", kavicsgyűjtés, Ella baba pancsiztatasa- ezek voltak a progik. Sőt, délután Marcival meg a paddle boardot is kipróbáltuk- nekem nagyon bejött, és tok jól tudtam rajta állni, egészen a vegeig, amikor is egy hatalmasat sikerült csobbanni, de úgy, hogy a napszemüveg lerepult a fejemrol és elnyeltek a habok...:( Marci meg hősiesen próbált egy ideig lebukni és megmenteni nekem, de sajna pillanatok alatt olyan melyre került, h nem jött össze. (Este így kénytelen voltam Hvarban venni egy másikat.:))

Este az egész társaság felkerekedett es bementünk vacsizni a központba. Én nem gondoltam volna, h itt ekkora élet van - minden tele éttermekkel és barokkal es tengernyi fiatal hömpölyög a szuk utcacskakban, a kikotoben es a főterén. Ide érdemes eljönni nagyobb korunkbeli társasággal is mert zseniális a hely!

• Day 4

Vitorlazas indul

August 5, 2017 in Croatia ⋅ ☀️ 33 °C

Reggeli szedelozkodes, majd indulás- sikeresen elérjük a 11.30as ferryt. Az út szuper, megint a fedélzeten, csak a vége nem túl funny- tekintve hogy beterelesre kerülünk a hajoban egy folyosói szakaszra kb ötvenedmagunkkal- és meg kell várni, hogy teljesen megalljunk míg leengednek minket az autóhoz. Közben 100 fok és emberszag, 1-2en rosszul is lesznek, nem is ertem ezt a szervezést. Tulelve a kalandot egy óra kocsikazas Rogoznicaba, ahol találkozunk a többiekkel es felvesszük a hajót. Gyors bepakolas és kis lecke utan már indulunk is, hogy meg legyen helyünk Primostenben kikötni.
    Első érzések: hű, ez azért imbolyog és nem nagy, itt nagyon kell szeretni egymást hogy ne menjünk egymas agyára. :) És már most is fullosan vagyunk és holnap meg jönnek ketten. Viszont a tenger látványa, a furdes (és bocizas) a tenger közepén, a lemenő nap- azert több mint kibirhato, szóval jó dolgunk van, na!:)

• Day 4

Primosten este es reggel

August 5, 2017 in Croatia ⋅ 🌙 31 °C

Szóval (rájöttem, h eszméletlen sokat használom ezt a szót) első hajózással elértük Primostent, ami egy cuki népszerű horvát kikotovaros. Vacsi az egyik parti étteremben- mindenki seafoodot vagy halat nyom, én természetesen Doradat eszem spenotos krumplival, as usual. :) Vacsi után Zsuzsival felfedezzuk a kikötőben zuhanyzas szépségeit- amúgy teljesen kulturált megoldasban van részünk. Hamar kidol mindenki.
    Fura, hogy a hajó imbolyog, nyikorog a vitorla és meg irto meleg is van a kabinban- ennek ellenére én hamar elalszom (Marci szegény 3 órát fenn van).

Eljön a regggel és kezdetét veszi a para- először is nincs meg a bocink (gumicsonak a hajóhoz kötve aminek leginkább akkor van haszna, ha nem tudunk a partnal kikötni és bolyara kötünk ki). Mindenki azt keresi vízben és szárazföldön egyaránt, de sajna a bocika eltűnt. :( Ezután indulni akarunk és sikerül a kotel egy részét a motornak bekapnia- motor leáll és indul a para, hogy neki fogunk csapodni az egyik luxus yachtnak. Szerencsére az ügyes srácoknak (és leginkabb Levinek) köszönhetően megmenekulunk, és sikerul épségben kihajozni. Halleluja, minden ok, de azert nagy volt az ijetseg! Utána nyugis vitorlazas jön- eleg is volt a sok challengebol egy időre.

• Day 5

Tribunj

August 6, 2017 in Croatia ⋅ 🌙 27 °C

És szerencsére tényleg nyugis vitorlázásunk van sok sok napsutessel és csobbanással de kevesebb széllel. Nem baj, működik az a motor is. :)
    Egyszer kikotunk inni egy jó jegeskavet, de ezt leszámítva egész nap hajón vagyunk.
    Estére megszavazzuk Tribunjt Sibenik helyett, mert inkabb kisebb, igazi cuki horvát kikötőt preferalunk a nagyvaros helyett.
    Treziek is megerkeznek, úgyhogy így már teljes a csapat- (piszkos) tizenhárman leszünk. Ennyi embernek viszont nem egyszerű olyan vacsihelyet találni, ami Tripadvisoron kettesnel magasabb ertekelest kapott. :) Végül legnagyobb mazlinkra talalunk egyet, ahol isteni minden hal és seafood is (dorada teszt ötös), és meg a palacsintát is jól csinaljak. :)
    Annyira jó minden hogy meg fényképezni is elfelejtek- tiszta kikapcs!

• Day 6

Kimaxoljuk a szelet

August 7, 2017 in Croatia ⋅ ☀️ 33 °C

Ejszaka nagy vihar volt, alig tudtunk elaludni, tombolt a szél, csapkodta a hajót, zengett a vitorla, borultak a cuccok és nagyon imbolyogtunk. Szerencsére reggelre a vihar elmúlt és pont annyi szél maradt, hogy egy baromi jót lehessen vitorlazni. Doltunk balra és jobbra,voltunk fenn és lenn- igazi hullamvasutas érzés. Utkozben megálltunk egy szigetecskenel, ahol egyetlen bár volt és kiusztunk inni egy jó kávét (csak bolyara tudtuk kötni magunkat, ezert kellett úszva megközelíteni a partot). Marci egy ures üvegbe rakta a pénzünket és furdoruhaban kislattyogtunk.Read more

• Day 6

Vacsi Murterban

August 7, 2017 in Croatia ⋅ 🌙 25 °C

Először is köszönöm Gerinek a valuable supportot- neki koszonhetitek, hogy a címben a város nincs elirva! :) (egyébként is kérte, hogy orokitsem meg az utokornak, h ő is itt van:))

Összességében egy szuper vitorlázóidos napunk volt, amit sikerült megkoronázni egy zseniális vacsival. A skipperunk ajánlotta az ettermet, eddigi legjobb! Végre végre jó sok fokhagymaval és petrezselyemmel csináltak a doradamat, Marci kemenceben sutott seafood tálat evett (polip, tintahal, scampi), és a végén sikerult meg egy jó kis gelatot is lekuldeni.

• Day 7

Kaprije ami nem Capri

August 8, 2017 in Croatia ⋅ ☀️ 33 °C

Utolsó napi események kovetkeznek.
    Ma iszonyú meleg napra ebredtunk és hamar kihajoztunk, h kihasználjuk meg a mai napot.
    Sajnos nem volt olyan szerencsénk az idővel, mint tegnap, már ami a szeljarast illeti, de ennek ellenére nagyon jól sikerült.
    Tibor, skipperunk javaslatára megálltunk egy Kaprije nevu pici szigetnel, ahol nem nagyon akartak engedni kikotni egy óra kávézásra (szóval fel is találtuk a "rapid" kikotest, mint a rövid parkolás, amikor mondjuk egy vagy két orara is megállhatsz csak max fajlagosan többet kell fizetni), uh végül mi kiszálltunk és Tibor korozott a kikötő körül, amíg mi kávéztunk és palacsintaztunk egyet, valamit Geri begyűjtött pár darazsat poharak ala. :)