• Day 50

Dag 1 ubon ratchathani

July 13, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 25 °C

Heerlijk geslapen en het ontbijt was ook erg goed. We kregen een soort churros met zoete melksaus erg lekker. Daarbij ei worst en yoghurt en een lekker bakkie koffie. Toen met Grab naar het centrum waar het festival is. Er was al een enorm terrein met shops eten en kermisattracties. Ook waren er kleine varkens en geiten die je melk mocht geven voor 20 Bath. We hebben geshopt en geproefd en naar een monniken school geweest waar ook een mooie tempel was. Ook stond er een praalwagen voor de deur gemaakt van kaarsvet. Toen een grab gepakt naar Khampun museum café waar we lekker hebben geluncht. Aan het café zat het zijde museum vast deze hebben we ook bezocht. Erg interessant hoe zijde verwerkt wordt. Ernaast was nog meer zijde en er was ook een bekende zijde man aanwezig. Ook zaten er monniken die iets met water deden. Toen weer een Grab terug naar het festival want tegen ons was gezegd dat het om 5 uur zou beginnen. In de grab was in de kofferruimte steeds wat geluid. Emma keek om en zag dat er een klein meisje lag te slapen. Erg raar eigenlijk.
    Aangekomen bij het festival terrein was het al redelijk druk dus wij gaan zitten op een goede plek. Niet wetende dat we daar nog 2 uur moesten wachten. Om 7 uur begon het eerst veel gepraat maar uiteindelijk veel dans en erge mooie praalwagens. Beetje aan het einde zijn we al richting de food markt gegaan waar we voor 8 euro gegeten en gedronken hebben en nog lekker ook. Toen nog even een rondje gelopen en wat lekkers voor in het hotel gehaald en een grab besteld. Nu liggen we lekker te typen en zo lekker slapen. Morgen deel 2 van het festival. Tot dan.