June - August 2016

rustig aan

July 26, 2016 in Indonesia ⋅ ☁️ 19 °C

Na het snorkelen hebben we de rest van de dag rustig aan gedaan. Emma was nog steeds niet lekker dus hebben we om 1 uur maar de masseuse langs laten komen. Voor 7 euro een uur massage is echt niet duur. Ik ben voor het middag eten nog even wat brood gaan halen bij buda bakery gewoon een halfje bruin erg lekker. Na de massage en z rust en zwem middag zijn Stijn en ik naar warong apple gereden om eten te halen. Het was weer heerlijk. Lekker op tijd naar bed want morgen weer op pad naar het oosten.Read more

Emma niet lekker en vroeg op

July 26, 2016 in Indonesia ⋅ 🌙 28 °C

Vanmorgen om 4:40 was Emma niet lekker en moest overgeven. Gelukkig knapte ze na een douche op en kon mee naar de dolfijnen die ze zo graag wilde zien. Om 6 uur stond de kapitein klaar met zijn scooter en wij op de scooter er achteraan. Het begon al licht te worden. Wij de boot op. Alleen al de boottocht met de opkomende zon was al mooi. Na 10 minuten varen sloten we aan bij de andere bootjes en gingen op zoek naar de dolfijnen. We hebben ze heel goed kunnen zien. Wel grappig dat al die bootjes achter de dolfijnen aan varen. Met Emma ging het niet zo goed en ze moest nog 2 keer overgeven. Dus terug naar het vaste land. Alice en Emma gingen naar huis en Stijn en ik zijn nog gaan snorkelen. Echt super mooi. Een heel mooi koraalrif met enorm veel verschillende vissen. Na 1,5 snorkelen zijn wij ook naar huis toe gegaan. En nu is het tijd voor chillen zwemmen en zonnen.Read more

op pad met René deel 2

July 25, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 20 °C

Na een heerlijke lunch weer verder op pad. De volgende stop een weverij waar sarongs gemaakt worden. Wat een werk is dat. Daarna door naar een budistische tempel met een mini borebordur. Erg mooi. Toen een klein stukje rijden en we waren bij de holy hot spring. Water van 38 graden wat in een zwembad loopt en nog wat stralen her en der. Ik denk dat we onze zwemkleding kunnen weg gooien want alles is geel geworden van de zwavel. Toen door naar een mega souvenir winkel. Dit is echt niet normaal. Ze hebben alles wat een toerist maar wil hebben en dat tegen vaste lage prijzen. Aan het einde van de dag zijn we nog op bezoek gegaan bij onze chauffeur René. Erg leuk om te zien hoe ze wonen. De jongens vonden vooral de puppies van 2 weken oud erg cute. Toen snel naar huis. Scooter starten eten, heerlijk weer en snel naar huis. Want morgen worden we om 6 uur opgehaald voor onze dolfijnen trip en daarna snorkelen.Read more

op pad met René deel 1

July 25, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 20 °C

Vanmorgen om 9 uur stond onze chauffeur René klaar om ons een heerlijk dagje te bezorgen. Eerste stop basisschool waar ook zijn kleinkinderen op zitten. Toen door de bergen op weg naar de secret garden. We hebben een mini trektocht geboekt. 20 minuten lopen heen en ook weer 20 minuten terug. Het pad bestond uit veel trappen en hobbel de bobbels. Maar na 10 minuten kwamen we bij de eerste waterval aan erg mooi zo midden in het bos. Nog 10 verder kwamen we bij de actieve watervallen aan. Je kon hier springen van 2, 5 en 15 meter. En ook glijden van een natuurlijke waterglijbaan. Één van 4 meter en één van 12 meter. Na het aandoen van de veiligheids vesten gingen we los op de 4 meter glijbaan. Stijn is nog van 2 en 5 meter gesprongen maar ik vond het best zo. Alleen al om daar te zwemmen met bijna niemand midden in de natuur is al een belevenis. Na het omkleden en terug lopen hadden we honger dus eerst even eten met een prachtig uitzicht.Read more

relax dagje.

July 24, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen lekker uitgeslapen en om 9 uur kwam Madi met de boodschappen. Ze heeft gelijk eitjes gebakken en meloen gesneden. Dus heerlijk ontbeten voor ons huis. Om 10 uur kwamen de 2 masseuses we zijn allemaal heerlijk gemasseerd. Alice en ik een uur en extra scrub de jongens ieder een half uurtje. De dames hadden ook nog tassen vol kleding en sarongs bij zich en we hebben wat spullen gekocht. Daarna op de scooter naar lovina om een hapje te eten. Daarna nog rondje gereden en weer naar de spice beach club. Heerlijk gelegen gezwommen en gesnorkeld met een drankje on the side. Ook de zonsondergang was vandaag super mooi. Toen even douchen en een hapje doen bij warong apple. Deze tent via Tripadvisor gevonden. Echt een aanrader. Nu weer alles plat en morgen een dag weg met onze privé chauffeur.Read more

reisdag naar lovina.

July 23, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 22 °C

Vandaag moesten we helaas afscheid nemen van ons fantastische huis in Ubud. Om 10 uur stond onze chauffeur René klaar om ons daarheen te brengen. Eerst natuurlijk nog een lekker ontbijtje en foto's met yala. Wij op pad. Eerste stop midden tussen de rijstvelden even een bakkie gedaan. Daarna door na een tempel in een meer. De omgeving is erg mooi en bergachtig. De tempel is vrij toeristisch maar wel mooi er was ook nog een dans en muziek optreden. Daarna door naar een warong waar we heerlijk hebben gegeten. Toen door naar lovina huisje is ruim maar redelijk basic. Wel een mooie tuin met zwembad. We hebben zelfs 2 man personeel vandaag gaat ze de was doen en boodschappen voor het ontbijt. Gelijk maar even 2 scooters geregeld dit keer wel met kinder helm. Na uitpakken en plonzen en douchen zijn we met de scooter naar spice beach club gegaan echt een top tent. Mooi naar de zonsondergang gekeken en daarna heerlijk vis gegeten. Er was live muziek dus Stijn en Emma gingen weer los op de dansvloer. Nu alles naar bed. En morgen komt er een masseuse langs voor ons.Read more

roundtrip ubud deel 2

July 22, 2016 in Indonesia ⋅ 🌙 26 °C

Na al het heilige water zijn we door gereden naar de kintamani vulkaan. We hebben daar wat gegeten uitzicht mooi eten verschrikkelijk vies beetje jammer. De weg er naar toe was ook erg mooi veel fruit stallen en plantages. Daarna naar de olifanten tempel. Even snel gekeken want we wilde graag plonzen bij de waterval. Stijn en ik hebben dat dan ook gedaan. Emma niet want het water stroomde best wel snel. Na deze heerlijke verfrissing op weg naar huis. Maar in ubud staat het altijd vast dus dat duurde weer even daarna snel door naar een heerlijk restaurant waar we live muziek hadden en dansen Stijn en Emma hebben heel wat af gedanst daar. Lekker met de scooter naar huis en kleren uit en plonzen in ons zwembad. We hebben een drukke maar zeker een mooie en ook erg leuke dag gehad vandaag.Read more

roundtrip ubud deel 1

July 22, 2016 in Indonesia ⋅ 🌙 26 °C

Vanmorgen eerst weer een lekker ontbijtje laten bezorgen en toen op pad met onze privé chauffeur. De hele dag gaat hij ons in de rondte rijden voor 35 euro. Eerste stop gunun kawi. Mooie tempel in een dal. Pittig wat trappen lopen. Met dit weer best een opgave. Daarna door naar de tirta empul tempel of te wel de holy spring tempel. Hier kan je door het heilige water heen en alle zonden van je af spoelen. Dit hebben we natuurlijk gedaan en zijn weer helemaal rein.Read more

olifantje rijden en meer

July 21, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag vroeg op. Om 9 uur kwam onze driver. Voor die tijd nog snel ontbijtje besteld hier om de hoek. Het smaakte weer heerlijk. Na een mooie rit van ruim 30 minuten door rijstvelden en tempels veel verkeer scooters en meer kwamen we aan bij de olifanten safari. Het is echt voor toeristen maar zo vaak kan je niet op een olifant rijden. Het park is niet zo groot. Er was eerst een show erg grappig om te zien. Olifanten die schilderen voetballen en basketbal spelen. Daarna olifanten aaien en eten geven. 3.50 per bak eten. Maar Stijn en Emma vonden het super dus 2 bakken eten gekocht. Na dit alles de safari op de rug van een olifant. Wij zaten op lady Gaga. Je loopt mooi door een bos heen en aan het eind zelfs door het water. Na dit alles door naar de rijstvelden, daar wat gegeten met een fantastisch uitzicht. Ook nog even over de velden gelopen. Daarna door op gitaar jacht. Emma wil heeeeel graag een gitaar en onze chauffeur wist wel een winkeltje. Het was niet echt een winkel maar meer een fabriekje. Ze hebben zelfs extra een dolfijn en Emma jaar naam er op ge airbrusht. Stijn nog even een sier surfplank gekocht. Kosten niet zoveel. Toen naar huis en nu relaxt in de tuin aan het zwembad met 2 plonzende kinderen voor ons.Read more

scooterdag en familie bezoek

July 20, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

We wilde eigenlijk een fiets huren maar onze gastheer kwam met een scooter aan. Ook goed. Alleen geen helmen voor de kinderen die hebben ze hier niet. Oja eerst was nog het heerlijke ontbijt dat bezorgd werd helemaal lekker. Nu op weg met de scooter lekker tuffen tussen de honderden andere scooters maar het wendt snel en we rijden niet zo snel. Eerste stop koninklijk paleis. Daarna de lotus tempel erg mooi. Even wat drinken en door naar de ubud markt wat veel winkeltjes heb je daar. Toen naar Bali budha om wat te eten. Alice en ik waren hier 14 jaar geleden ook, leuk om terug te zien en te proeven. Daarna door naar het apenbos. Er lopen hier heel wat apen los en de natuur is echt schitterend ik voelde me net tarzan. Na de apen een lekker stukje touren door de rijstvelden. We moesten wel 2 keer even stoppen voor een hoosbui. Bij de 2de stop maar gelijk een regenpak gekocht. Terug naar huis omkleden en we wilde net gaan toen brak de lucht open wat een plensbui. We moesten een half uur wachten tot het weer droog was en gingen naar de oom en tante neef en nicht van Alice. We hebben lekker met zijn allen gegeten en daarna terug naar huis en alles snel op één oor want morgen om 9 uur staat de taxi klaar om ons naar de olifanten safari te brengen. Tot dan.Read more