Las Vegas Strip

June 27, 2014 in the United States ⋅ 🌙 31 °C

Goed geslapen, om 7 u naar beneden om te internetten, op de kamer is geen internet in alle public places wel, dus aan een lege bar zat ik mijn blog te verzenden, de Metro op te laden en de post na te zien.
    Bij het naar de kamer gaan nam ik twee koffie's en croissant mee om te ontbijten.
    We gingen tegen 10 u terug naar de strip dan gaan de gewone winkeltjes open, het zijn er niet veel meer, toch hier aan het einde van de strip vindt je ze nog tot een of ander groot hotel wordt opgetrokken en dan zijn het allemaal, Gucci, Dolce & Gabbana of Louis Vutton achtige dure shops.
    Het is al behoorlijk warm zo'n 33° maar er is een beetje wind, net zoals je de haardroger op de hoogste stand zou zetten, even warm is de wond. Dus kuieren we winkel in, casino uit en even op de straat tot het volgende airco gekoelde lokaal zich aanbiedt. De casino's verschillen wel van elkaar qua aankleding, in Paris zijn veel Frans getinte aanduidingen zoals Toilets i.p.v. restrooms, bij MGM veel film en TVProgramma's bij Hard Rock café, natuurlijk Rock en buiten stonden 3 verklede mannen de groep Kiss te verbeelden, tegen tips kon je met hen gefotografeerd worden. Ik liet deze gelegenheid niet voorbijgaan en ze lieten zelfs hun butt zien toen ik zei dat ik liever hun achterkant zag dan hun voorkant.
    We wandelden tot Harrah's om te gaan lunchen. Een buffet zoals op een cruise boot, alle smaken vertegenwoordigd. We herinnerden ons nog van vroeger dat Harrah's de beste buffetten had. En ja dat was nog steeds zo!
    Ik ging met de bus terug naar Luxor, Dirk die beter tegen de warmte kan wandelde nog voort tot Treasure Island en dan helemaal de 5,5 km terug naar Luxor. Hij was wel bezweet toen hij aankwam om half 4, het is dan ook het warmste moment van de dag zo tot een uur of 6 a 7.
    Een douche en een uurtje siësta hielp hem er bovenop.
    Na zonsondergang om 8 u maakten we ons klaar om naar de fonteinen van de Bellagio en de Mirage te gaan zien. We namen de interne tramway tussen Mandalay Bay en Excalibur en na een half uurtje stonden we terug waar we begonnen waren, in Excalibur waren we niet op straat geraakt! Dirk ging tevoet en ik nam de bus naar de Mirage, alhoewel dat 4 km stappen is waren we er bijna tegelijkertijd, de bus heeft hier geen aparte baan en zit daardoor in het volle verkeer. Dirk genoot van al de drukte en was blij met een flesje ijskoud water, zodat zijn in lichaamsvocht wat aangevuld werd. We genoten samen van de vulkaan uitbarsting en de zingende fonteinen, ik wandelde een eindje mee en nam de bus terug, Dirk ging weer tevoet. Hij kwam een kwartiertje na mij op de kamer!
    Het is twaalf uur en er is een enorme drukte op straat en in de casino's. We zijn dat niet meer gewoon en de drukte samen met de warmte, zelfs op dit uur maakte dat ik blij was om naar bed te kunnen gaan.