Satellite
Show on map
  • Day 10–11

    Dag 10: Pontesampaio-Tivo

    April 22 in Spain ⋅ ☀️ 24 °C

    Vandaag ging pittig zijn en dat was het ook!
    Mijn wekker ging al af om 5:30u omdat ik een 32 km moest doen.

    Dat wilt zeggen dat ik weer in het donker ben beginnen wandelen. Deze keer kwam het lampje dat ik had ingepakt goed van pas want het eerste deel was in het donkere bos. Na een beetje van berggeit te hebben gespeeld en over beekjes en stenen te hebben gehuppeld, stond er aan het begin van het eerste dorpje en local zijn kraampje op te stellen. Hij verkocht eten en drinken speciaal voor pelgrims.

    Ik had mezelf voorgenomen om om de 10 km een deftige pauze te nemen. Na exact 10 km stapte ik Pontevedra binnen. De laatste grote stad voor Santiago en ook meteen het laatste punt waar verschillende routes samen kwamen. Het eerste dat ik daar tegen kwam was: nen Aldi! Heerlijk om even wat snacks en essentials voor onderweg op te peuzelen in te slaan!

    De route liep dwars door Pontevedra en ik had al een beetje spijt dat dit niet één van mijn eindstops was, zo een leuke stad! Ach ja, op naar de volgende!

    Het werd al snel duidelijk dat we de rest van vandaag door de wijngaarden zouden blijven wandelen, vond ik niet erg hoor! Het was weel weer enorm warm maar het windje maakte het weer goed!

    Na 32 stevige kilometers kwam ik aan in de hostel die ik had geboekt, en wat een paradijs! Een heerlijke zonnetuin met zwembad, ligbedjes, hangmatten en noem maar op!

    Daar heb ik dan ook genoten van een paar glaasjes wijn en een lekker pelgrimsmenuutje samen met 2 andere dames!

    Aantal km:32 (!)
    Santiago here I come!
    Read more