Milos boattrip

August 21, 2022 in Greece ⋅ 🌙 27 °C

Oogskes open rond 8u30 en we beslissen van opnieuw te gaan ontbijten in Dom coffee. Deze keer bestelden we beide de pancakes met fruit en maple syrup. Met onze gevulde maag vertrokken we te voet richting de haven (40 min wandelen) om te gaan informeren vr een boottochtje omdat we horen en lezen dat het wel een must do is hier. Het is zo heet dat we letterlijk kletsnat toekomen beneden, zweetdruppels stromen over ons gezicht, tis geen aanzicht :p Hoogstwrs super indruk achter gelaten bij die kerel van de boatrental. We boeken uiteindelijk een groeps boattrip van 35 euro de man bij “Zephyros Boat tours”. We waren wel voorbereid op het ergste namelijk een veel te overboekte boot waar iedereen op 2 cm van elkaar zit met de meeste marginale toeristen aanwezig. Maar we wouden geen 100 euro de man eraan geven ook niet. We moesten klaar staan om 14u30 op “Agia kiriaki beach” om om 15u te vertrekken.

Te ver om te wandelen natuurlijk dus we kunnen niet anders dan opnieuw een quad te huren, ook omdat we morgenvoormiddag nog een paar stops willen doen vr we het eiland terug verlaten. Wel niet goedkoop hier die quads. Anyway, we beslissen al richting het strand te gaan waar we moeten starten en er nog een klein lunchke te doen en wat te chillen in de schaduw. 14u30 vertrekken we nr het startpunt en tot onze grote opluchting waren we slechts 20 man op de boot en een paar toffe mensen. Zo babbelden we met een Amerikaans koppel dat in London woont, super sympathiek. De boattrip was van 15-19u. Zalig zitten, mooie uitzichten en 2 zwemstopjes om een beetje te snorkelen. Heerlijk genoten, dit tripje heeft natuurlijk wel een beetje onze volledige dag ingepalmd.

Eens we terug aanmeren, beslissen we te rijden richting “Astakas café”, super mooie sunset daar, leuk voor een drankje en met een beetje chance vinden we nog een tafeltje voor 2. Twas een halfuurtje rijden dus we zetten er vaart achter om de sunset niet te missen! Super mooi daar weer en we kregen al vrij snel een tafeltje!

Het eten was hier wel een beetje teleurstellend eerlijk gezegd. Heel jammer want de setting is daar top! Zeer basic eten, niet slecht maar zeker ook niet om over nr huis te schrijven (wat ik hier dus letterlijk aan het doen ben :p). We zijn echt kapot van vandaag en beslissen eens wat vroeger nr huis te gaan. Onze fles wijn was nog maar half op dus we hebben ze meegenomen nr huis vr morgen op de ferry :p

Heerlijk dagje alweer!

Morgen laatste voormiddag in Milos en dan richting Athene voor onze laatste Griekse 24h 😭