• Day 2

Bunkermuzeum

June 28, 2017 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

Sopronból tovább indultunk Bled volt a következő célpont. Az osztrák szlovén határon észrevettük hogy van egy Bunkermuzeum, úgyhogy megálltunk megnezni, hisz nyaralunk, ráérünk. Nagyon érdekes volt a hely, a múzeumot a bunker utolsó parancsnoka vezeti, úgyhogy egy kis tájékoztatást és ismertetőt tartott nekünk előtte... az összes fegyver és tank típus neve persze nem volt meg angolul, de ennyi baj legyen 😃a hidegháború alatt kezdtek el építeni és nagy szolgaltot tett a jugoszláv háború kitörésekor is. Eleg jo pozíciójuk volt ott a hegyekben, hogy szemmel tartsak a határvonalat és be védjék az országot. Talán 2005 óta nincs benne érdemi tevékenység és üzemel muzeumkent. Azért eleg durva lehetett ezekben a kialakitott kis beton föld alatti valamikben több időt is eltolteni kukucskalva a kis lyukakon az ellenségre. Nem lettem volna a helyükben, az tuti. De megnezni nagyon érdekes volt. Egyetlen probléma volt itt is, hogy elkezdett esni az elején, a végére már szakadt ugyhogy rendesen el is aztunk mire visszaértünk a kocsihoz. Nem gondoltam volna hogy a strandtorolkozoket a hegyekben kell először hasznalnunk de jó hogy kéznél voltak. 😊Read more