Satellitt
  • Dag 33

20-11 Lake Hawea

20. november 2018, New Zealand

De hele nacht gestorthoosd (denk ik, ik heb ook veel geslapen). De "shelter" staat zo vol in de wind en het is zo koud dat ik alle kampeerregels breek en in mijn tent kook. Gaat goed. Het is 3,5 graad als ik vertrek, en dan reken ik poolwind kracht 8 niet mee. Helaas weer pal tegen. Grrrr. Daarom pas ik mijn plan aan van Wanaka naar Lake Hawea. Is al vermoeiend genoeg, want het heuvelt als een malle en steil, dus het voelt alsof ik vooral aan het klimmen ben. Lekker, met je regenpak aan en wind tegen. Bij de blauwe meertjes zijn mijn voeten al zo koud dat ik links mijn schoen aan doe en rechts sok, plastic zakje, nog een sok, nog een zakje. Helpt wel. Sandalen zijn niet echt warm toch.
    Het uitzicht onderweg is op andere momenten ook mooier denk ik. Wel imposant, die verse sneeuw vlak boven je hoofd!
    De camping heeft geen huisjes meer en hun plek om te zitten is ruk. Dus hotel, die hebben een bunk bed voor 30 dollar en nu zit ik bij de open haart. Morgen weer slecht. Ik baal wel. Enige troost is dat het overal slecht is.