Daintree

December 9, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 30 °C

Vanuit Port Douglas gaan we naar het Daintree Nationaal Park en Cape Tribulation. Wat me opvalt, is dat Australië moeiteloos natuur, strand en bergen combineert op een kleine oppervlakte. De jungle waar we doorheen trekken, ligt vlak naast het strand. En een paar kilometer verder zie je ineens een bergketen van jewelste. Gek toch?

In Daintree NP neemt een lokale gids ons mee in haar achtertuin, een prachtig stukje regenwoud. Ze vertelt ons over de geschiedenis van de bomen, de dieren, de acties van de overheid ed. We spotten ook een giga hagedis en een boskalkoen.

Onderweg komen we Sam & Sarah tegen, 2 toffe twintigers die we leerden kennen op onze duiktrip. Sam is een volbloed Australiër en leeft in Melbourne, Sarah is oorspronkelijk van Noord-Amerika maar woont momenteel in Zuid-Afrika. Beiden zijn ze gebeten door de ‘travel bug’.

Op het strand van Cape Tribulation wisselen we verhalen en ervaringen uit tot de zon over de bergen valt. Op momenten als deze besef ik weer waarom ik zo graag reis. Het geeft me, meer dan wat ook, het gevoel dat ik leef. Het leert me verwonderd zijn, over de kleine en grote dingen. Het helpt me herinneren om in het moment te leven en ervan te genieten met al mijn zintuigen. Reizen maakt me dankbaar, voor alle ervaringen, alle mensen die ik mag ontmoeten, momenten die ik kan delen. Hier ben ik op mijn plek, ik voel het. Al veel goesting in het vervolg van de reis!