Satellite
Show on map
  • Day 6

    Dag 6: Česká Kamenice

    July 17, 2022 in Czech Republic ⋅ ⛅ 17 °C

    Vanochtend heb ik eerst even lekker broodjes en koffie bij de bakkerij gehaald. Daarna ben ik aan m'n wandeling begonnen vanaf Česká Kamenice richting Líska.

    Echt prachtig! En wat een rust, enkel in het voorste deel van het bos wat mensen tegengekomen, maar verder helemaal niemand. Bizar eigenlijk, maar wel lekker! Halverwege de wandeling twijfelde ik nog of ik de afslag richting Jetřichovice (in Boheems Zwitserland) zou nemen, maar dan zou het totaal rond de 26 km komen en overdrijven is ook een vak.

    Eenmaal aangekomen in het minidorpje Líska ben ik ook echt niemand tegengekomen. Niemand in de tuin, niemand aan de wandel. Misschien zaten ze allemaal in de kerk, tis ten slotte zondag. Maar ook geen restaurantjes, cafés of supermarktje. Maar wel Líska Beach (zie foto), maar dat is sarcastisch bedoeld, hoop ik.

    Na een mega klim had ik een prachtig uitzicht (eerste filmpje) en kon de wandeling terug beginnen. Op de terugweg kwam ik langs het Jehla uitzichtpunt, echt adembenemend mooi (tweede filmpje). Hier heb ik nog een poging gedaan tot een foto van mij en uitzicht en dat is erg goed gelukt zoals je kunt zien.

    Morgen ga ik denk ik richting Jetřichovice voor een laatste wandeling in deze omgeving. Of ik ga aan het zwembad liggen. Keuzes, keuzes.

    Oja en dat boomeringbroodje is de Tsjechische specialiteit denk ik, want die liggen echt overal in overvloed. Weten jullie dat ook weer.

    Groetjes
    Read more