Satellite
Show on map
  • Day 7

    Dag 7 en 8: Jetřichovic/Špindlerův Mlýn

    July 18, 2022 in Czech Republic ⋅ ☁️ 25 °C

    Gisteren ben ik naar een ander mooi deel van Boheems Zwitserland gereden: Jetřichovice. Dit was echt een beduidend korter rondje wandelen, zo'n 6 km, maar dat maakte de hoogtemeters weer goed: deze wandeling was een en al trap.
    Maar met uitzichten als deze, doe je dat.

    Ik vond een ochtendje wandelen wel genoeg gisteren en tot mijn grote vreugde kwam ik erachter dat Česká Kamenice een zwembad heeft dus daar ben ik in de middag lekker gaan liggen. Het is tenslotte ook vakantie hé.

    Vandaag moest ik rond 11:00 uur uitchecken en aangezien de temperaturen hier ook aan het stijgen zijn vond nog ik een dagje zwembad niet verkeerd. En dat was een slimme keuze, want de tweede helft van de dag was wel even het tegenovergestelde.

    Ik ben nu in de Krkonoše Mountains en dan exact in Špindlerův Mlýn. Een plek waar ik misschien wel het meest naar uit heb gekeken. Alleen de rit ernaartoe.. man man man. Wist ik van te voren wel, maakte het niet leuker. Ongeveer 3 uur onderweg geweest, waarvan de helft hiervan bocht na bocht was en halverwege een brooddiner bij de Lidl. Maar hee, tis part of the roadtrip hé! Vervolgens kon ik het pension niet vinden en deed - toen ik het eindelijk had gevonden - de beste man niet open. Minuten van een mentale breakdown was ik. Midden op straat. Maargoed, de man deed open, het bier staat koud en ik lig ondertussen op bed.

    Aangezien de temperatuur hier ook een beetje te behoorlijk is voor een flinke wandeling, denk ik er over om de The Krkonose Beer Trail te wandelen. Dan moet ik inderdaad alsnog wandelen, maar dan is er bier. Ze raden aan om deze in twee dagen te doen en laat ik nou precies twee dagen gaan wandelen. Je moet het nuttige met het aangename combineren hé. Maar nee, mocht het morgen echt té warm zijn, dan neem ik de kabellift (die heb je hier veel, want hier wordt veel gewintersport) heen én terug (waarheen weet ik niet wat ik verbaas me over hoe slecht ik informatie kan vinden, of ik zoek niet goed) en ga ik daarna hier in de tuin zitten. Of ergens in een café.

    Oja, vanochtend toen ik uitcheckte kreeg ik van die lieve vrouw uit Česká Kamenice een kussen. Ik denk dat ze die zelf gemaakt heeft, want ze heeft een stoffenwinkel. We praatten twee verschillende talen tegen elkaar, dus ik weet het niet zo goed. Maar het was voor de 'mouse' (Japie de krekel). Dat is toch lief.

    A je to.

    (Schoot me zomaar te binnen én is nog een Tsjechische uitspraak ook. En zo is het maar net.)
    Read more