Satellite
Show on map
  • Day 4

    Las Palmas-Dag4

    May 8, 2019 in Spain ⋅ 🌙 21 °C

    Ik schrijf nu pas over dag 4, want gisteravond was ik aan het genieten in Yumbo! Maar daar zo meer over.

    Ik werd wakker met het idee om naar de markt in San Fernando te gaan, een grote markt met van alles. Wel was ik erg moe en bedacht ik me: als ik naar San Fernando ga moet ik voor alles heel erg aan afdingen, wat niet mijn sterkste punt is. Ook zijn de marktlieden heel opdringerig, waar ik ook eigenlijk helemaal geen zin in had. Dus ik besloot naar Las Palmas te gaan. De bus om 9:20, en om 10 uur stond ik dan bij San Telmo!

    De reis naar Las Palmas toe was mooi. Ik heb bergen gezien die groen waren? Dat had ik nog nooit gezien op Gran Canaria😆 Ook toen we eenmaal langs het vliegveld waren gereden begon ik nieuwe dingen te zien. Een hoop gebouwen, een hoop groen, en de bekende bedrijfsketens zoals de Makro, Media Markt en zelfs Friesche Vlag!
    In Las Palmas was het hetzelfde. Veel gebouwen, veel groen. Ik was blij dit te zien, want ik kende Gran Canaria eigenlijk alleen maar om z’n vulkanische “schoonheid”.

    Ik besloot door Calle Triana te lopen en ik had het gevoel alsof ik door een willekeurige Nederlandse winkelstraat aan het lopen was. Het zag er erg modern uit, met ook oude gebouwtjes tussendoor die opgeleukt waren. De winkels waren over het algemeen veel kleding en schoenenwinkels. Ik ben zelf naar binnen gegaan bij verschillende souvenirwinkeltjes (en de Flying Tiger🙈) Daarna besloot ik door te lopen en ik zou wel zien waar ik belandde. Onderweg waren er een hoop klassen op excursies te zien. Uiteindelijk kwam ik uit bij een kathedraal die ik al had willen bezoeken dus dat kwam mooi uit!
    Na daar even gezeten te hebben en nog een souvenirwinkeltje in gedoken te hebben besloot ik langzamerhand weer terug te lopen. Het was namelijk alweer 2 uur later😅

    In de busreis terug naar Playa Del Ingles besloot ik om uit te stappen bij bekend terrein voor mij: Cita shopping center. Daar zit namelijk Pepe Chiringo om de hoek😍daar heb ik een heeeerlijk broodje gegeten.
    Daarna bedacht ik dat het best wel te doen zou zijn om vanaf Cita naar mijn appartement te lopen. Google maps gaf 25 minuten aan en ik wist de weg. Dit was echter wel wat langer dan ik dacht, zeker zo in die warme zon🥵
    Voor iedereen die weet van dé trap (Familie Radder😂) er is er nog zo eentje!! Die trap moet ik op om thuis te komen.. man man man.

    Maar goed! Eenmaal teruggekomen was mijn plan om even te douchen en daarna een beetje te leren voor mijn muziektentamen wat ik aanstaande maandag heb🙃dat heb ik ook braaf gedaan! En ‘s avonds wilde ik heel graag iets écht typisch Canariaans eten! Ik ben dus naar de locale Mc’Donalds gegaan😂omdat die gewoon de lekkerste is van heel Europa.
    Eenmaal uitgegeten dacht ik: Yumbo zou nou toch niet zo ver lopen zijn van hier? Nee Georgina, niet perse ver, maar je loopt bergopwaarts!😬 Ik heb dus lekker veel gelopen!

    Bij Yumbo aangekomen besloot ik een kijkje te nemen bij onze favoriete Drag bar; Ricky’s cabaret bar. Dat was een hele goeie keuze! Ik heb me de hele avond vermaakt met echt goeie optredens van de zes drag queens.
    Na een tijdje wilde ik toch wel weten hoe het feestje op de Main Stage er aantoe ging. Dat was niet veel bijzonders voor mij helaas. Ik denk dat dat ligt aan het feit dat ik hier alleen ben, en ook aan het feit dat ik me geïntimideerd voelde door de hoeveelheid schaars geklede homo mannen..
    Dus het was voor mij tijd om terug te gaan. Dit keer wel met de taxi, want de drankjes waren al ingeslagen😋Een geslaagde dag dus!
    Read more