Spain
Playa del Ingles

Zenuwen zenuwen en nog eens zenuwen-Dag1

May 5, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

Toen ik deze ochtend om half 2 wakker werd door de wekker dacht ik bij mezelf: wat doe ik mezelf in hemelsnaam aan?! Die gedachte is niet echt meer weggegaan totdat ik aankwam in mijn kamer. Maar laten we beginnen bij het begin:

Aangekomen op Schiphol kon ik gelukkig snel mijn bagage afgeven. Het afscheid met mijn ouders vond ik wel even lastig. Normaal gesproken gingen we dit soort avonturen met z’n drieën aan. Nu moest ik de douanepoortjes alleen door. Dat duurde niet voor heel lang want toen ik eenmaal bij de douane stond besefte ik me dat ik mijn jas nog aanhad, die ik bij m’n ouders had willen laten. Gelukkig mocht ik hem nog afgeven dus was dat het tweede afscheid.

Toen waren we binnen op Schiphol. Ik heb het nog nooit zo rustig voor mezelf ervaren. Ik kon winkeltjes kijken, een rondje lopen, rustig aan doen. Dat vond ik fijn. Het was nu tijd om te wachten tot ik kon boarden bij gate C13!

Eenmaal in het vliegtuig kneep ik hem wel een beetje. Ik wilde eigenlijk alleen maar dat het vliegtuig zo snel mogelijk opsteeg en onderweg was. Gelukkig verliep alles volgens schema en waren we binnen no-time in de lucht. Na een paar hazenslaapjes, een toiletbezoek, muziek te luisteren en een begin te hebben gemaakt in mijn nieuwe boek, waren we alweer klaar voor landing!

Na enigszins zoeken bij de aankomsthal naar de juiste balie (waar ik een beetje in de stress schoot) werd ik erg vriendelijk ontvangen door de mannen van Canary Shuttle en zat ik alweer in de bus naar het appartementencomplex!

En zo verliep eigenlijk alles prima volgens schema, waar ik heel blij mee was. Het personeel bij de receptie ontving mij ook vriendelijk en ik kreeg mijn kamer toegewezen, kamer 306. Ik heb gemerkt dat dit complex vooral bezocht wordt door de locale Canariaanse mensen en het is verder vrij rustig.

Ik besloot na alles uitgeruimd te hebben en boodschappen te hebben gedaan om mezelf even een moment van rust te gunnen. Dit had ik zeker nodig. Ik heb tweeënhalf uur aan een stuk door geslapen. Dit heeft me even goed gedaan, zeker omdat ik eigenlijk geen nachtrust heb gehad van afgelopen nacht.

Nu zit ik dit verhaaltje te typen op mijn zonnige balkonnetje en heb ik een luxeprobleem; ga ik vanavond naar de boulevard of ga ik naar Yumbo, het winkelcentrum? Ik kijk het nog even aan. Ik ben allang blij dat ik heel ben aangekomen, nu is het alleen een kwestie van; knop omzetten en genieten!

Bye-Bye Cordula

December 2, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 19 °C

Kaum ist die erste Abschiedsparty gelaufen, stand gestern schon wieder der nächste Abschied auf dem Programm. Nachdem wir Tina und Paulchen tränenreich verabschiedet hatten, war es gestern an der Zeit, die liebe Cordula zu verabschieden, die heute wieder nach Hause fliegen muss. Dazu haben wir uns zum Fussball schauen in der Strandarena getroffen und noch den einen oder anderen "Möwenschiss" getrunken. Die neue Bedienung Lisa, hat sich dabei wieder sehr um uns gekümmert. Da waren es also nur noch die letzten 3 Mohikaner, die sich zum Abendessen im Carlos V eingefunden haben, um außergewöhnlich leckere Krabben in heißem Knoblauchöl, Filet Mignon und Chateau Briand zu genießen, das war sensationell! Anschließend dann nochmal auf ein paar Cocktails in die Machbar und zum Abschluss noch ein letzter Scheidebecher auf unsere Terasse. Heute scheint wieder die Sonne aus allen Löchern und der heftige Wind von gestern ist auch wieder weg, also auf zu neuen Taten...Read more

Fantastische Bergwelt

November 29, 2018 in Spain ⋅ ☀️ 20 °C

Nach dem Frühstück haben wir einen neuen Leihwagen bekommen. Dieses Mal war es ein roter Seat Leon, mit genug Platz für 5 Personen, denn heute ist auch die liebe Cordula dabei. Die Route war schnell ausgemacht und es ging los nach Guayadeque, einer Region Gran Canarias, in der heutzutage noch Menschen in Höhlen leben, in einem traumhaften Tal in den Bergen, Leider ist die Beschilderung auf GC nicht besonders hilfreich, sodass wir dieses wunderschöne Fleckchen erst nach einigen Umwegen gefunden haben. Ein Besuch im Museum hat uns über die Lebensweise der Ureinwohner, bis in die heutige Zeit informiert, anschließend gab es am Ende des Tals ein Restaurant, welches sich ebenfalls in einer Höhle befunden hat. Eine kurze Pause und es ging weiter nach Fataga, einem kleinen Künstlerort, der ebenfalls sehr einladend und sehenswert gewesen ist. Kurz danach kamen wir zu einer Plattform, auf der wir ein atemberaubendes Panorama vorgefunden haben, das einen an den Grand Canyon erinnert hat. Natürlich war die Fahrerei wieder von unzähligen Serpentinen begleitet, sodass ich am Abend schon wusste, was ich getan habe. Trotzdem haben wir es nach dem Abendessen im Gorro Blanco ( Krabben in heißem Knoblauchöl, Pimentos, Knoblauchbrot und Rinderfilets in unterschiedlichen Saucenvariationen) es noch durchgehalten, im Irish Pub zur Live Musik von Danny ein wenig zu feiern. Und nein, gestern waren wir nicht in der Strandarena. Heute erwarten wir Jan-Hendrik, der die Truppe endlich komplettiert. Er sitzt bereits im Flieger und wird gegen Mittag erwartet, so dass wir uns schon auf ein Begrüßungsdrink mit ihm freuen. So, jetzt muss ich aber in den Pool...Read more

I WAS BORN TO SING!-Dag3

May 7, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

De British School of Gran Canaria! Wat een leuke school. Vanmorgen om 7 uur stond mijn wekker, om daarna om 8 uur te vertrekken met de bus van 08:12. Die bus had dezelfde Spaanse houding als de rest van de eilandbewoners (manana) en die kwam tien minuten te laat. Maar niet getreurd, ik was voorbereid en was dus alsnog ruim op tijd bij de school!

Eenmaal aangekomen werd ik verwelkomd door Mr Bailey waar ik sinds januari contact mee heb gehad en ik mocht als eerste mee kijken bij de klas van Miss Maria; Nursery. Dit zijn de kinderen vanaf 3 jaar oud. We begonnen de ochtend met het oefenen van de letters en de uitspraak ervan. Dit vond ik al heel knap voor 3 jarigen, totdat ze de opdracht kregen om hun eigen naam maar eens te gaan oefenen! Dat deden ze gewoon even!
    Miss Maria werkte samen met Miss Nadine en Miss Sharon van Reception, de kleuterklas. Ik mocht de ochtend met ze meekijken waarbij ze lekker een half uur hebben buiten gespeeld, daarna nog hebben gegymd (ja, ik ook!🥵) en na een rondje mediteren lekker konden gaan lunchen!

Op het menu stond pasta bolognese, salade, kerriesoep en yoghurt met een banaantje. Ik mocht ook mee eten! Dat vond ik bijzonder. Ik had nog nooit gezien dat kinderen zo uitgebreid mochten lunchen (en dat kinderen zo braaf alles konden opeten🤣)

Na de lunch had ik nog een uur pauze! Voor m’n gevoel was ik nog maar net begonnen. Na m’n pauze zou ik een uurtje doorbrengen bij Miss Paula van Year 1. Dit was heel gezellig! We gingen namelijk naar buiten om zonnebloemzaadjes te planten en andere planten en insecten te bekijken. De kinderen waren erg enthousiast en schreven allemaal woorden op de stoep die te maken hadden met wat ze zagen. Ik kreeg een groepje kinderen mee om het schoolplein te verkennen.

Toen we weer terugkwamen vroeg de docent van Year 2, Miss Rachel, of we even met z’n allen voor het schooloptreden wilden komen oefenen. De klas van Year 1 ging naar de klas van Year 2 en ze hebben de rest van de middag geoefend met de liedjes die ze gaan optreden. Toen Miss Rachel vroeg aan de kinderen of ze klaar waren om te zingen kreeg ik te horen van álle kinderen, luid in koor: “I was born to sing!” Dit vond ik de mooiste uitspraak van de dag😍

Toen was het alweer half 4 en de schoolbel was gegaan. De kinderen deelden zich op voor de buitenschoolse activiteiten zoals koken, tennis, Duits, Spaans, ballet, judo en nog veel meer!

Wat ik zo bijzonder vond aan deze dag is dat de leerkrachten stuk voor stuk heel positief waren tegenover de kinderen. Ik merkte dat er enorm veel respect was naar alle leerkrachten toe. De leerkrachten zijn erg streng wanneer het moet, maar zodra het goed gaat wordt elk kind individueel geprezen om zijn goede gedrag. Dit vind ik heel mooi. Ook de samenwerking tussen de kinderen van Year 1 en Year 2 was super leuk om te zien. De kinderen waren allemaal gemotiveerd om het zo goed mogelijk te doen.
    Ik heb Mr Bailey niet veel gesproken, omdat hij na lunchtijd naar de noordelijke locatie van de school moest voor een vergadering, maar wat ik heb gezien is dat hij echt een passie heeft voor zijn baan. Tijdens de kleine pauze vertelde hij me dat hij veel liever bij zijn kinderen zou willen blijven i.p.v. naar vergaderingen en tijdens lunchtijd at hij mee met de kinderen aan tafel.

Ik vond het een hele inspirerende dag en ben blij dat ik op bezoek heb mogen komen. Vanavond doe ik het even rustig aan en blijf ik in m’n kamer.

Burn baby burn-Dag5

May 9, 2019 in Spain ⋅ 🌬 23 °C

Vanmorgen werd ik wakker gemaakt met een “goeiemorgen” appje van mijn moeder. Toen realiseerde ik mij dat het al 11 uur was! Ik had dus lekker uitgeslapen. Gisteravond had er lekker ingehakt dus ik deed het rustig aan.

Ik wilde eerst naar het strand gaan maar het zou weer hard gaan waaien vandaag en dat leek me geen fijn idee, gezandstraald worden. Ik besloot dus om een zwembaddag te houden. Maar niet voordat ik eerst nog wat boodschappen had gehaald.

Na het boodschappen halen heb ik zo’n drie uur bij het zwembad gezeten. Ik heb gemerkt dat dit complex in de meivakantie heel rustig is. Ik ga dit zeker weten onthouden voor in de toekomst. Bij het zwembad liggen dagelijks misschien 10 mensen op z’n meest. Er zijn geen kinderen en er wordt geen lawaai gemaakt. Daar moest ik in het begin aan wennen, maar dit is wel ideaal als je voor pure rust wil gaan.

Ik wilde nog wat souvenirs kopen en ik wilde ook nog een speciaal kado halen voor mijn vriendin die jarig was, dus ik ben met de benenwagen naar Yumbo gelopen. Het kado is nu in de maak en als ik het heb loop ik weer rustig terug naar m’n appartement en eet ik lekker thuis. En dan vanavond de gezelligheid opzoeken op de boulevard🍹en nog een strandwandeling ‘s savonds❤️

Adios Gran Canaria

December 5, 2018 in Spain ⋅ ☀️ 21 °C

Der gestrige Tag, obwohl unser letzter, war mit Abstand der heißeste des Urlaubs. 30C und kein Wind haben uns bereits nach dem Mittag vom Pool vertrieben, denn es war einfach nicht auszuhalten. Also ging es ein letztes Mal in die Strandarena, wo wir im Schatten unseren Flüssigkeitshaushalt wieder in Ordnung gebracht haben. Ein letztes Tschüss und ein letzter Möwenschiss mit den supernetten Bedienungen Lisa, Veronika, Ulli und Steffi. Wir sind hier wieder einmal sehr gern gewesen. Am Abend sind wir mit dem Taxi nach St. Agustin gefahren, um dort im Adio Mare lecker Rinderfilet zu essen, UPS, da hätte ich doch beinahe vergessen, dass es vorweg noch Krabben in heißem Knoblauchöl gegeben hat. Nach einem wirklich 6fachen 103er und einem Frangelico, sind wir dann noch einmal auf unsere Terasse, um den Abend ausklingen zu lassen. So, heute an unserem Abreisetag werden wir noch einmal mit Jan-Hendrik frühstücken und ihn dann hier bei Sonnenschein und etwas Wind allein auf der Insel lassen. Dankeschön noch einmal an alle die dabei gewesen sind, es war super schön mit euch, jederzeit gerne wieder!Read more

Bye-Bye Tina und Paulchen

December 1, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 21 °C

Gestern war der letzte Tag von Tina und Paulchen auf der Insel. Dieser Tag wurde mit einem traditionellen umfangreichen Frühstück gestartet. Danach wurde ein wenig am Pool gechillt und das tolle Wetter ausgiebig genossen. Nachdem Jan-Hendrik seinen Schönheitsschlaf auch gegen Mittag beendet hatte, sind wir dann in die Strandarena, um die Abschiedsparty zu starten. Am Abend haben wir uns für einen Tapas Restaurant in St. Agustin entschieden, dass gerade neu eröffnet hat. Dazu ist auch die liebe Cordula wieder dazu gestossen. Im Großraumtaxi ging es dann nach St. Agustin. Leider ging der Start dort etwas in die Hose, da zwei Gruppen für viel zu wenig Plätze angenommen wurden, dadurch kippte die Stimmung ein wenig. Letztendlich haben wir aber die zusammenhängenden Plätze bekommen und eine 8er Gruppe verließ verärgert das Lokal. Wir würden daraufhin aber mit köstlichen Weinen, sehr leckeren Tapas, Tiramisu, edlen Brandys und Sherrys absolut verwöhnt. Die Chefin des Hauses tat ihr Möglichstes, um uns den Abend so angenehm wie möglich zu machen. Trotzdem gefiel es nicht allen, aber auch dieser Tapas- Verächter fand im Nachbarrestaurant, wonach er suchte, nämlich ein ordentliches Rinderfilet. So haben wir dann den Abend auf unserer Terasse noch ausklingen lassen. Heute Morgen hieß es dann Abschied nehmen und wir haben anschließend mit Jan-Hendrik gefrühstückt, der heute schon recht früh ausgeschlafen hat. Das Wetter ist heute ein wenig bewölkt, etwas windig aber trotzdem warm.Read more

Die Sonne macht Pause

November 27, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Tja, leider hat es sich am gestrigen Tag nicht wirklich wieder aufgeklart, sodass wir den ganzen Tag mit Wolken leben mussten. Das war natürlich ein Anlass, am Strand nach Maspalomas zu gehen. Lisa und ich haben uns dann auf den Weg gemacht und Tina und Paulchen sind mit dem Taxi nachgekommen. Cordula hat eine Bustour über die Insel gemacht. Im El Senador gab es dann ein paar Drinks und den leckeren Pata Negra Schinken. Danach mussten wir unbedingt noch ein einen kleinen Stop in der Strandarena machen. Glückicher Weise wartete der Taxifahrer Bernd schon mit dem Auftrag von Wolfgang, uns ein paar Runden auszugeben. Danke Wolfgang! Das Abendessen gab es dann im Los Porches sehr leckere Krabben in heißem Knoblauchöl, Rinderfilet, Entrecote und Hähnchenbrustfilet. Der Plan, anschließend noch in die La Sandia zu gehen scheiterte daran, dass einige schon wieder so müde waren, dass um 21:00 Uhr der Tag sein Ende fand. Heute Morgen ist es vom Wetter her etwas besser, ein paar Wolken finden wir aber schön am Himmel. Ich habe grade eine Runde im Pool gedreht und jetzt wird Frühstück gemacht, Tina und Paulchen holen gerade BrötchenRead more

Autotrip in die Berge

November 28, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

Gestern ging es gleich nach dem Frühstück auf Tour. Wir haben uns an der Rezeption einen Twingo gemietet und ab geht's erst einmal nach Puerto de Mogan, PdM ist eine blumenreiche, bezaubernde kleine Stadt, mit nette Restaurants am Hafen. Danach ging es in die Berge. Gefühlte 1000 Serpentinen später, sind wir dann in die Wolken eingetaucht. Auf dem Weg dorthin unglaubliche Ausblicke, insbesondere aus dem fahrenden Auto in die Tiefe der Täler. GsD kamen uns nicht all zu viele Fahrzeuge entgegen und Paulchen ist sehr vorausschauend gefahren. Nach der Bergetappe sind wir dann auf der Rückfahrt in einem kleinen Bergdorf in eine Taverne eingekehrt. Casa Miguel hieß die und Miguel hat uns gezeigt, was der Unterschied zwischen der Gastronomie in den Bergen und in Maspalomas ist. Witzig war es schon, als wir mit unseren überschaubaren Spanischkenntnissen bestellt haben und Miguel dann kurz mit "Alles klar" bestätigte. Gewöhnungsbedürftig waren auch die gefrorenen Gläser, die das Bier nach einer Weile in "on the Rocks " verwandelten. Wir waren schwer begeistert und Miguel hat es Spaß gemacht, uns Kostproben seiner kulinarischen Highlights aufzutischen, auch wenn wir die gar nicht bestellt hatten. Pappsatt und total begeistert ging es dann wieder nach PDI, wo wir den Abschluss des Tages mit der ChampionsLeague in der Strandarena ausklingen ließen. Heute scheint wieder die Sonne aus allen Löchern und wir wollen heute eine weitere Tour, diesmal mit Cordula, über die Insel machen.Read more

Zon, zee,WIND-Dag2

May 6, 2019 in Spain ⋅ 🌙 19 °C

Na de avond rustig te hebben afgesloten met een uitgebreid all you can eat diner bij het favoriete Chinese restaurant, besloot ik om vroeg naar m’n kamer te gaan.

Vanmorgen, de wekker om 8:45 en ik voelde me niet zo lekker. Een beetje last van m’n maag. Dat mocht de pret niet drukken dus ik heb het heel rustig aan gedaan. Dat vind ik zeker fijn aan een single vakantie; ik kan mijn eigen tempo bepalen.

Ik besloot om de broodrooster uit te proberen. Dat ging redelijk... ene kant wit, andere kant zwart😂. Maar het was lekker en dat is waar het om draait.

Ik had in gedachten om vandaag naar het strand te gaan, dus zo gezegd, zo gedaan! Eenmaal aangekomen op het strand waaide het heel erg hard! Ik heb het opgezocht; 30km per uur. Dit is waarschijnlijk de reden waarom ik niet door had dat ik compleet aan het verbranden was! Hier zou ik later pas achter komen😳

Na twee uurtjes besloot ik terug te gaan naar m’n kamer en even te lunchen. Hier zag ik al de schade een beetje die zich gemanifesteerd had op mijn borstkas, maar zo erg zag het er nog niet uit. Ik besloot om lekker nog even bij het zwembad te liggen. Toen ik terugkwam zag ik hoe vuurrood ik was geworden en wat voor leuke lijntjes ik allemaal had dankzij mijn nieuwe badpak (foto hieronder). Dus gauw de douche in om af te koelen en daarna volop in de aftersun!

Martelhouse! Daar wilde ik vanavond heen om mijn favoriete pizza te gaan eten. En hebben zich weer bewezen😍 Daarna besloten om ergens een drankje te doen waarna ik werd aangesproken met de vraag of ik ook in het vliegtuig van zondag 6:05 zat! Deze man had mij herkend en zat ook in hetzelfde vliegtuig. Kleine wereld🙃

Nu weer lekker in m’n kamer. Ik heb de busroute bepaald voor morgenochtend, nu is het alleen een kwestie van spullen inpakken en de wekker zetten om morgen naar de British School of Gran Canaria te gaan!

Playa del Ingles, Playa del Inglés, Плая дель Инглес