Spain
San Bartolomé de Tirajana

Top 10 Travel Destinations San Bartolomé de Tirajana

Zenuwen zenuwen en nog eens zenuwen-Dag1

May 5, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

Toen ik deze ochtend om half 2 wakker werd door de wekker dacht ik bij mezelf: wat doe ik mezelf in hemelsnaam aan?! Die gedachte is niet echt meer weggegaan totdat ik aankwam in mijn kamer. Maar laten we beginnen bij het begin:

Aangekomen op Schiphol kon ik gelukkig snel mijn bagage afgeven. Het afscheid met mijn ouders vond ik wel even lastig. Normaal gesproken gingen we dit soort avonturen met z’n drieën aan. Nu moest ik de douanepoortjes alleen door. Dat duurde niet voor heel lang want toen ik eenmaal bij de douane stond besefte ik me dat ik mijn jas nog aanhad, die ik bij m’n ouders had willen laten. Gelukkig mocht ik hem nog afgeven dus was dat het tweede afscheid.

Toen waren we binnen op Schiphol. Ik heb het nog nooit zo rustig voor mezelf ervaren. Ik kon winkeltjes kijken, een rondje lopen, rustig aan doen. Dat vond ik fijn. Het was nu tijd om te wachten tot ik kon boarden bij gate C13!

Eenmaal in het vliegtuig kneep ik hem wel een beetje. Ik wilde eigenlijk alleen maar dat het vliegtuig zo snel mogelijk opsteeg en onderweg was. Gelukkig verliep alles volgens schema en waren we binnen no-time in de lucht. Na een paar hazenslaapjes, een toiletbezoek, muziek te luisteren en een begin te hebben gemaakt in mijn nieuwe boek, waren we alweer klaar voor landing!

Na enigszins zoeken bij de aankomsthal naar de juiste balie (waar ik een beetje in de stress schoot) werd ik erg vriendelijk ontvangen door de mannen van Canary Shuttle en zat ik alweer in de bus naar het appartementencomplex!

En zo verliep eigenlijk alles prima volgens schema, waar ik heel blij mee was. Het personeel bij de receptie ontving mij ook vriendelijk en ik kreeg mijn kamer toegewezen, kamer 306. Ik heb gemerkt dat dit complex vooral bezocht wordt door de locale Canariaanse mensen en het is verder vrij rustig.

Ik besloot na alles uitgeruimd te hebben en boodschappen te hebben gedaan om mezelf even een moment van rust te gunnen. Dit had ik zeker nodig. Ik heb tweeënhalf uur aan een stuk door geslapen. Dit heeft me even goed gedaan, zeker omdat ik eigenlijk geen nachtrust heb gehad van afgelopen nacht.

Nu zit ik dit verhaaltje te typen op mijn zonnige balkonnetje en heb ik een luxeprobleem; ga ik vanavond naar de boulevard of ga ik naar Yumbo, het winkelcentrum? Ik kijk het nog even aan. Ik ben allang blij dat ik heel ben aangekomen, nu is het alleen een kwestie van; knop omzetten en genieten!

First days at the Canaries

October 18, 2020 in Spain ⋅ ☁️ 21 °C

Die letzten Tage verbrachten wir in der Marina von Las Palmas. Hauptsächlich arbeiteten wir am Boot und ab und zu verirrten wir uns in den riesigen Supermärkten. Für den nächsten Einkauf brauchen wir dringend walkie talkies 🎙😄
    Die Stadt hat uns nicht sonderlich überzeugt, aber es ist super aufregend im diesem Hafen zu sein. Die ARC (atlantic ralley for cruiser) startet hier jedes Jahr im November.
    In der legendären „Sailors Bar“, direkt an unserem Steg trifft sich die komplette Segler-Gemeinschaft.

Aktuell sind wir zu ACHT an Bord - es wird kuschlig😳2 Freunde von Jordan begleiten uns die nächsten Tage/Wochen. Heute morgen um 0600 starten wir in Richtung Süden. Vor dem Hafen parken/warten mehrere Kreuzfahrtschiffe und „mobile Bohrinseln“. (Warum müssen sie die komplette Nacht vollbeleuchtet sein? 🤨)

Seit Madeira versuchen wir unser Glück im Fischen, jedoch ohne Erfolg. Bis jetzt... denn um ca. 11 Uhr fingen beide Angelruten an durchzudrehen und wir gleich mit.🤗😬
    Wir beschlossen jedoch beide 🐟 frei zu lassen.

Nach erfolgreichem Ankern ging’s ab zum Fotoshooting an Deck für die „onboard.ie“ Website.📸

Vorbei das Lotterleben!

January 22 in Spain ⋅ ⛅ 16 °C

Oh, oh was für ein Gegensatz: Die lichtdurchflutete und geräumige Kabine wurde gegen die nicht mal 3 qm Mikrokabine getauscht und die Jogginghose gegen die formschöne Schlumpfen-Uniform. 😣
    Ich gestehe, diese beiden Dinge habe ich NICHT vermisst! Aber was tut man nicht alles...

Auf zur Entdeckung der Kanarischen Inseln!!!

Kraxln‍

October 27, 2020 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

In dieser Woche steht der 30. Geburtstag unseres Kapitäns an. Für dieses Event sind Familie und Freunde aus Irland eingeflogen.

Heute gehts ab zum Klettern😍
    Aaron und Shelly haben zum Glück ihre komplette Kletterausrüstung mitgebracht ☺️🙂

Es waren die ersten Versuche seit er Hand-OP im letzten Jahr und es erstaunlich gut geklappt. Hab sogar eine Route mit Überhang geschafft💪🏼

Der Süden Gran Canarias

February 26 in Spain ⋅ ☀️ 20 °C

Ach war das idyllisch durch die Gässchen von Puerto de Mogán zu schlendern. Der Ort trägt nicht umsonst den Beinamen "Venedig des Südens".
    Auch waren die unter Naturschutz stehenden Dünen von Maspalomas sehr sehenswert. Ich geb zu, so schön hatte ich mir Gran Canaria nicht vorgestellt.Read more

Las Dunas de Maspalomas

January 26 in Spain ⋅ ☀️ 19 °C

Man braucht nicht viel um glücklich zu sein: die Sonne, das Meer, Liebe, Ruhe, Spaß und gutes Essen! Es war mal wieder ein perfekter Tag! Unsere Unterkunft ist mega, ein kleiner Bungalow mit Pool, wir haben nochmals 2 Nächte verlängert...Der morgentliche Strandspaziergang ist schon Ritual, mit Bier haben wir uns den Sonnenuntergang von den Dünen aus angeschaut.Read more

Bye-Bye Cordula

December 2, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 19 °C

Kaum ist die erste Abschiedsparty gelaufen, stand gestern schon wieder der nächste Abschied auf dem Programm. Nachdem wir Tina und Paulchen tränenreich verabschiedet hatten, war es gestern an der Zeit, die liebe Cordula zu verabschieden, die heute wieder nach Hause fliegen muss. Dazu haben wir uns zum Fussball schauen in der Strandarena getroffen und noch den einen oder anderen "Möwenschiss" getrunken. Die neue Bedienung Lisa, hat sich dabei wieder sehr um uns gekümmert. Da waren es also nur noch die letzten 3 Mohikaner, die sich zum Abendessen im Carlos V eingefunden haben, um außergewöhnlich leckere Krabben in heißem Knoblauchöl, Filet Mignon und Chateau Briand zu genießen, das war sensationell! Anschließend dann nochmal auf ein paar Cocktails in die Machbar und zum Abschluss noch ein letzter Scheidebecher auf unsere Terasse. Heute scheint wieder die Sonne aus allen Löchern und der heftige Wind von gestern ist auch wieder weg, also auf zu neuen Taten...Read more

Fantastische Bergwelt

November 29, 2018 in Spain ⋅ ☀️ 20 °C

Nach dem Frühstück haben wir einen neuen Leihwagen bekommen. Dieses Mal war es ein roter Seat Leon, mit genug Platz für 5 Personen, denn heute ist auch die liebe Cordula dabei. Die Route war schnell ausgemacht und es ging los nach Guayadeque, einer Region Gran Canarias, in der heutzutage noch Menschen in Höhlen leben, in einem traumhaften Tal in den Bergen, Leider ist die Beschilderung auf GC nicht besonders hilfreich, sodass wir dieses wunderschöne Fleckchen erst nach einigen Umwegen gefunden haben. Ein Besuch im Museum hat uns über die Lebensweise der Ureinwohner, bis in die heutige Zeit informiert, anschließend gab es am Ende des Tals ein Restaurant, welches sich ebenfalls in einer Höhle befunden hat. Eine kurze Pause und es ging weiter nach Fataga, einem kleinen Künstlerort, der ebenfalls sehr einladend und sehenswert gewesen ist. Kurz danach kamen wir zu einer Plattform, auf der wir ein atemberaubendes Panorama vorgefunden haben, das einen an den Grand Canyon erinnert hat. Natürlich war die Fahrerei wieder von unzähligen Serpentinen begleitet, sodass ich am Abend schon wusste, was ich getan habe. Trotzdem haben wir es nach dem Abendessen im Gorro Blanco ( Krabben in heißem Knoblauchöl, Pimentos, Knoblauchbrot und Rinderfilets in unterschiedlichen Saucenvariationen) es noch durchgehalten, im Irish Pub zur Live Musik von Danny ein wenig zu feiern. Und nein, gestern waren wir nicht in der Strandarena. Heute erwarten wir Jan-Hendrik, der die Truppe endlich komplettiert. Er sitzt bereits im Flieger und wird gegen Mittag erwartet, so dass wir uns schon auf ein Begrüßungsdrink mit ihm freuen. So, jetzt muss ich aber in den Pool...Read more

I WAS BORN TO SING!-Dag3

May 7, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

De British School of Gran Canaria! Wat een leuke school. Vanmorgen om 7 uur stond mijn wekker, om daarna om 8 uur te vertrekken met de bus van 08:12. Die bus had dezelfde Spaanse houding als de rest van de eilandbewoners (manana) en die kwam tien minuten te laat. Maar niet getreurd, ik was voorbereid en was dus alsnog ruim op tijd bij de school!

Eenmaal aangekomen werd ik verwelkomd door Mr Bailey waar ik sinds januari contact mee heb gehad en ik mocht als eerste mee kijken bij de klas van Miss Maria; Nursery. Dit zijn de kinderen vanaf 3 jaar oud. We begonnen de ochtend met het oefenen van de letters en de uitspraak ervan. Dit vond ik al heel knap voor 3 jarigen, totdat ze de opdracht kregen om hun eigen naam maar eens te gaan oefenen! Dat deden ze gewoon even!
    Miss Maria werkte samen met Miss Nadine en Miss Sharon van Reception, de kleuterklas. Ik mocht de ochtend met ze meekijken waarbij ze lekker een half uur hebben buiten gespeeld, daarna nog hebben gegymd (ja, ik ook!🥵) en na een rondje mediteren lekker konden gaan lunchen!

Op het menu stond pasta bolognese, salade, kerriesoep en yoghurt met een banaantje. Ik mocht ook mee eten! Dat vond ik bijzonder. Ik had nog nooit gezien dat kinderen zo uitgebreid mochten lunchen (en dat kinderen zo braaf alles konden opeten🤣)

Na de lunch had ik nog een uur pauze! Voor m’n gevoel was ik nog maar net begonnen. Na m’n pauze zou ik een uurtje doorbrengen bij Miss Paula van Year 1. Dit was heel gezellig! We gingen namelijk naar buiten om zonnebloemzaadjes te planten en andere planten en insecten te bekijken. De kinderen waren erg enthousiast en schreven allemaal woorden op de stoep die te maken hadden met wat ze zagen. Ik kreeg een groepje kinderen mee om het schoolplein te verkennen.

Toen we weer terugkwamen vroeg de docent van Year 2, Miss Rachel, of we even met z’n allen voor het schooloptreden wilden komen oefenen. De klas van Year 1 ging naar de klas van Year 2 en ze hebben de rest van de middag geoefend met de liedjes die ze gaan optreden. Toen Miss Rachel vroeg aan de kinderen of ze klaar waren om te zingen kreeg ik te horen van álle kinderen, luid in koor: “I was born to sing!” Dit vond ik de mooiste uitspraak van de dag😍

Toen was het alweer half 4 en de schoolbel was gegaan. De kinderen deelden zich op voor de buitenschoolse activiteiten zoals koken, tennis, Duits, Spaans, ballet, judo en nog veel meer!

Wat ik zo bijzonder vond aan deze dag is dat de leerkrachten stuk voor stuk heel positief waren tegenover de kinderen. Ik merkte dat er enorm veel respect was naar alle leerkrachten toe. De leerkrachten zijn erg streng wanneer het moet, maar zodra het goed gaat wordt elk kind individueel geprezen om zijn goede gedrag. Dit vind ik heel mooi. Ook de samenwerking tussen de kinderen van Year 1 en Year 2 was super leuk om te zien. De kinderen waren allemaal gemotiveerd om het zo goed mogelijk te doen.
    Ik heb Mr Bailey niet veel gesproken, omdat hij na lunchtijd naar de noordelijke locatie van de school moest voor een vergadering, maar wat ik heb gezien is dat hij echt een passie heeft voor zijn baan. Tijdens de kleine pauze vertelde hij me dat hij veel liever bij zijn kinderen zou willen blijven i.p.v. naar vergaderingen en tijdens lunchtijd at hij mee met de kinderen aan tafel.

Ik vond het een hele inspirerende dag en ben blij dat ik op bezoek heb mogen komen. Vanavond doe ik het even rustig aan en blijf ik in m’n kamer.

Burn baby burn-Dag5

May 9, 2019 in Spain ⋅ 🌬 23 °C

Vanmorgen werd ik wakker gemaakt met een “goeiemorgen” appje van mijn moeder. Toen realiseerde ik mij dat het al 11 uur was! Ik had dus lekker uitgeslapen. Gisteravond had er lekker ingehakt dus ik deed het rustig aan.

Ik wilde eerst naar het strand gaan maar het zou weer hard gaan waaien vandaag en dat leek me geen fijn idee, gezandstraald worden. Ik besloot dus om een zwembaddag te houden. Maar niet voordat ik eerst nog wat boodschappen had gehaald.

Na het boodschappen halen heb ik zo’n drie uur bij het zwembad gezeten. Ik heb gemerkt dat dit complex in de meivakantie heel rustig is. Ik ga dit zeker weten onthouden voor in de toekomst. Bij het zwembad liggen dagelijks misschien 10 mensen op z’n meest. Er zijn geen kinderen en er wordt geen lawaai gemaakt. Daar moest ik in het begin aan wennen, maar dit is wel ideaal als je voor pure rust wil gaan.

Ik wilde nog wat souvenirs kopen en ik wilde ook nog een speciaal kado halen voor mijn vriendin die jarig was, dus ik ben met de benenwagen naar Yumbo gelopen. Het kado is nu in de maak en als ik het heb loop ik weer rustig terug naar m’n appartement en eet ik lekker thuis. En dan vanavond de gezelligheid opzoeken op de boulevard🍹en nog een strandwandeling ‘s savonds❤️

San Bartolomé de Tirajana, San Bartolome de Tirajana