Satellite
Show on map
  • Day 3

    I WAS BORN TO SING!-Dag3

    May 7, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

    De British School of Gran Canaria! Wat een leuke school. Vanmorgen om 7 uur stond mijn wekker, om daarna om 8 uur te vertrekken met de bus van 08:12. Die bus had dezelfde Spaanse houding als de rest van de eilandbewoners (manana) en die kwam tien minuten te laat. Maar niet getreurd, ik was voorbereid en was dus alsnog ruim op tijd bij de school!

    Eenmaal aangekomen werd ik verwelkomd door Mr Bailey waar ik sinds januari contact mee heb gehad en ik mocht als eerste mee kijken bij de klas van Miss Maria; Nursery. Dit zijn de kinderen vanaf 3 jaar oud. We begonnen de ochtend met het oefenen van de letters en de uitspraak ervan. Dit vond ik al heel knap voor 3 jarigen, totdat ze de opdracht kregen om hun eigen naam maar eens te gaan oefenen! Dat deden ze gewoon even!
    Miss Maria werkte samen met Miss Nadine en Miss Sharon van Reception, de kleuterklas. Ik mocht de ochtend met ze meekijken waarbij ze lekker een half uur hebben buiten gespeeld, daarna nog hebben gegymd (ja, ik ook!🥵) en na een rondje mediteren lekker konden gaan lunchen!

    Op het menu stond pasta bolognese, salade, kerriesoep en yoghurt met een banaantje. Ik mocht ook mee eten! Dat vond ik bijzonder. Ik had nog nooit gezien dat kinderen zo uitgebreid mochten lunchen (en dat kinderen zo braaf alles konden opeten🤣)

    Na de lunch had ik nog een uur pauze! Voor m’n gevoel was ik nog maar net begonnen. Na m’n pauze zou ik een uurtje doorbrengen bij Miss Paula van Year 1. Dit was heel gezellig! We gingen namelijk naar buiten om zonnebloemzaadjes te planten en andere planten en insecten te bekijken. De kinderen waren erg enthousiast en schreven allemaal woorden op de stoep die te maken hadden met wat ze zagen. Ik kreeg een groepje kinderen mee om het schoolplein te verkennen.

    Toen we weer terugkwamen vroeg de docent van Year 2, Miss Rachel, of we even met z’n allen voor het schooloptreden wilden komen oefenen. De klas van Year 1 ging naar de klas van Year 2 en ze hebben de rest van de middag geoefend met de liedjes die ze gaan optreden. Toen Miss Rachel vroeg aan de kinderen of ze klaar waren om te zingen kreeg ik te horen van álle kinderen, luid in koor: “I was born to sing!” Dit vond ik de mooiste uitspraak van de dag😍

    Toen was het alweer half 4 en de schoolbel was gegaan. De kinderen deelden zich op voor de buitenschoolse activiteiten zoals koken, tennis, Duits, Spaans, ballet, judo en nog veel meer!

    Wat ik zo bijzonder vond aan deze dag is dat de leerkrachten stuk voor stuk heel positief waren tegenover de kinderen. Ik merkte dat er enorm veel respect was naar alle leerkrachten toe. De leerkrachten zijn erg streng wanneer het moet, maar zodra het goed gaat wordt elk kind individueel geprezen om zijn goede gedrag. Dit vind ik heel mooi. Ook de samenwerking tussen de kinderen van Year 1 en Year 2 was super leuk om te zien. De kinderen waren allemaal gemotiveerd om het zo goed mogelijk te doen.
    Ik heb Mr Bailey niet veel gesproken, omdat hij na lunchtijd naar de noordelijke locatie van de school moest voor een vergadering, maar wat ik heb gezien is dat hij echt een passie heeft voor zijn baan. Tijdens de kleine pauze vertelde hij me dat hij veel liever bij zijn kinderen zou willen blijven i.p.v. naar vergaderingen en tijdens lunchtijd at hij mee met de kinderen aan tafel.

    Ik vond het een hele inspirerende dag en ben blij dat ik op bezoek heb mogen komen. Vanavond doe ik het even rustig aan en blijf ik in m’n kamer.
    Read more