• Day 14

רוכבים בין 8 האגמים

September 20, 2022 in Mongolia ⋅ ☀️ 11 °C

מנסים פה משהו חדש כיבדתי את איתוש בזכות לכבוד סיפור דרך ולפי הפידבקים נראה אם זו תהיה הבלחה או פול טיימ:

קמנו לבוקר חמים ונעים בגר שלנו, המארחת שלא הראתה לנו עוד את פניה הדליקה לנו את התנור בזריחה. תמיר שוב קם לפניי והעיר אותי בנרגנות האופינית לו. הוא לא מבין שאני בניגוד אליו לא ישן פה רצוף ושאני בניגוד אליו צריך את ה11 שעות שינה שלי בשביל לקום ערני.

התעוררנו התארגנו צחצחנו השתנו והיינו מוכנים לצאת, כמובן שחיכינו איזה שעה וחצי עד שהמונגולים הנחמדים היו מוכנים עם סוסיהם יעני הייתה עוד שעת שינה על הרצפה שלא הרמנו. בקיצור מתישהו הם היו מוכנים ואחרי תאקל קטן על כמות הטוגרוגים שזה יעלה לנו יצאנו לדרך. בבוקר כשיצאנו ראינו שבר הבחור שפגשנו בהוסטל גם יוצא למסלול שאנחנו עושים אבל רגלית.
    המסע התחיל כשאנחנו בשורת סוסים מושעים אחד את השני בלי אפשרות מעשית לנהל שיחות. לפעמים הצלחנו להשחיל איזו מילה בין פלוץ לפלוץ של הסוסים אבל לא מעבר. אחרי כמה זמן תמיר שמט את החבל שהחזיק אותי והמדריך נתן לי להמשיך עצמאית מה ששדרג את המסע משמעותית. תחושת העצמאות על הסוס לבד משכרת ממש. לתמיר לקח קצת זמן עד שהמדריך שחרר אותו אבל לקראת סוף היום גם הוא שלט על סוסו כאילו הוא רוכב מיום היוולדו.
    פגשנו את בר שוב קצת לפני שהגענו לשפת האגם בו אנו ישנים הקמנו את האוהל והתחלנו לבשל. הכנו פסטה עם שעועית וגזר גמדי ויצא טירוף היה מאוד טעים ומשביע. בר בינתיים הכין מנה חמה עם ראשן. השינה בלילה הראשון הייתה יחסית בסדר אני לא יודע מה עם תמיר אבל אני קמתי אחת לשעה בערך, באחת הפעמים יצאתי להשתין ובעודי מפדר את אפי הסתכלתי השמיימה וראיתי כמות באמת מגוכחת של כוכבים כמו שלא ראיתי מעודי. גם בימים אלו אין ירח אז אין שום דבר שיפריע לראות.
    ביום השני שוב תמיר כעס עליי שקמתי מאוחר. התארגנו בזריזות חיכינו שעה ויצאנו לקרוע את המרחבים הפרעיים של מונגוליה. אחרי שעתיים רכיבה הגענו לאגם עצום יפייפה עם מים קרים וצלולים. נכנסנו לדקה צילמנו כמה תמונוץ התנקינו ואחר כך שנצנו על החוף. בדרך חזרה עצרנו בגר והכריחו אותנו לשתות חלב סוס (חמוץ ומגעיל) ולשתות וודקה הומייד (אחוז נמוך מדי של אלכוהול גם מגעיל), בהינו חצי שעה בלי לדבר במשפחה שגרה שם וזזנו.

לקראת הסוף המדריך הראה לנו איך מדהירים את הסוסים ונתן לנו לדהור קצת. לדהור על סוס זה כיף מאוד, לדהור על סוס במונגוליה זה אדיר.
    הגענו חזרה לאגם של היום הראשון והתחלנו להקים אוהלים. בר איבד את היתדות אז נתתי לו ספייק מהאוהל שלנו. מפה הוא התחיל לריב עם המדריכים המונגולים. אני אתן קצת רקע לסיפור שאני הולך לספר פה, בר עושה טיול בתקציב מינימלי מוגזם. הוא שילם למונגולים מעט ודרש מהם הרבה והם די התעצבנו על זה אז הוא כל הטיול היה איתם בכסאח. אז כשהיה את הפיצוץ עם האוהלים בר השתגע עליהם לגמרי, פתח את התיק של הסוס לקח את המוצילה שלו שילם להם והלך לדרכו לתוך היער (תוך כדי צעקות של "אל תגעו בי", המדריך בתגובה סימן לנו שיש זאבים והם הולכים לשסף לו את הגרון עם פנטומימת שיסוף מופלאה)
    אני ותמיר היינו קצת בהלם אבל די מהר עיכלנו והתחלנו להגחיך את הסיטואציה שהתרחשה. בישלנו לנו פסטה עם טונה והתקפלנו לישון. אין כל כך מה להרחיב על הלילה חוץ מזה שהוא היה הרבה יותר קר מהלילה הקודם.