• Day 5

Brīvības statuja

October 10, 2022 in the United States ⋅ ☁️ 13 °C

Šorīt ceļamies un dodamies ar metro uz Castle Clinton, kas ir starta punkts kuģīšiem, kas kursē no Manhetenas uz Liberty island un Elli Island. Brauciens iekļaujas mūsu Sightseeing pass karitņā, tāpēc atsevišķi nekas nav jāmaksā. Lai tiktu uz kuterīša pārbaude tik pat stingra kā lidostā. Vienīgā atšķirība, ka ūdeni var ienest. Bet tāpat, kā iepriekš lielās cilvēku masas tiek apstrādātas ļoti operatīvi un pēc 15min jau esam rindā uz nākošo kuģīti.
    Iekārtojamies kuģīša 3. stāva vidusdaļā, kur vajadzētu labi redzēt gan atpakaļ skatā Manhetenas panorāmu, gan uz priekšu Leidiju Libertiju. Ar laiku tiešām paveicies, debesīs viegls mākonītis, kas pat iedod akcentu bildēs, bet ne tik liels, lai sāktu aizsegt skatus. Uz īsu brīdi paveras ļoti iespaidīgs skats, kad aizbraucam aiz salas un statujas fonā ir Ņujorkas finanšu rajona debesskrāpji. Vareni!
    Sala pati par sevi nav liela. Ar mūsu kartiņu iekšā statujā netiekam, bet šķiet, ka tas arī nav "must see" kategorijā. Turklāt šīm statujas iekšpuses apmeklējumam jāpiesakās vairākus mēnešus iepriekš, ļoti limitētās telpas izmēra un šauro trepju dēļ. Apejam goda apli bildējoties uz katra otrā soļa. Gan ar statuju, gan Manhetenu fonā.
    Salas otrā galā bez papildus maksas iespējams ieiet statujas muzejā, kur redzams tās tapšanas process un vēsture. Bildītes paskatāmies, bet lasāmā materiāla ir par daudz, lai tajā pilnvērtīgi iedziļinātos. Interesants eksponāts bija orģinālā lāpa, kura tika 1984.g. neatgriezeniski bojāta, kā rezultātā to nomainīja.
    Pirms došanās atpakaļ uz pilsētu iepērkam dažus suvenīrus un beigās izlemjam arī tepat papusdienot. Vienkārša, ne pārāk dārga ēstuve, kur fritētas vistas filejas, friškas un dzērieni uz 4 cilvēkiem izmaksāja ap 50usd. Bija tīri ok,
    Tālākajā dienas plānā bija no Battery park doties ar Hop on - Hop off busu (kas arī ir iekļauts Sightseeing pass) uz Bruklinu, bet ne par ko nevaru atrast iekāpšanas punktu šajā autobusā, kā arī jebkādu informāciju, ka te tāds vispār kādā brīdī kursētu. Beigās vietējā meitene (kuru gan uzreiz gribēju atšūt, jo domāju, ka viņa grasās piedāvāt kādu ekskursiju, vai pārdot suvenīrus) ieteica labāk doties uz Bruklinu ar metro. Būs daudz ātrāk, turklāt stacija tepat aiz stūra.