• Day 2

AHHAA centrs

June 24, 2023 in Estonia ⋅ ☁️ 22 °C

Šodienas galvenais mērķis ir AHHAA zinātnes centrs. Man vēl nospīd studenta atlaide, bet ar visu to pietiekoši jūtama ieejas maksa - uz abiem 29€.
    Cilvēki diezgan daudz. Gandrīz visas ekspozīcijas tiek testētas, pārbaudītas un izpētītas. Cilvēku vecumam arī nav ierobežojumi. Apmeklētāju vidū atrodami tādi, kas tikko iemācijušies staigāt, līdz tādiem, kam ļoti ilgi vairs staigāšana neplānojas. Tas ir forši, ka visām vecuma kategorijām ir interesanti.
    Ekspozīcijas izstrādātas tā, ka tiešām ieinteresē un gribas pamēģināt piespiest to podziņu un paskatīties kas notiks. Atrādīti tiek fizikas pamatlikumi, pārbaudītas cilvēku maņas, koordinācijas, reakcijas un līdzsvara spējas. Tiešām interesanti. Pavadījām šeit apmēram 2-2.5h.
    Ir pienācis ikdienas galvenās problēmas risināšanas laiks - gribās ēst. Šodien sarkanais datums, tāpēc ir nedaudz ierobežotas opcijas. Nobāzējāmies Pahad Poisid turpat blakus pilsētas galvenajam laukumam. Diezgan labi ieturējušies dosimies mājās nedaudz atpūsties.
    Vakarā bija paredzēts doties uz interesantu restorānu - Gunpowder cellar, kas atrodas vecā munīcijas pagrabā. Bet izrādās, ka tas šodien slēgts. Izstaigājām Toomemägi parku, kur atrodas Tartu katedrāles drupas. Diezgan labi saglabātas un iespaidīgas palikušās sarkano ķieģeļu arkas. Informatīvā plakātā katedrāle salīdzināta ar citām līdzīga formāta baznīcām Eiropā - viena no tām arī Rīgas Doma baznīca.
    Vakaru noslēdzam ar dzērieniem Pierre et Konstow restorānā.