Bali

January - February 2019
Vacation to Bali 2019
Going scuba diving, hiking, yoga and seeking out new adventures

Ubud, yoga og shopping

February 7, 2019 in Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Efter et par dage på farten med dykning, er det tid til en hygge dag i Ubud. Endelig på 3 dagen kunne jeg sove lidt længere og spise morgenmad på hotellet sammen med Pernille 😊 rigtig hyggeligt.
    Efter morgenmaden var vi lige forbi et lille lokalt vaskeri med noget vasketøj, meget sjovt, så blev vaskeri-manden henrykt da han fandt ud af at vi var danskere, og kunne citerer navnene på en række danske badminton spillere, som gjorde at han syntes at Danmark var et supert land 👍😊.
    Derefter tog vi ned til The Yoga Barn, som nok er det største og mest populære yoga sted i Ubud, og deltog i en god Yin-Yoga klasse, efterfulgt at en lækker frokost 😊 Super dejlig start på dagen.
    Resten af dagen brugte vi på at gå rundt i Ubud og kigge på de små hyggelige forretninger. Vi fik også købt lidt forskelligt, fik en snack og en god kop kaffe, samt planlagt en tur rundt i området til på lørdag til forskellige seværdigheder 😊.
    Det er jo regnsæson, så på vejen hjem begyndte det er regne, så vi søgte ly i en fin Spa, hvor det blev til en rigtig god massage. Det regnede dog stadig ret voldsomt, da vi var færdige - men heldigvis har vores hotel gratis område transport, så vi ringe efter en bil til at hente os 😊. Alt i alt en rigtig dejlig afslapningsdag 😊

Yoga Barn, mere Ubud og regn

February 8, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

En rigtig hyggelig afslapningsdag 😊
    Vi spiste morgenmad sammen ved 9-tiden - Pernille ville gerne bare have en total afslapningsdag, og bare blive på hotellet og ellers gå ned til den lokale spa og få en god massage m.v. - Jeg tog istedet ned til en omgang yin-yoga i The Yoga Barn, super dejligt efterfulgt af en lækker smoothie.
    Bagefter gik jeg op igennem byen og kiggede på boder og forretninger - fik købt et par enkelte ting.
    Jeg var også en tur inde forbi Ubud Royale Palace og kigge, desværre var en del lukket, men lidt af de smukke bygninger og udsmykninger kunne man da se 👍🙂.
    Det var lummert og varmt - og trak op til et ordentligt regnskyl, så jeg begyndte at gå mod hotellet, efter lidt tid begyndte det at regn, heldigvis var jeg lige i nærheden af en Spa, så skyndte mig derind og fik en dejlig times massage 😊 - da den var færdig var det blevet tørvejr igen, og jeg kunne komme hjem til hotellet. Efter nogle timers afslapning, gik vi lidt ned af gaden til et mexicansk inspireret spisested og fik en super aftensmad. Regnen tiltrods en rigtig fin dag 😊

Sightseeing omkring Ubud

February 9, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

I dag havde vi bestilt en sightseeings tur rundt til nogle af seværdighederne omkring Ubud. Vores chauffør hentede os kl. 9 på hotellet 🙂.
    Første stop var ved noget der hed Aloha Ubud - En kombination af en kaffe & te plantage, ris terrasser og forskellige gynger man kunne prøve - Super sjov start på dagen 😊 vi fik prøvet gynger og taget en masse billeder og nogle sjove videoer - Bagefter var vi rundt og kigge lidt på plantagen og fik smagt på deres kaffe og te, blandt andet også på deres Luwak kaffe.
    Næste stop var templet Gunung Kawi der kan dateres tilbage til omkring det 11. århundrede. Det var varmt og mange trapper vi først skulle ned af og siden op af Igen - så vi var godt gennesvedte. Hele vejen ned til templet, gik vi forbi den ene bod efter den anden der ihærdigt prøvede at sælge os et eller andet - selvom vi begge syntes at de var ret aggressive, så endte vi dog med at købe lidt - Pernille en fin Kimino plus en sarong, og jeg købte en fin lille håndlavet cykel i metal.
    Selve Gunung Kawi templet var et relativt stort område med små rum ind i klippevæggene og nogle bygninger med en masse flotte udskæringer. Fin oplevelse. 😊
    Efter en fin frokost på en restaurant, hvor man sad og spiste ude mellem ris markerne, gik turen videre til Goa Gajah templet - hvor den ældste del af templet er en grotte fra det 9. århundrede. Dette tempel er dedikeret til elefant guden Lord Ganesha. Rigtig fint tempel og er meget imponeret over de mange fine udskæringer i sten ved templet, samt et vandbassin som siges at have helbredende vand.
    Derefter stopped vi ved et lokalt trækunsts værksted - det var super fine træfiguer i alle mulige størrelse og afskygninger, super flot håndværk - der var dog ikke noget der lokkede så meget at vi var nød til at købe det.
    Sidste stop på turen var Tegenungan Water Fall, som er et stort flot vandfald - og et rigtig populært turist sted - vi var ved at være godt trætte, så istedet for at gå de mange trapper helt ned til vandfaldet, nøjes vi med at nyde synet på afstand, mens vi fik en lækker kold is 😊.
    Hjemme igen på hotellet var vi blevet godt sultene og fik en lækker aftensmad, samt nogle lækre smoothies på the Alchemy restaurant ikke ret langt væk. Vi var godt trætte og resten af aftenen blev ren afslapning.
    Dejlig dag med en masse super gode oplevelser 😊

Campuhan Ridge Walk

February 10, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Jeg havde læst om Campuhan Ridge Walk før jeg kom til Bali - Som skulle være en rigtig flot morgen tur op i landskabet, med afslutning ved en masse lokale ris marker.
    Så jeg stod op ved 6-tiden og så ellers af sted 😊.
    Det gik meget opad i starten for endnu et flot tempel og op på en nakkekam med jungle og palmer med kokus nødder til begge sider. Flot gåtur på en ca 3,5 kilometer hver vej. I slutningen kom jeg forbi en masse rismarker, hvor de lokal gik og arbejdede, meget fin natur og sjovt at se, specielt nå man tænker på at Ubud centrum - med masser af turister med mere - og her er der bare stille og skøn natur 😊🙏.
    Alt i alt tog det en halvanden til to timer.
    Hjemme på hotellet blev det til en dejlig afkølende tur i poolen 😊 hvorefter den stod på morgenmad og pakning. I dag skifter vi hotel til Pemuteran på det nordvestlige Bali og vi fik lavet en aftale med vores chauffør fra i går om at køre os derop, med et enkelt pitstop undervejs ved Monkey Forrest lidt uden for Ubud 😊.

Monkey Forest Sangeh

February 10, 2019 in Indonesia ⋅ 🌧 29 °C

Der ligger flere abe skove i området omkring Ubud - på vejen til Pemuteran besøgte vi Bukit Sari Templet, der ligger i udkanten af en flot jungle skov de lokale kalder Sangeh - The Holy Monkey, og skoven er beboet af flere hundrede forholdsvis tamme aber. 😊
    Selve Hindu templet er bygget i det 17. århundrede under Mengwi Kongerigets hersken i området.
    Aberne er kan komme og gå til templet som de vil, og de ved udmærket godt at der er snacks i farvandet, når turisterne kommer for se dem og templet 👌😊.
    Meget sjovt besøg og aberne var rigtig søde og venlige, et par af dem synes også det var meget sjovt at kravle lidt rundt på os - om det så var pga vores utrolige charme eller de peanuts som en af de lokale guides gav os i hånden - skal vi lade være usagt 😂😂.

Taran Sari Resort & Spa

February 10, 2019 in Indonesia ⋅ 🌧 28 °C

På vejen mod det nye hotel gjorde vi ved en restaurant for lidt middagsmad. Restauranten lå super godt på toppen af en bjergside med en helt fantastisk udsigt over en dal fyldt med terrasser med rismarker 😊👌
    Dejligt sted at nye et lækkert måltid balinesisk mad, hvor vi blandt andet fik smagt to nye desserter, den ene var ris i chokolade budding med kokus mælk, den anden var kartofler i dej, der lige havde fået en tur i frituren og blev serveret med sirup - begge var vældig søde, men smagte overraskende godt 👍.
    Ved 17-tiden nåede vi frem til vores hotel - Rigtig lækkert sted, hvor vi havde fået en hel lille villa for os selv - med delt swimmingpool med villaen overfor - 2 værelser og et fabelagtigt stort badeværelse - og med restaurant, bar, spa og pools lige ned til stranden 😊🏖️ Super lækkert - her kan vi vist godt lige overleve et par dage 😊 - Vi sluttede dagen af med en lækker middag nede ved stranden.

Baby Turtles og afslapning

February 11, 2019 in Indonesia ⋅ ☁️ 30 °C

Dejlig start på dagen med en lækker morgenmads buffet ved stranden 😊
    Ikke ret langt fra hotellet - cirka 3 minutters gang langs stranden - ligger et Turtle Hatchery Project. Et sted der sørger for at udklække æg fra den truede Green Turtle - opfostre dem til de er cirka 2 måneder gamle og så sætte dem ud i havet. Mod en donation på 100.000 rupiah eller knap 50 kroner kunne vi få lov at vælge en Baby skildpadde blandt dem der var klar og så slippe den fri nede ved stranden 👍😊
    Det var meget sjovt og de er mega søde de små skildpadde, plus at man støtter et godt formål.
    Senere fik vi massage på hotellets spa - jeg fik bare en times lækker massage, mens Pernille gik all-in med en 3 timers lang behandling af både fødder, ansigt og hår 👌.
    Efter min massage fandt jeg et sted i nærheden, hvor vi kunne få vasket noget tøj - godt og vel 4 kg havde vi fået samlet sammen - 60.000 rupiah skulle den rare vaske dame have for dem, det er lige til at leve med 😊
    Resten af dagen foregik afslappende på en solseng ved poolen 🌞 efterfulgt af en lækker aftensmad med fisk og skaldyr på grillen 😊

Mere ferie tak!

February 13, 2019 in Indonesia ⋅ ☁️ 29 °C

De sidste 2 hele dage her på Taman Sari Resort & Spa er gået med ren ferie afslapning, hvor det vildeste vi har begivet os ud i, udover den daglige massage 😊, har været endnu et besøg hos Turtle Hatchery Project, hvor vi fik lov til at sætte endnu en lille skildpadde fri i den store verden. 😊
    Derudover besøgte vi BioReef restorement project, hvor man prøver at genopbygge korallerne i området ved hjælp af metal skeletter, hvor man fører elektricitet igennem - dette stimulere korallerne til at gro omkring 5 gange så hurtigt - Man kunne støtte projektet og samtidig få sat sit navn ned i metal, som korallerne så ville kunne gro på - plus at man så fik tilsendt et billede fra starten, samt et par opdateringer i løbet af året. Vi valgte at støtte projektet og fik sat Pernilles datters navn ned - Abigail 😊.
    Eller har vi bare brugt tiden på at dase ved poolen om dagen, og gå ud og spise rigtigt dejlig mad på nogle af de små lokale restauranter om aftenen, primært frisk fanget fisk - så lækkert 😊.

Hjemad igen!

February 14, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 33 °C

Sidste dag på Bali i denne omgang - men bestemt ikke sidste gang Indonesien og Bali står på rejseprogrammet 😊
    Vi var oppe og af sted til morgenmaden ved 8-tiden - kommer sikkert til at savne den dejlige morgenmad nede ved stranden 🏖️🌞 Kl. 9 havde vi bestilt massage efterfulgt af en hårkur til Pernille og en ansigtsbehandling til mig - super rar start på dagen.
    Efter fik vi pakket det sidste og tjekket ud af hotellet, stod den på 4 timers kørsel fra Pemuteran på nordvest Bali til lufthavnen helt ned på den sydligste del af øen.
    Tjek-ind i lufthavnen gik relativt hurtigt og snart gik vi lidt rundt og kigge i butikkerne om der lige skulle være et eller andet som vi ikke kunne leve uden her på falderebet 😊.
    Første fly er 10 timer og 30 minutter fra Bali til Doha, derefter lidt over 6 timer fra Doha til København.