Daar gaan ze...

August 22, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 24 °C

Opnieuw schijnt de zon als we opstaan, na het ontbijt gaan we de wal op om afscheid te nemen, best lastig na zo'n lange tijd samen te zijn geweest, tot ziens op 16 november!

Monique belt naar sluis Friedrichsfeld, we mogen direct komen...er is ons net een vrachtboot voorbij gevaren en daar mogen wij mee de sluis in.
    Snel alle touwen losgemaakt en naar de sluis, na even gewacht te hebben mogen we de sluis in varen, de sluis heeft een groot verval maar het gaat allemaal heel rustig, kwart voor tien varen we de sluis uit en nog vóór tien uur de Rijn op, het is in eerste instantie érg druk en het water onrustig, later wordt het beter en varen we met 17.5 kilometer per uur richting Lobith.

Even voor half twaalf passeren we Rees en om kwart over twaalf Emmerich, als we Lobith gepasseerd zijn en dus weer in Nederland vraagt Willy of de La Rhenane naar voren wil komen varen, zodat we bij elke boot even kunnen zwaaien...
    Dat doen we natuurlijk en ik probeer, door mijn tranen heen, van iedere boot een foto te maken.
    Als we de Bruce passeren heeft Yves zijn kapiteinspet opgezet en salueert...dat is te veel eer Yves...😃

Om 13.00 uur komen we bij de splitsing, onze Belgische vrienden gaan De Waal op en wij varen via het Pannerdenkanaal naar Arnhem, TOT ZIENS LIEVE VRIENDEN! ❤