Satellite
Show on map
  • Day 3

    Acclimatiseren

    March 2, 2023 in Vietnam ⋅ ☁️ 35 °C

    Ondanks een woelige nacht, sliep Stan toch tot 8.40u (en kreeg ik direct een smile en kusjes!), en Tess zelfs tot 10u! We worden rustig wakker, ontbijten en kleden ons aan. Klaar om de taxi te nemen en wat praktische zaken te halen: een Vietnamese sim en melkpoeder voor Stan. Toch wel altijd spannend zo zonder kinderzitjes en Stan op de schoot..🙈 Onderweg begint Lars zich opnieuw slechter en slechter te voelen, dus gaan we maar snel terug naar het appartement. We geven de kindjes middageten en hij kruipt samen met Stan z’n bed in. Lars is in paniek omdat hij zich zo miserabel voelt en er dit weekend een tweedaagse op de planning staat.. Hij weet niet wat er aan de hand is en dat maakt hem bezorgd. Ik denk gewoon jet lag, vermoeidheid van een drukke werkweek voor onze reis en het weekend vlak voor vertrek serieus ziek te zijn en amper gegeten te hebben.. We zien wel, komt wel goed!
    Ik was wat af en trek daarna met Tess naar het zwembad 🏊‍♀️.
    We spelen samen en ze springt wel 100 keer in het water. Andere mensen vinden haar ‘cute’. Na een dik uur gaan we weer naar boven, waar we Stan spelend vinden en Lars in de zetel. Ik loop snel naar de winkel voor wat kant-en-klaar eten en nog wat andere dingen. Voor de kindjes een hot dog en voor mezelf een Vietnamese maaltijd met rijst. Aan de overkant spot ik verloederde appartementsgebouwen, waar ik van onder de indruk ben dat dààr mensen in wonen… Zo triestig.
    De kindjes krijgen eten, douchen en gaan hun bed in. Ik leg me naast Stan zodat hij in slaap valt, want hij wordt weer hysterisch als ik hem in het bedje leg. Eventjes later hoor ik ineens geween dus ik snel naar de kamer en maar goed ook want hij stond al recht op weg naar de rand van het bed 😱.
    Lars krijgt hem in slaap én in zijn eigen bedje en we kijken nog wat (te lang) tv. Rond 23u gaan we dan slapen maar helaas wordt Tess wenend wakker en wordt Stan daarvan wakker…😩 We leggen hem dan maar weer tussen ons maar hij is klaarwakker. Ik word afgekust en hij vertelt vanalles en nog wat.. Allesbehalve slapen dus. Ook Tess is wakker en moet duizend keer pipi doen. Lars kruipt dan maar naast Tess en ik ‘entertain’ Stan dan maar wat: flesje, wandelen, knuffelen … Om half 2 lag hij dan eindelijk te slapen, Tess rond 2u. Auwtch, moooeee!
    Read more