衛星
マップで表示する
  • 日14

    Hue Citadel 🏯

    2023年3月13日, ベトナム ⋅ 🌧 24 °C

    Om half 7 start mijn dag met Stan zoals gewoonlijk, maar ik voel mezelf vandaag extra moe na de inspanningen van gisteren. Mijn bovenbenen zijn stijf van de beklimmingen gisteren 🫠. Stan speelt nog even in bed met de Timioo maar dan wil hij eruit. Al snel vergezelt Tess ons. We zien aan de kindjes dat zij ook moe zijn en beslissen om een luie voormiddag in ons appartement te houden: veel spelen, veel tv en veel pyjama’s 😌. Vooral rustig aan. Het is vandaag ook wasdag, dus ik draai 2 machines: woehoew, weer propere kleren! Lars slaapt nog steeds niet super, maar hij heeft enkel ‘s morgens nog maar een kort moeilijk momentje!
    Lars gaat met Tess het zwembad checken en op zoek naar lunch, terwijl ik Stan eten geef en in z’n bedje leg. Lars komt terug van een semi-kale reis (in de coffeeshop beneden is er niks van eten te vinden ook al hangen er posters van gebak en croissants🤨) dus we maken een spaghetti-aiki-noedeltje klaar.
    Na de dut van Stan nemen we de taxi naar de citadel van Hue, die tot 1945 de hoofdstad van de Nguyendynastie vormde. We zien daar een koninklijk fort, paleizen, kanonnen, poorten, de bibliotheek, een theater en de Forbidden purple City⛩️. We lopen er bijna 2u rond. Tess wil weer bijna de hele tijd in de buggy en Stan wisselt flink stappen af met gepakt worden door mij. Het weer is iets minder vandaag (bewolkt maar aangename, frissere temperatuur) en we voelen zelfs 2 keer heel kort wat druppels🌦️.
    Het is etenstijd en we beslissen om 20min te wandelen naar het restaurant. Lars had er eentje gevonden met speeltuintje! Na 5min stappen zien we twee cyclo’s staan en beslissen om hen ons naar het restaurant te laten brengen. Ze stellen een toer van een halfuurtje voor met wat sightseeing. Een prijs wordt afgesproken.
    Stan zit op mijn schoot en Lars bij Tess. We begeven ons in het drukke verkeer en we vinden het geweldig. Ze rijden over de ‘mooiste’ brug van Hue (niet echt mooi eigenlijk) en langs kleine straatjes, afgewisseld met drukke hoofdstraten. Af en toe moeten we een gigadruk kruispunt oversteken en dat vind ik telkens wel een beetje spannend met al die brommers die langs alle kanten passeren.
    We komen aan en de man zegt een veel hogere prijs dan was afgesproken🤑! Lars gaat uiteraard niet akkoord maar laat zich toch nog afzetten 😑. Als we het later opzoeken, blijkt dat de prijs bijna 2x lager had moeten liggen 😵‍💫.
    We komen in het restaurant, maar blijkt dat er geen speeltuin is. Wel is er een aan de overkant, in het café waar ze geen eten serveren. Balen, maar het restaurant staat hoog aangeschreven op Tripadvisor dus het eten zal wel goed zijn. We bestellen fried rice en spiesjes voor de kindjes, een noedelsoep met rund (Bun Bo Hue🍜) en BBQ varken met rijstnoedels. Twee typische gerechten voor Hue. We krijgen een gratis dessert: flan met karamel 🍮 (ook typisch?😂).
    Vandaag willen we de kindjes echt op tijd in bed steken, want ze zijn moe (en Tess begint dan snel te wenen en zeuren). Het plan was 18.30u, maar om 18.20u betalen we de rekening pas… We nemen snel de taxi en uiteindelijk liggen ze om 19.15u in hun bed🥳.
    Dus wij hebben nog een hele avond met z’n twee én we gaan vanavond eindelijk nog eens samen in één bed slapen 🤩🛌.
    We vallen snel in slaap, maar om half 12 weent Stan eventjes. Om half 3 doet hij dit opnieuw. Mijn kussen ligt niet goed en ik krijg wat nekpijn.
    Ik heb dus niet zo goed geslapen ☹️.
    もっと詳しく