• Day 8

Dag 8 Petra

June 10, 2023 in Jordan ⋅ 🌙 19 °C

Vandaag gingen we om 8 uur lopend naar Petra. Het was nog lekker fris buiten (zo'n 24 graden) dus het ging als een speer. Vanaf de ingang tot aan Petra was best nog een stukje lopen. We liepen door een nauwe kloof de Sig waar het heerlijk koel was want er was alleen maar schaduw. Bij iedere bocht da heen we zouden we er zijn? En na een heleboel bochten kwamen uiteindelijk bij de schatkamer uit. Wat hebben ze 2000 jaar geleden een werk verzet om dit te bouwen. Ze bouwden van boven naar beneden en als je goed keek zag je aan de zijkanten kleine inhammen dat was hun trap. Bolderen/klimmen is er niets bij. Toen we verder liepen zagen we nog veel meer van Petra. Tempels, kerken, tombes een arena enz. Het was echt zo bijzonder. Ook die verschillende kleuren van de stenen. Op de terugweg moesten we weer door de kloof alleen nu stond de zon hoog aan de hemel en was er weinig schaduw. Rutger had een zakdoek onder zn pet gedaan om een verbrande nek te voorkomen en ik had een hoed op. Het was op de terugweg wel even afzien en we waren ook erg blij toen we de uitgang zagen. Na heerlijk gedocht te hebben waren we weer snel opgeknapt. We hebben een hapje gegeten in het hotel op de rooftop met uitzicht. Morgen gaan we naar klein Petra en daarna naar Wadi Rum voor een jeepsafari en kamperen bij de bedoeïenen. Gelukkig starten we morgen om half tien dus lekker uitslapen 🤪.
    In Wadi Rum hebben we waarschijnlijk geen internet. Jullie zullen misschien onze stukje van de dag een dag later krijgen.