Satellite
Show on map
  • Day 5

    Katoomba -Blue Mountains

    August 29, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 18 °C

    Morten havde mulighed for at smutte tidligt fra kurset i dag, så vi valgte at tage toget til Katoomba og gå en tur i Blue Mountains. Først gik vi forbi en park ved stadionet hvor de afholder kursus. Her så vi træ efter træ fyldt med flyvende ræve. Vildt! Der var hundredvis af dem.
    Da vi kom til Katoomba gik det op for mig at Blue Mountains faktisk er bjerge og derfor var temperaturen også en del lavere end i Sydney... Støn... Heldigvis var der en butik der satsede på sådan nogle som mig, så jeg fik købt en vindjakke, ekstra trøje og et halstørklæde. Herefter fandt vi en japansk restaurant hvor vi fik lækker frokost. Vi ville have siddet ude men som kom der en meget nærgående kakadue. Den satte sig på naboens bord og da han ikke ville dele sin mad begyndte den at hive i hans bluse. Der var det vi besluttede at det nok var bedre at spise indenfor....
    Så var vi klar til en lille gåtur ud til de forskellige udsigtsposter byen byder på. Vi startede ved Echo Point hvor der er en fantastisk og storslået udsigt ud over Blue Mountains. Man kan se et blåt skær over bjergene dækket med kæmpe skov, så navnet passer! Ved samme udsigtspost kan man også se tre stenformationer der kaldes Three Sisters. Også rigtig fin at se.
    Herfra gik vi på en sti langs bjergsiden hen mod Katoomba Falls, hvor vi fik en fornemmelse af at være 'rigtigt' ude og gå i naturen. Da vi kom til Katoomba Cascades, et mini vandfald på vejen, fandt jeg en bænk og slog mig ned. (Min dårlige form og for mange kilo kombineret med den lange flyvetur og gåturen på bakker i går begyndte at give udfordringer.)
    Men Morten fortsatte rundt om hjørnet og fik set det store vandfald også! Selvom der var flot at se, synes han at, udsigten den anden vej, ud over bjergene, stjal billedet!
    Parken hvor jeg ventede var også et picnic område hvor der var en flok kakaduer, 10-15 stk der interesseret så på mens folk sad og spiste. Og de havde heldet med sig da én begyndte at dele mad ud til dem.
    Vi tog en Uber tilbage til stationen og nåede et tidligere tog, hvilket jo var helt fint. På togturen fik vi set, forhåbentlig, vores første flok kænguruer!
    Morten havde en arbejdsmiddag om aftenen og jeg gik i træningslokalet og lavede lidt yoga og derefter i et varmt bad. Det hjalp lidt på kroppen!
    Desværre er jeg ved at blive småsyg, halsen driller, hovedet gør ondt og jeg er begyndt at hoste. Måske i morgen skal være en stille dag....
    Read more