Satellitt
Vis på kartet
  • Dag 9

Hvalsafari

2. september 2023, Australia ⋅ ☀️ 16 °C

Efter en nat uden super meget søvn og masser af hosteri var jeg heller ikke meget værd i morges. Men vi skulle op, ud og hente bil og en tur på Bondi Beach. Det var planen, ihvertfald....
    Det endte med at vi hentede bil, fik lidt hurtig morgenmad fra bageren og kørte tilbage til hotellet... Så jeg kunne sove noget mere...
    Efter morgenluren var jeg nogenlunde klar til vores hvalsafari. Vi var der i god tid så vi kunne få plads udenfor. Morten var som et lille barn der ikke kunne vente, endelig skulle vi ud og se hvaler!
    Vi sejlede ud igennem Sydney Havn, hvor vi imens fik en fin frokost. Da vi kom ud på det åbne hav var der en klar forskel i bølgerne og vi var glade for de havde gjort meget ud af at anbefale søsygetabletter på forhånd! Der var flere der fik det mega dårligt og kunne ingenting resten af turen.
    Efter ikke så lang tid fik vi set det første hvaler, men som Morten sagde så talte det ikke rigtig, for de var alt for langt væk så man kunne ikke rigtig se dem. Heldigvis kom der et par delfiner som svømmede med båden et stykke tur så der fik Morten gejsten tilbage. Og kort efter kom vi ret tæt på 3 hvaler der kom op og vinkede til os. Det var helt fantastisk at se dem. Først ved at de pustede vand op og så kom de helt op til overfladen. Vi fulgte dem lidt og fik set dem igen før det var tid til at sejle mod havnen igen. Mega imponerede og bestemt en succes!
    Da vi var tilbage på land fandt vi bilen og kørte til Newcastle hvor vi kender Sonja som vi overnattede hos. Hun hundesittede en skøn border collie det hedder Bonnie. Dejligt med lidt hunde kontakt når nu man savner sine egne.