• Day 5

יום שני בלה

August 23, 2022 in India ⋅ 🌙 12 °C

העיר הזו ממוקמת כל כך גבוהה שצריך לפחות יומיים כדי להתרגל לנשום כאן. זאת אומרת שבעצם יש תירוץ לנוח. ותירוץ לנוח זה תמיד כיף, אבל עד גבול מסויים
    הלכנו בצהריים להחליף לסים כי גבוהה מדי לחבילה הישראלית שלי... שם פגשנו שני מטיילים ישראלים שהמשיכו איתנו. ישנו ביחד במונית מלאה לסיור בשני מנזרים.
    הראשון (לא זוכרת את שמו) היה ממוקם על גבעה,מנזר בודהיסטי המשקיף על כל העמק של לב. פשוט מדהים! הסתובבנו במנזר ושם ראינו חדש מלא בנורות שמן דולקות, בפנים חם והאוויר מחניק. במקרה, היו שם שני מאמינים צעירים. שאלתי אותם על הטקס, הם הסבירו שכל יום בבוקר הם מדליקים את נורת השמן בשביל peace and compassion) כמובן שביקשתי גם להדליק נר ואז היצטרפו אליי שאר האנשים שהיו איתנו והדלקנו כולנו נר לשלום ולחמלה. הצעירים הבודהיסטים הכינו לנו את הפטילים בשקידה רבה ואני חושבת שהם מאוד שמחו על ההתעניינות שלנו
    היעד השני היה מנזר Thelsey מנזר צבעוני, נזירים בגלימות אדומות מתפללים ועושים טקסים משונים. מיליוני ציורים ופסלים של הבודהה, חלקם ממש גרוטסקים כאלה שנראים כאילו הם מסמלים את הכוח הרע, אבל לידם כצוב תיאור על האל ששומר על האיזון והשלום הפנימי בכנות לא הבנתי .... יש לי עוד קצת זמן כאן
    הפסל האחרון בסיור היה של בודהה בגובה של עשרות מטרים,צבוע בזהב ומאוד מרשים!