• Day 9

טיול עגם פנג פונג

August 27, 2022 in India ⋅ 🌙 11 °C

את עגם פנגפונג ראיתי בפעם הראשונה בסרט בוליווד שנקרא 3 אידיוטים, זה סרט על שלושה סטודנטים שלומדים הנדסה, סרט ארוך כשלוש שעות ואני לא ממש זוכרת מה היה בו חוץ מזה שיש בו המון שירים וריקודים ותלבושות ססגוניות.
    בלי כוונה, עשיתי טיול בהשראת הסרט, נסעתי לעגם רק הפעם עם 4 סטודנטים להנדסה.אעדעוטעם במידה הנכונה (;
    זו הייתה נסיעה ארוכה שבה שרנו המון שירים, כנראה לנהג היה כבר כאב ראש מאיתנו.

הדרך לעגם הייתה לא פחות יפה מהיעד עצמו וכך בילינו שעות על גבי שעות באוטו, (אני תמיד ישבתי במקומות הטובים), עד שעלו עליי ואז נאלצתי לשבת מאחורה....

נדיר למצוא כאן את הצבע ירוק, בכל זאת מדבר. אך מדי פעם יש ליד הנחלים שדות ירוקים יפים. הנהג עצר לנו באחד השדות האלו כי היו שם חפרפרות או חולד ( אשמח אם מישהוא מזהה שיאמר לי) חמודים במיוחד. אני כמובן היצטלמתי עם החולד הכי שמן, ממש שטיח של חולד.
    כיף לראות שיש פה גם חיות.

בדרך עצרנו לארוחת צהריים בכפר קטן, לא ציורי בכלל מלא באבק ובטון. ליד המסעדה ראיתי אנשים מגלפים בעץ אז הלכתי להסתכל. שם, פגשתי שתי ילדות קטנות וחמודות. מלוכלכות מכף רגל ועד ראש אבל עם חיוך ששבה את ליהי. שיחקנו ביחד בציורים על החול, הרמתי אותן באוויר והן אפילו מדדו את המשקפיים שלי. זו הייתה האינטראקציה הראשונה שלי בהודו עם ילדים שלא מבקשים ממני כסף אלא פשוט שמחים לשחק!.

משם, המשכנו אל העגם שהיה כחול ויפיפה זה עגם שמשנה צבעים כל הזמן עם השמש. ישבנו על החול ובנינו רוג'ומים והצטלמנו ( אולי קצת יותר מדי)

בילינו שם את הלילה וכיוון שהעגם כל כך רחוק אין שום זיהום אור, אז בלילה יצאנו לראות את הכוכבים. אלפי כוכבים בשמיים ואפילו ראיתי כמה כוכבים נופלים.
    בבוקר קמתי במיוחד לזריחה שהיסתתרה מאחורי ההרים, אבל עדיין הייתה יפה מאוד.
    תבלנו במים הקפואים וחזרנו חזרה ללה כדי להספיק את קבלת שבת בבית חב"ד

הדרך לעגם ובכלל באיזור ההררי של לדאק מאוד מסוכנת ומפותלת. אהבתי, שכמעט כל 400 מטר הופיע שלט בצהוב שיש בו מסרי בטיחות שכתובים בחרוזים מאומצים אך מצחיקים
    יש לי חולשה לשלטים אז כתבתי לעצמי את חלק מהמשפטים לכיף. לדעתי גם בארץ לא היה מזיק אם היה לנו תזכורות כאלה על הכביש שמזכירות לנהוג בזהירות

Bro, life is precious dont waste it
    If you drive like he'll, you'll get there
    Les wiskey drive safely
    Drive slower live longer
    Bro, fast won't last
    It is not really a race drive with grace