• Day 14

Puerto es condido

January 8 in Mexico ⋅ ☀️ 28 °C

כשאני חןזרת לארץ אחרי תקופה בארץ קרה, כבר על הצעד הראשון מהמטוס, מקבלת שוק אוויר חם ולח. ככה הרגשתי כשנחתנו בשדה התעופה הפצפון של פורטו אסקונדידו
    בהמלצת דודה מיי. אחת הערים הדרומיות במקסיקו.
    כבר ביום הראשון הרגשתי את השרירים שלי משתחררים ונרפים.
    בילינו בעיר 4 לילות וכל יום דגמנו חוף אחר. כיף להישאר באותו מקום כמה ימים כי אז מצטברים כל מיני הרגלים קטנים שהופכים לשגרה מנחמת. בבןקר אני יורדת לקנות פרי טרופי אחר, אננס פאפאיה או קיווי, אנחנו מכינים את הפרי עם יוגורט וגרנולה ואוכלים ארוחת בוקר על גג ההוסטל המהמם שמשקיף לים. אחרי כמה שיחות טלפון של התעדכנויות, אנחנו יורדים לקפה la mar, בית קפה מתוק שנמצא בתוך משאית צהובה. בעלת הקפה, מאריאנה בערך בגיל שלנו, מכינה לנו קפה מושקע, אמריקנו קר עם הרבה קרח. אני לא מתאפקת ומזמינה עוד עוגיה בצד. העוגיות שלה מושלמות ואחרי שלושה ימים ביקשתי מתכון (אצרף אותו למטה)
    אחרי הקפה אנחנו שוב רעבים( בעיקר אני), אז עוצרים באחת המסעדות הפשוטות על הרחוב. מסעדות שכאלו לרוב מנוהלות על ידי אמא ובת והאוכל פשוט תענוג. פעם אחת הזמנו דג שלם מטוגן!
    עם בטן מלאה אנחנו יוצאים לטיול על החוף. ביום הראשון דגמנו את החוף המרכזי. מצאנו פינה שקטה ומוצלת בין כמה אבנים. ממש על שפת הים הוצבה אבן בגובה שלי לארוך ולרוחב. על האבן חיו מאות צדפות וחיות ים צמודות אבן. לעולם לא ראיתי כזה עושר של חיות צמודות אבן. למדתי בתוכנית של נטפליקס ( life on our planet) שחיות צמודות אבן הן אחד המינים העתיקים ביותר בעולם. אז יש לי הרבה כבוד אליהן. נגעתי בחיה שהיא חצי מדפה חצי אלמוג, למרות שאולי בדיעבד לא כדי, והיא זזה, ממש הגיבה להפרעות שלי. מודה זה היה די מרגש.
    יום שאחרי, עשינו הליכה לחוף מרוחק מימין למרכז וצעדנו לאורכו בערך 2 קילומטרים. עם רגליים רטובות התפעלתי מהגלים האדירים גובה 2 מטר. רגע לפני שהגל נשבר, אור שמש חודר את המים ויוצא צבע כחול בהיר בהיר. מראה מופלא.
    ביום השלישי יצאנו לחוף השמאלי la bunta לקחנו לשם אתת "הקולקטיבו" האוטובוס המקומי, שהוא בעצם משאית על גג כחול שמתקבצים בו מלא אנשים.
    אחרי 20 דקות נסיעה הגענו לחוף שכולם כאן אוהבים. עשינו הליכה לאבנים בצד החוף, שם פגשתי אומן צדפות שדג אותם, פותח ומנקה אותם, פורס על צלוחית ומגיד עם סלסה ולימון הצצתי על התהליך בעקביות ואפילו זכיתי לטעום!
    אחר הצהריים צפינו בשקיעה עם פינה קולדה שמוגשת בתוך אננס.
    חיה את החלום.

1/2 tsp soda
    1/4 tsp salt
    rosemary (handful)

rosemary with sugar with hands
    mix sugar with butter (brown butter) -> mix a lot
    add eggs and vanilla

different bowl: all the dry ingredients

add dry with wet -> don’t overmix